[Forummeeting '06-'07]Algemene info + Terugblik/afterparty

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

[Forummeeting '06-'07]Algemene info + Terugblik/afterparty

Bericht door SiNiStEr »

Eindelijk is het dan zover. De knoop voor de meeting is eindelijk doorgehakt! Besloten is dat de meeting zal plaats vinden bij het oorlogs en verzets museum in Overloon en wel op zaterdag 10 februari 2007.

Hopelijk zullen veel forumleden(verzamelaars en niet-verzamelaars) aanwezig zijn om er een gezellige en leerzame dag van te maken met z'n allen want des de meer zielen, des de meer vreugd! ;)


Voor de meeting worden 2 algemene topics aangemaakt in "Opmerkingen en Suggesties" namelijk dit topic voor algemene info en allerlei vragen omtrend de meet en een 2de topic wat hier te vinden is:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=257480#257480
Dit topic heeft als doel om mensen die vervoer kunnen regelen in contact te brengen met mensen die nog vervoer zoeken om in Overloon te komen en evt. weer terug. Meer info daarover in dat topic.

Hier volgt dus even wat algemene info die jullie ook in de uitnodiging die jullie allemaal zeer binnenkort zullen ontvangen, zullen terugvinden.

Op de eerste plek wordt de meeting zoals gezegd gehouden op zaterdag 10 februari 2007. Op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar dus. Het is dan de bedoeling om te verzamelen om tussen 11 uur en half 12 op de parkeerplaats bij het museum van Overloon. Eventueel kunnen de mensen die allemaal met de auto komen nog afspreken om, om 11 uur eerst nog te verzamelen bij het treinstation van Boxmeer zodat de mensen die met het OV komen opgepikt kunnen worden. Het dichtst bijzijnde NS station is dat van Venray, maar via sites als 9292ov.nl word boxmeer geadviseerd, iets waar ik het niet mee eens ben maar ook dit is niet van groot belang, het vervoer vanaf de stations naar het museum is baggerslecht, buurtbus hier, streekbus daar, dat werkt totaal niet, het zou dus beter zijn als een aantal mensen zich om 11 uur daar met een paar auto's verzamelen zodat de OV-mensen ook fatsoenlijk bij het museum kunnen komen. Ik hoop dat er mensen zijn die zich daar naast mij ook nog voor willen inzetten.

Ik zou om 12 uur de rondleiding willen laten beginnen. Afhankelijk van het aantal personen dat zich opgeeft om te komen zullen er groepen worden gemaakt voor de rondleiding daar iedere groep uit niet meer dan 25 personen mag bestaan. Voor de rondleiding is er dus mooi nog een uur(van 11 tot 12 uur) om mekaar een beetje te leren kennen en bij te praten zover dat nog niet het geval is. Als alle groepen dan klaar zijn met de rondleiding(die ongeveer een uur zal duren) wil ik graag direct daarna een grote groepsfoto laten maken. Als dat dan gebeurd is, is iedereen vrij om alleen, met groepjes of als een grote groep het museum of museumcafe in te duiken. We moeten even kijken hoelaat het dan is en hoeveel tijd er nog is maar er zal best nog even tijd zijn.

Uiteindelijk willen we als afsluiting van de meet met iedereen die dat wil naar de Chinees gaan om nog een lekkere hap Chinees naar binnen te werken(Chinees eten he, geen echte Chinezen!!! :roll: :P). Na de vorige meet hebben we dit ook nog met een groepje van een man of 8 gedaan en dit was echt een super gezellige afsluiting van een super gezellig dag! Vandaar dat we dat deze keer in het programma willen opnemen. Voor het restaurant moeten we waarschijnlijk reserveren dus gelieve dit zo snel mogelijk te geven bij je aanmelding voor de meet als je ook mee wil naar de Chinees.

De meet zal rond 5 - 6 uur eindigen, aangezien het dan donker wordt en sommigen moeten nog een redelijke terugreis maken.

De kosten p.p. voor de meet zal ongeveer €10,- bedragen. Gelieve dit bedrag te betalen bij aankomst bij het museum aan Ben/Sobel of mij(Sander/SiNiStEr). Je zult vanzelf zien wie wij zijn en er zal ook nog een keer gevraagd worden voordat we het museum ingaan naar de personen die dan nog moeten betalen.

Tot slot wil ik iedereen er nog even aan herinneren(met name de verzamelaars) dat het misschien verstandig is om een evt. koop of verkoop bij de meet te regelen daar dit verzendkosten scheelt en voor iedereen die nog spul heeft liggen voor de verkoop of ruil, neem het gewoon mee en wie weet raak je het nog kwijt aan een andere verzamelaar die daar net naar op zoek was. En voor de mensen die niks te koop hebben maar wel willen kopen, zorg dat je een dikke portomonee bij je hebt! :evil: :P
Het is altijd handiger verkopen als via andere methoden daar je het hier gewoon in handen hebt en je niet hoeft te wachten op reacties. ;)

Het aanmelden voor de forummeet en evt. de Chinees zal via de mail of PB gebeuren. Je kunt hiervoor mij of Sobel/Ben een PB sturen of je aanmelden via het emailadres dat je in de uitnodiging zult vinden die in je mailbox zal verschijnen.

Nou we hopen jullie hiermee goed geinformeerd te hebben en hopelijk zullen jullie allemaal aanwezig zijn 10 februari om er een supergezellige dag van te maken!!!
Als er vragen zijn dan zet ze hieronder maar neer en/of neem contact met een van ons 2 op dan zullen we je proberen verder te helpen. :yes:

//edit:
Even een sticky van gemaakt totdat de forummeet voorbij is.

Groeten,

Dodo
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 06 jan 2007, 20:13, 5 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Ik zat er nog aan te denken om te komen, maar ik heb het te druk met werken. Ik heb nog wel een paar vraagjes:

1. Waarom is de meeting afgezegd?
2. Waarom op het allerlaatste moment?
3. Waarom alweer Overloon?

Verder nog een tip: prik gewoon een datum en houd die hoe dan ook aan. Er zijn altijd mensen die niet kunnen of niet perfecte omstandigheden, maar daar kun je gewoon geen rekening mee houden. Als je blijft verzetten komt het er nooit van. Gewoon een tip hoor, ik spreek uit ervaring. :)
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Door omstandigheden zijn sommige dingen pas op het laaste moment geregeld, dit topic is pas 3 weken oud, en dat is veel te kort om een meet te origaniseren, dat moet eigenlijk ruim van tevoren geregeld worden, dit is helaas niet gelukt, waarom overloon, omdat daar de collectie helemaal is verandert, te weinig animo is de reden dat de meet deze keer niet doorgaat.

10 feb gaat het hoe dan ook door, weer of geen weer, veel of weinig mensen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Antwoorden op de vragen van Auke en extra toevoeging:

1. Omdat de nieuwsbrief met daarin de mededeling dat er een forummeeting gehouden gaat worden, gisteren pas is verstuurd en dat er daardoor een boel mensen pas vanaf gisteren weten dat er een meeting gehouden wordt. Hierdoor hebben ze nauwelijks tijd om evt. vervoer te regelen en zich op te geven. We hopen dat, nu alles helemaal geregeld is, volgende maand meer aanmeldingen zullen zijn zodat we met een wat grotere groep vertegenwoordigd zullen zijn in Overloon.

2. Er was besloten om woensdag de knoop definitief door te hakken of het door zou gaan of niet, uiteindelijk is het pas vandaag geworden. Sorry daarvoor!!! :oops:

3. Alweer Overloon? Zijn we daar al eerder geweest dan? Of is dit voor mijn tijd op dit forum ook al een keer geweest?

En nu is dus besloten de meeting definitief te houden op 10 februari. En deze zal doorgaan ongeacht het aantal aanmeldingen. We denken dat er dan genoeg mensen op tijd op de hoogte zijn van de meeting en dat er dan genoeg gelegenheid is voor mensen om zich aan te melden.

Voor de mensen die zich aangemeld hebben, laat Sobel/Ben of mij even weten of je, je aanmelding ongewijzigd wilt behouden of dat je wat wil veranderen naar "komt niet", "komt wel" of "komt misschien". Alvast bedankt!

Verder zal er niks veranderd worden, alleen de datum veranderd dus, de rest zal hetzelfde blijven.


