Mijn visie op dit forum !

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten

Dictatuur ?

Ja !
14
33%
Nee !
28
67%

Totaal aantal stemmen: 42

Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

okke schreef:En welke toegeving zou je aan de staf voorstellen om 'het beleid' te verbeteren?
-Misschien moeten jullie zich meer gedragen als moderators ?
Om Miesjel's lievelingsboek maar eens te citeren :
mo·de·ra·tor (de ~ (m.), ~en/~s)
1 gespreksleider, leider van een discussie
In de volksmond : scheidsrechter. Er voor zorgen dat de discussie niet uit de hand loopt en zeker geen olie op het vuur gooien door een kant te kiezen.

-Sneller ingrijpen bij off-topic posters en postjagers ?

-Meer waarde hechten aan kritiek & tips van ervaren verzamelaars en de nieuwkomers niet altijd het voordeel van de twijfel geven en ze blijven bescherven.
Okke schreef:Welke toegeving doe jij, Shifty?
Als bovengenoemde voorwaarden worden nageleefd dan hou ik mijn 'arrogante' bek wel. En zullen er volgens mij wel meer leden terug keren en zal het niveau weer de hoogte in gaan.
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik weet niet van wie je het hebt dat je een "arrogante" bek hebt?

Ik vind dat je gelijk hebt dat een moderator gespreksleider is in een discussie, maar niet als hij zelf deelneemt aan de discussie. Dit kan gewoon.

Meestal neemt iemand anders de taak van moderator over als er stappen ondernomen moeten worden, omdat dan de mod in discussie er teveel "in" zit.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Waarom moet alleen ik en Shifty dingen toegeven?

779
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Miesjel schreef:
Jeeper704 schreef:Dit alles leidt ertoe dat men de indruk krijgt dat bepaalde leden worden voorgetrokken en zelfs carte blanche krijgen tegenover andere leden.
Dat is raar, want iets wat mij opvalt is dat bepaalde members nou juist meer rechten denken te hebben dan anderen.
Iets waar wij uiteraard iets aan proberen te doen.

Iedereen hier is gelijk,

- hoe oud je ook bent
- hoe lang je hier ook op het forum zit
- hoeveel kennis je ook hebt

Regels zijn voor iedereen hetzelfde.
Niemand krijgt een voorkeurs behandeling.
Wel, mijn beste, die indruk heb ik dus niet.
En dit afgaande op jullie reacties op discussies zoals deze en talrijke andere.
Als bepaalde leden "denken" meer rechten te hebben dan anderen, dan is het de taak van de Staff om ze op het spreekwoordelijke matje te roepen.
Maar dan wel ieder op gelijke hoogte en niet zoals het nu gebeurt.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Wel, mijn beste, die indruk heb ik dus niet.
En dit afgaande op jullie reacties op discussies zoals deze en talrijke andere.
Als bepaalde leden "denken" meer rechten te hebben dan anderen, dan is het de taak van de Staff om ze op het spreekwoordelijke matje te roepen.
Maar dan wel ieder op gelijke hoogte en niet zoals het nu gebeurt.
Dat is vreemd dat je dat idee krijgt, want we doen juist ons best om dit niet te doen. Ik zou dan graag voorbeelden hebben bij welke leden dit het geval is, of bij welke gevallen dit dan is. Dit kan ook per pb als je niemand wilt beschadigen.

Het lastige is dat de leden die communicatie achter de schermen niet kunnen en ook niet mogen zien, aangezien dit prive is. Ik vermoed dat dit " op het matje roepen" wel gebeurd, maar dit niet gezien wordt door de leden.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Shifty schreef:Misschien moeten jullie zich meer gedragen als moderators ?
Dit kan ik wel begrijpen: Het is alleen zo dat mods en admins ook gewoon lid zijn van het forum en zo nu en dan participeren in discussies.. .
In dat geval opereren we dus niet als moderators maar als leden met een eigen mening. In zo'n heb ik geen andere positie als willekeurig ander lid van dit forum.

In mijn eigen geval - Als ik het als mens niet met een ander eens ben, zéker in het discussieforum, dan schuw ik de discussie niet. Als ik me niet inhoudelijk met de discussie bemoei kan ik dus als moderator optreden.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
mannerheim
Lid

Bericht door mannerheim »

Shifty schreef:
Misschien moeten jullie zich meer gedragen als moderators ?
Precies...http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=16814&start=75
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
okke
Lid
Gegeven: 1 keer

Bericht door okke »

Bedoel je mijn persoonlijke reactie op het bericht van Wouter?

