Brainstorm topic Interviews

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Brainstorm topic Interviews

Bericht door Roel R. »

Het zou een grote aanwinst voor wo2.nl zijn als we een aantal goede interviews hadden,

Belangrijk bij deze interviews is dat ze niet sensatie gericht zijn, maar draaien om de persoon tijdens de oorlog, en de persoon nu.

Denk hierbij aan interviews met bv gewone mensen die de oorlog hadden meegemaakt, zoals de gemiddelde oma, verzetsmensen, joodse mensen, duitse en nederlandse veteranen etc

Als we iemand hebben gevonden die bereid is geïnterviewd te worden, dan kunnen we een vraag submit topic openen. daar kunnen users dan vragen insturen.

Daarna word bekeken of een vraag kan, daarna gaan twee vrijwilligers de persoon interviewen!

Een aantal vragen voor jullie!

Kennen jullie iemand die geïnterviewd wilt worden?
Kennen jullie iemand die interessant genoeg is om geïnterviewd te worden?

en wat moet volgens jullie het uitgang punt van een interview zijn? ik ben nu al mijn contacten en forumregistraties aan het aanwenden om te proberen martin
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ondertussen zijn de eerste stappen om in contact te komen met Martin Bormann Junior gezet, ik heb gemailt met Professor Dan Bar-On van de Ben Gurion University of the Negev te Jerusalem,

Hij is voorzitter van de stichting the Täterkinder - Opferkinder waar Herr Bormann Jr lid van is
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Roel R. schreef:Ondertussen zijn de eerste stappen om in contact te komen met Martin Bormann Junior gezet, ik heb gemailt met Professor Dan Bar-On van de Ben Gurion University of the Negev te Jerusalem,

Hij is voorzitter van de stichting the Täterkinder - Opferkinder waar Herr Bormann Jr lid van is
Nogal chinees voor mij, vraag bij deze om uitleg van begrippen.. :D
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Je hoeft niet perse een beroemd persoon te intervieuwen voor een interessant stukje.

Zo praat ik wel vaak met mijn bejaarde buren erover.
En dat is interessanter als je denkt, het is echt ongelooflijk dat ze zulke dingen hebben meegemaakt.

Misschien willen hun wel geintervieuwd worden??
(ze hebben er in ieder geval geen moeite mee om over te praten, en zodra ik een nieuw boek voor mijn verzameling laat zien, waar ik 10 minuten voor gepland had, zit ik er al gauw 2 uur! :) )

Bjorn.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Leuk als je buren geinterviewd willen worden! Hun verhaal is waarschijnlijk onbekend, maar kan ontzettend boeiend zijn. En het is uniek, dat is leuk voor de site. :)
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

YPPY schreef:Leuk als je buren geinterviewd willen worden! Hun verhaal is waarschijnlijk onbekend, maar kan ontzettend boeiend zijn. En het is uniek, dat is leuk voor de site. :)
Ja.

Ik zal het er morgenavond wel even over hebben met hun.

Bjorn.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik kan het ook eens aan mijn opa vragen,die is al eens gebombardeerd,en toen een vinger kwijtgeraakt,en heeft 1 week in coma gelegen.Hij heeft er al eens over verteld maar precies weet ik het niet meer.
Laat het me maar weten.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik zou zeggen, jongens ga je gang, maak er een intressant verhaal van, denk er wel aan dat we geen sensatie verhalen willen, :)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Misschien voordat je gaat interviewen eerst even een topic openen om de vragen te overleggen. Dan krijgen we iets inhoudelijkere verhalen denk ik en kunnen we een beetje op bepaalde onderwerpen aansturen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ja inderdaad, dat is nog beter!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Kunnen we dat voor morgenavond nog voor elkaar krijgen denken jullie??
Want dan ga ik zoals elke maandagavond bij mijn buren op visite.

Bjorn.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik stuur je even een Pbtje, dan kunnen we een soortgelijk topic openen zoals bij Herr Ribbentrop
Plaats reactie