(P.S. vanavond zullen de data in de 2 meeting-topics ook even veranderd worden!!!)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ben was eerder, maar je ziet hoe eensgezind we hierover zijn. Beide posts komen exact op hetzelfde neer zoals je kunt zien! :P ;)

Hier in ieder geval het lijstje met mensen die zich hebben aangemeld voor de meet van 10 februari 2007. De mensen die zich hadden aangemeld voor de meet van 6 januari maar nog niet hebben laten weten of ze 10 februari ook kunnen, heb ik onder "Lijst met twijfelgevallen" gezet. In de begin post zijn inmiddels alle data veranderd.:
Lijst met aanwezigen:
- Sobel/Ben
- Sander/SiNiStEr
- Nick
- Bennie
- Michiel01
- Stengun
- Wouter
- RoBBy
- Miesjel
- Vergeldt
- Auke J.
- Symen
- Proos
- Barto
- Thunderdome
- Daan24 + een vriend


Lijst met twijfelgevallen:
- Winters + een vriend
- Dean-
- Julian
- Pionier
- Justin
- Dirty Harry
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 24 jan 2007, 21:39, 10 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Ik zou wel graag mee willen! Maar ik moet eerst nog even met mijn ouders overleggen :wink:
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Hartelijk dank voor de uitnodiging. Helaas ben ik op die datum verhinderd, dus bij deze meld ik mij af.

Gr.

Seyffardt
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Ik zou ook erg graag meegaan :) Effe overleggen of ik kan en mag :)
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Vandaag in de Telegraaf
Eigenaar dreigt collectie weg te halen uit Liberty Park

OVERLOON -
Eigenaar Jaap de Groot wil zijn unieke collectie van meer dan driehonderd militaire voertuigen terughebben uit het Liberty Park, het voormalige Oorlogs- en Verzetsmuseum in Overloon.
De voormalig industrieel heeft zaterdag bevestigd dat hij beslag heeft laten leggen op zijn eigen verzameling die sinds mei in Overloon staat.


Het vertrouwen in het bestuur van het Liberty Park is volledig zoek, legde De Groot zaterdag uit.
Volgens hem worden ontelbare onbegrijpelijke beslissingen genomen, heeft hijzelf niks te zeggen, zijn allerlei voorwaarden geschonden en valt met het bestuur niet te praten.

Afbeelding
Jaap de Groot (rechts) naast zijn standbeeld bij de opening van het museum vorig jaar.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Vergeldt
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2005, 19:51

Bericht door Vergeldt »

ik wil wel mee maar zet maar bij de zweevende twijfelaars :P.
en wordt er nog door iemand duits megenomen om te verkopen :P ?
"one Conqeurer conqeurs the world - then another Conqeurer conquers him let that be me"
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

PPL schreef:Vandaag in de Telegraaf
Eigenaar dreigt collectie weg te halen uit Liberty Park

OVERLOON -
Eigenaar Jaap de Groot wil zijn unieke collectie van meer dan driehonderd militaire voertuigen terughebben uit het Liberty Park, het voormalige Oorlogs- en Verzetsmuseum in Overloon.
De voormalig industrieel heeft zaterdag bevestigd dat hij beslag heeft laten leggen op zijn eigen verzameling die sinds mei in Overloon staat.


Het vertrouwen in het bestuur van het Liberty Park is volledig zoek, legde De Groot zaterdag uit.
Volgens hem worden ontelbare onbegrijpelijke beslissingen genomen, heeft hijzelf niks te zeggen, zijn allerlei voorwaarden geschonden en valt met het bestuur niet te praten.

Afbeelding
Jaap de Groot (rechts) naast zijn standbeeld bij de opening van het museum vorig jaar.
Ik hoop 't! Overloon mag van mij per direct gesloten worden. :wink:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Vergeldt schreef:ik wil wel mee maar zet maar bij de zweevende twijfelaars :P.
en wordt er nog door iemand duits megenomen om te verkopen :P ?
Heb het er direct bij gezet!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Barto
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 mei 2005, 15:03
Locatie: Helden

Bericht door Barto »

Misschien misschien...zet me ook mer bij de twijfelaars...
Ein Mann ist nur gestorben, wenn seine Name vergessen ist...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik moet er vrij voor vragen, plus ik ben er laatst geweest. Ik denk er ook nog even over na.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Hmm, gisteren pas mail versturen.. niet pro.
Waarom is dat niet 2 weken geleden gedaan als dit topic al 3 weken oud is?
In een week kun je wel een meet regelen lijkt mij. Of kon men niet beslissen bij welke Chinees er zou worden gegeten??
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Plaats reactie