Vindt je dat ik als moderator had moeten optreden door bijvoorbeeld het discriminerende bericht te verwijderen?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Ik hoop dat je de vorige post ook hebt gelezen mannerheim, daar staat in mijn ogen duidelijk dat Moderators en Admin's ook gewoon leden zijn, die dus ook gewoon kunnen meedoen in een discussie..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
mannerheim
Lid

Bericht door mannerheim »

okke schreef:Bedoel je mijn persoonlijke reactie op het bericht van Wouter?

Vindt je dat ik als moderator had moeten optreden door bijvoorbeeld het discriminerende bericht te verwijderen?
Nee, okke

Ik vind jouw reactie redelijk logisch, ik neem je ook niks kwalijk :)
Maar ik vind dat jij als mod je wat meer in moet houden t.o.v. van andere gebruikers.
Ik heb er niks op tegen dat een mod zich in een discussie mengt.
Maar aangezien deze het goede voorbeeld hoort te geven moet deze zich wel inhouden.

Verder niks, dit wou ik even kwijt. :wink:

mvg
Carl Gustaf Emil Mannerheim
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ik vind het hier juist geen dictatuur. Nu heb ik het aan beide kanten gezien en vind juist dat de staff wel openstaat voor kritiek. Voor veel kritiek zelfs. Daarnaast krijgen leden vaak zelfs de gelegenheid een ban te voorkomen doordat er uitleg wordt gevraagd. Dat zie je niet vaak.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
okke
Lid
Gegeven: 1 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:Ik vind jouw reactie redelijk logisch, ik neem je ook niks kwalijk :)
Maar ik vind dat jij als mod je wat meer in moet houden t.o.v. van andere gebruikers.
Maar aangezien deze het goede voorbeeld hoort te geven moet deze zich wel inhouden.
Wat een dubbele berichten geef je hier. Ik mag me in een discussie mengen en je neemt me niets kwalijk, maar moet me wel inhouden naar andere gebruikers.

Wat bedoel je? Had ik wat jou betreft wel of niet mijn bericht aan Wouter mogen schrijven en er toelichting op mogen geven toen hij daarom vroeg?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Mannerheim schreef:Nee, okke

Ik vind jouw reactie redelijk logisch, ik neem je ook niks kwalijk

Verder niks, dit wou ik even kwijt.

mvg
Carl Gustaf Emil Mannerheim
In dat geval zou ik ook graag je mening horen over mijn optreden in die discussie, Mannerheim. Als we toch man en paard gaan noemen...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
ZEN.45
Lid

Bericht door ZEN.45 »

Shifty,
..."Als ik maar veel posts haal" is blijkbaar het motto bij velen...
Totaal berichten: 2086
[0.80% van het totaal / 2.47 berichten per dag]
:P
...-Meer waarde hechten aan kritiek & tips van ervaren verzamelaars en de nieuwkomers niet altijd het voordeel van de twijfel geven en ze blijven beschermen...
En op welke basis zouden de moderators moeten beslissen wie de 'ervaren verzamelaar' en wie 'de nieuwkomer' is ?
Ten opzichte van u ben ik een nieuwkomer op dit forum, maar ik loop wel al 2x langer rond op deze aardbol.
Als bovengenoemde voorwaarden worden nageleefd dan hou ik mijn 'arrogante' bek wel. En zullen er volgens mij wel meer leden terug keren en zal het niveau weer de hoogte in gaan.
En wat als het nu juist die 'arrogante bekken' zijn die het niveau naar beneden halen en de mensen afschrikken ?

Mijn grootste ergernis op dit forum zijn niet de moderators, maar de forumleden die zichzelf de rol van moderator
toekennen !
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

ZEN.45 schreef:Shifty,
..."Als ik maar veel posts haal" is blijkbaar het motto bij velen...
Totaal berichten: 2086
[0.80% van het totaal / 2.47 berichten per dag]
:P
Bijna 3 jaar lid ..
ZEN.45 schreef:
...-Meer waarde hechten aan kritiek & tips van ervaren verzamelaars en de nieuwkomers niet altijd het voordeel van de twijfel geven en ze blijven beschermen...
En op welke basis zouden de moderators moeten beslissen wie de 'ervaren verzamelaar' en wie 'de nieuwkomer' is ?
Ten opzichte van u ben ik een nieuwkomer op dit forum, maar ik loop wel al 2x langer rond op deze aardbol.
Zoiets wordt meteen duidelijk aan de manier van posten ..
ZEN.45 schreef:
En wat als het nu juist die 'arrogante bekken' zijn die het niveau naar beneden halen en de mensen afschrikken ?
Mensen afschrikken ? Daar merk ik toch niet zoveel van ..
ZEN.45 schreef: Mijn grootste ergernis op dit forum zijn niet de moderators, maar de forumleden die zichzelf de rol van moderator
toekennen !
Ieder zijn mening natuurlijk. Het is maar hoe je het bekijkt.
Gesloten