Het moet me even van het hart

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Stefan schreef:Wat ik ook niet leuk vond is,was dat ik me aangeboden had,om me voor forum in te zetten(Mod en dergelijke) en toen de staff netjes zeiden dat ze niemand nodig hadden,dat ik andere topic's te zien krijg van, "Jij bent je wel erg aant uitsloven he Stefan" Ik weet niet meer welk topic dat was,maar dat vond ik ook weer erg jammer.

Voor de rest is dit een leuk en vooral leerzaam forum,met betrekking tot de tweede wereld oorlog.
Mijn post in http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=173 ... highlight= was gewoon een beetje plagen hoor.
Sorry als je daar meer achter zoekt.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
von Manteuffel
Lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 13 dec 2006, 20:21
Locatie: Eeklo-Bruxelles

Bericht door von Manteuffel »

battle of the Bulge schreef:Ik zit nog niet zo lang op dit forum en denk ook niet dat ik hier langer blijf. Ik vind hier geen fijne sfeer hangen ik wist niet dat jullie zo op spelling letten, waar ik geen talent in ben, maar bij de eerste de beste comma of hoofdletter vergeten krijg ik gelijk allerlei opmerkingen. Wat mij ook heel erg stoort is dat ik vaak te horen krijg: "En wat weet deze jongenman er dan van ". Ik vind dit zeer storend.
Het is wel belangrijk dat je verstaanbaar overkomt, en de beste manier om dat te bereiken is goed Nederlands schrijven/typen. Ik heb al verschillende posts gelezen (niet van jou) waar ik de helft niet van verstond omdat de zinsconstructie op niets trekt of woorden volkomen verkeerd gespeld zijn.

Edit: het merendeel van de forumgebruikers hier maakt wel spellingsfouten, de één al erger dan de andere. Moest ik me bezig houden met iedereen op zijn fouten te wijzen, 't zou wel een "nine-to-five" job worden.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

PPL schreef:Mijn post in http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=173 ... highlight= was gewoon een beetje plagen hoor.
Sorry als je daar meer achter zoekt.

Nee daar kan ik wel tegen.. :wink:
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Als je alle onzinnige en op onwaarheden gebaseerde posts van vandaag leest, is het niet verwonderlijk dat men wel eens het geduld verliest....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

En ik ben het zeker gedeeltelijk met je eens Johan, ondanks dat ik ook Moderator hier ben kan ik me af en toe redelijk ergeren aan mensen die simpelweg niet goed lezen of zomaar iets uitkramen..

Neem nu bijvoorbeeld het topic in de babbelbox, ''laatste letter - nieuw woord''... Er waren daar zoveel mensen die niet goed genoeg lezen! Daar word ik als moderator (en als lid) erg moe van.. en ik denk dat velen deze ergenis delen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

sobel schreef:Neem nu bijvoorbeeld het topic in de babbelbox, ''laatste letter - nieuw woord''... Er waren daar zoveel mensen die niet goed genoeg lezen! Daar word ik als moderator (en als lid) erg moe van.. en ik denk dat velen deze ergenis delen.
Waarom treedt je dan niet op als Mod en gooi het topic op slot of de betrokken poster eruit....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

De betreffende topics heb ik ook gesloten, maar dat neemt niet weg dat ik me er aan erger
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Ik zie het ook net....

Dat er in de babbelbox geleuterd wordt, tot daar aan toe....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Daar is het in principe ook voor, een plek waar mensen een beetje offtopic kunnen gaan om daarmee de rest van het forum dat te besparen, enkel wil het niet altijd werken.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Misschien dat ik me daar ook schuldig aan heb gemaakt daarvoor dan mijn excuus, maar ik begrijp Sobel wel.
Hoewel het misschien een enorm 'dom' spelletje is, is het voor een aantal pure ontspanning om aan zoiets mee te doen. Althans voor mij persoonlijk vind ik het geweldig dat er zoiets is als de babbelbox, dat is iets waar ik wel verstand van heb ( :wink: ) Van overige zaken leer ik uit de overige topics. Op het moment dat ik echt naar mijn mening iets zinnigs kan bijdragen zal ik dat ook doen, echter weet ik niet zo heel veel (ben geen verzamelaar zoals volgens mij de meesten hier) omdat ik geen expertise heb op één bepaald terein waarover ik iets zou kunnen vertellen. Mijn interesse is in oorlog in z'n algemeenheid en dit is een forum waar ik (tja op mijn leeftijd) nog wat van leer.

Wat ik persoonlijk ook vaak zie zijn posten van frustratie, bijvoorbeeld over het spelletje, waarbij ik dan oprecht denk: als je het niet leuk vind reageer dan gewoon niet.....je bent niet verplicht om een post te plaatsen dus houd je b*k dan !!!

Indien ik volgens iemand echt een onzinnige post ergens plaats laat dat dan a.u.b. via een PB aan me weten, dan kan ik wellicht uitleggen wat ik met de post bedoel of op z'n minst op een fatsoenlijke manier op reageren.

Tot slot: ik vind het nog steeds een geweldig forum waar de admin's en mod's, hoewel ze soms de wind van voren krijgen, toch stug blijven doorgaan en in 99% van de gevallen hun oordeel goed kunnen onderbouwen indien er een straf wordt uitgedeeld.

Ik heb gezegd. :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

@ Charly1975, ik wil dit toch even openbaar zeggen ipv via PB, mischien ben jij namelijk wel het goede voorbeeld, Offtopic in de babbelbox, ontopic in de andere onderdelen!

bij dat offtopic in de babbelbox moet ik wel toevoegen dat er natuurlijk wel regels zijn (en zo streng zijn ze toch niet?)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

:oops:

OffT: Ik een voorbeeld ?? En mijn moeder altijd maar roepen dat ik een slecht voorbeeld ben voor mijn neefjes en nichtjes.....

OnT: Ook in de babbelbox geldt: behandel elkaar met respect ga elkaar daar ook niet afze*ken.

Wat mij wel opvalt is dat het vaak dezelfde personen zijn die onzinnige, vaak negatief bedoelde, opmerkingen plaatsen op berichten die een ander plaatsen. Helaas kan daar niet helemaal goed tegen opgetreden worden aangezien dan de mod's er weer van beschuldigd worden dat ze dictators zijn.....ach ja....het is moeilijk om met mensen samen te leven.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

sobel schreef:@ Charly1975, ik wil dit toch even openbaar zeggen ipv via PB, mischien ben jij namelijk wel het goede voorbeeld, Offtopic in de babbelbox, ontopic in de andere onderdelen!

bij dat offtopic in de babbelbox moet ik wel toevoegen dat er natuurlijk wel regels zijn (en zo streng zijn ze toch niet?)
Dit hoort een moderator niet in het openbaar te zeggen.
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Waarom niet, dit is toch een compliment?

En het klopt dat er in de babbelbox offtopic gereageerd mag worden, echter binnen bepaalde grenzen.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Waarom niet?
Mogen we alleen maar zeggen wanneer iemand het verkeerd doet en niet wanneer iemand het goed doet?
We zijn hier niet om slechts de boeman uit te hangen....

Niets persoonlijks hoor, maar vanwege dit soort uitspraken durf ik mij al nauwelijks inhoudelijk in topics en discussies te mengen.
Bang om te worden afgeschilderd als niet objectief, partijdig, matennaaier, beoefenaar van vriendjespolitiek of hoe je het ook noemen wilt.
Dat is toch wel iets anders dan ik in den beginne in mijn hoofd had om heel eerlijk te zijn.

Vandaar dat je mij ook sporadisch mee ziet doen met inhoudelijke discussies en haast nooit te vinden ben in de babbelbox.
Wel jammer dat ik af en toe het gevoel heb dat ik hier niet meer kom voor wat ontspanning en/of het uitoefenen van een hobby (...)

Nogmaals, dit is niet persoonlijk tegen jou.
Ik post wellicht weinig, maar lees des te meer.
Ik krijg van meerdere berichten een soortgelijk gevoel en trek nu maar eens de mond open.
Ik heb het gevoel dat dit topic daar een mooie plaats voor is.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gesloten