Medewerkers gezocht voor...

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Medewerkers gezocht voor...

Bericht door Peter M »

....het overtypen van authentieke documenten en tijdschriftartikels. Dit voor een nieuw onderdeel ('propaganda') dat op de wo2.nl site zal komen te staan.

Het doel van dit nieuwe onderdeel is het verspreiden van teksten uit de tijd, dit omdat de originelen ooit wel eens op zullen geraken. En dankzij deze teksten in digitale versie kan dit historisch materiaal nog voor jaren als bron voor onderzoek gebruikt worden.

Wij verlangen van de 'kopiïsten' dat zij de teksten LETTERLIJK (zonder inhoudelijke noch spellings aanpassingen) overnemen. Ook graag de oorspronkelijke opmaak behouden (d.w.z. alinea's gebruiken waar oorspronkelijk alinea's stonden, net als cursieve en vette stukken)

Het overtypen van zowel Duitse/collaboratie propaganda (weliswaar in het Nederlands, zoals bijvoorbeeld 'Signaal', 'Storm' of 'Volk en staat') als verzetsteksten (de 'Vliegende Hollander' en dergelijke) is toegestaan.


Wij hopen hiermee de historici van dienst te kunnen zijn.

Voor vragen, opmerklingen of interesse, post maar hier of stuur een pb.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik meld mij vrijwillig aan, Peter!!! :)

Bjorn.
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58

Bericht door LHek »

Ik meld me ook aan! :D
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Teije
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 okt 2003, 20:19

Bericht door Teije »

Oh ik wil zo af en toe best 'es ff helpen hoor...
Ik heb thuis trouwens nog twee exemplaren van 'De Wacht' liggen, wellicht zijn die ook nog interessant voor de website?

Greetz,
Teije
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Leuk idee hoor.
Het beste is ook dat elke 'deelnemer' kenbaar maakt aan welke tekst hij bezig is.
Anders kan het zijn dat twee mensen misschien aan één en hetzelfde stuk werken en dat zou zonde van de tijd zijn,niet?
En hoe moeten de teksten bij u afgeleverd worden,in WORD?

Adrian.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Liefst in Word formaat, in txt mag ook. Ik open even in de kennisdoos een topic over wie wat schrijft.


kijk voor je begint te schrijven altijd eerst hier:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1653
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Ik wil gerust ook helpen! Tenminste, als dat nog nodig is, ik ben namelijk wat laat, zie ik, met het bemerken van deze topic...
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8135
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

Beter laat dan nooit Lapijntje! :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten