poll,discussie/praatforum

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

discussie/praatforum moet weder keren.

ja.
34
55%
nee.
28
45%
 
Totaal aantal stemmen: 62

THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

poll,discussie/praatforum

Bericht door THOR »

Beste leden.
U kent het verhaal over het sluiten discussie/praatforum.
Hierbij stel ik een tweede poll op,zodat de leden kunnen kiezen of het discussie/praatforum in een al dan niet aangepaste vorm zal wederkeren.
En heren mod`s,laat de democratie z,n gang gaan.
M.a.w. gewoon deze poll laten staan.

Oja,verklaar dan ook gelijk waarom je voor danwel tegen bent.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ik vind dat het discussie-forum moet terugkeren...
Zoals ik al in het andere topic vermelde, kon ik steeds mijn mening kwijt in het discussie-forum rond verschillende en uiteenlopende maar héél interessante onderwerpen...
Ik heb dus 'Ja' gestemd 8)
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Tegen, omdat de onderwerpen veelal niet over wo2 gingen en er enkelen zijn die niet discussïeren kunnen omdat ze zich nogal snel aangevallen voelen... Het heeft in het verleden zeker interessante stof opgeleverd, maar het begon steeds meer een welles/nietes platform te worden naar mijn idee. Het is met een reden gesloten....
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

Peter schreef:Tegen, omdat de onderwerpen veelal niet over wo2 gingen en er enkelen zijn die niet discussïeren kunnen omdat ze zich nogal snel aangevallen voelen... Het heeft in het verleden zeker interessante stof opgeleverd, maar het begon steeds meer een welles/nietes platform te worden naar mijn idee. Het is met een reden gesloten....
could agree more. ik heb me nooit gemengd in de discussies maar wel veel erin gelezen. ik vond het op bepaalde momenten en bij bepaalde discussies wel interessant om te lezen en bij andere (lees de meeste) had ik het gevoel dat sluit dees maar vlug.

dus daarom "nee"

greets arneken
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: poll,discussie/praatforum

Bericht door okke »

THOR schreef:U kent het verhaal over het sluiten discussie/praatforum.
Hierbij stel ik een tweede poll op,zodat de leden kunnen kiezen of het discussie/praatforum in een al dan niet aangepaste vorm zal wederkeren.
En heren mod`s,laat de democratie z,n gang gaan.
M.a.w. gewoon deze poll laten staan.

Oja,verklaar dan ook gelijk waarom je voor danwel tegen bent.
Volgens mij ken jij het verhaal over het discussieonderdeel niet. De leden kiezen niet of het discusieonderdeel in een al dan niet aangepaste vorm terugkomt. De staf kan zo'n overweging maken.
De staf heeft anderhalve maand opvattingen hierover aangehoord en deze meegenomen in zijn besluit. Een ja/nee-poll waarin anonieme stemmen verzameld worden zegt mij persoonlijk minder dan een beargumenteerd bericht van een lid.

Ik snap dat er leden zijn die het discussieonderdeel graag terug zouden zien. Ik heb er regelmatig zelf met veel plezier aan deelgenomen. Maar voor discussie om de discussie, moeten we toch een andere speelplaats zoeken.

De opmerking dat de leden 'democratisch' met deze poll zullen bepalen wat de staf moet gaan doen, heeft denk ik niet het effect dat je probeert te bereiken, THOR.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Toch jammer dat door een paar mensen die dan "niet kunnen discussieren" een forum onderdeel gesloten wordt.
Nee het gaat niet over wo2 (net als een aantal andere forumonderdelen daar niet over gaan) maar wel over de daarna ontstane maatschappij waarin wij nu leven, met al haar vrijheden en strubbelingen.


Ik heb voor ja gekozen omdat ik er altijd graag in las en af en toe ook eens wat zei.
Ik heb altijd interesse in meningen van anderen, waarom mensen iets vinden, ook al is het niet mijn mening.


Ik lig er verder niet wakker van hoor, de staf zal het wel regelen, het is hun forum.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik ben het eens met Peter, verder ga ik niet stemmen in de poll, aangezien ik het netjes vind als enkel de leden dat doen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Okke berichte:
Een ja/nee-poll waarin anonieme stemmen verzameld worden zegt mij persoonlijk minder dan een beargumenteerd bericht van een lid.

Precies,volkomen mee eens okke.
Vandaar dat ik ook vermelde:
Oja,verklaar dan ook gelijk waarom je voor danwel tegen bent.

In de vorige poll waren een paar,leden? of mod`s? die tegen stemden.
Lekker veilig anoniem.
Daarom wou ik het nou anders,stemmen dan ook je nader verklaren.

Bij verschillende mod`s bespeur ik ergenis.
Lees dan,speelplaats,je ei kwijt,dan zit je verkeerd,enz.enz.
Das jammer,nergens voor nodig.
Zoveel mensen,zoveel meningen.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

sobel schreef:Ik ben het eens met Peter, verder ga ik niet stemmen in de poll, aangezien ik het netjes vind als enkel de leden dat doen.
\

Precies..
Voor meer redenen, zie het andere topic.

Oh ja, de staf stemt trouwens niet in deze poll he..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Zoals ik al in het andere topic heb aangegeven ben ik tegen het sluiten van het discussieforum.
Argumenten ga ik nu niet allemaal overtypen, dan kijkt men maar in het andere topic.

Maar nou even aan THOR:

Waarschijnlijk zul je al gemerkt hebben dat ik het roerend met je eens ben en dat ik het dus begrijp dat je boos bent en hier een topic over opent.
Je hebt je punt gemaakt.
Het mocht niet baten.
Hoe jammer ik het ook vind, het is een besluit van de staff, leg je erbij neer.
Een poll helpt toch niet.
Dat dit forum nog steeds niet groot en belangrijk is, hebben ze aan zichzelf te danken. Dat ze niet naar hun leden luisteren is hun keuze.

De staff heeft een besluit gemaakt, leg je er nou bij neer en steek geen energie in een verloren zaak.

The only way to practice democracy, is to practice democracy

Hu Shih
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Normaal stem ik niet zo snel in polls, maar het opnieuw en opnieuw ophalen van deze issue begint een beetje opzichtig te worden.
De staff is duidelijk geweest en hun uitleg uitgebreid. In het bedrijsleven is het ook zo: blijf bij je core bussiness anders kan je je niet 100% inzetten in waar het om draait.
Een duidelijk nee dus.

Omdat jij toch steeds de aanzwengelaar van dit alles bent Thor, nog even dit aan jou en pak dit niet verkeerd op: Jij post(te) zelf (vrijwel) enkel in Algemene Vragen, Actueel, Babbelbox en het vroegere discussie gedeelte. Je posts draaien hoofdzakelijk om maatschappelijk issues. Dat is je goed recht, maar is het niet zo dat het forum door het sluiten minder aan jouw belangstelling voldoet, inplaats van dat het forum haar rol tekort doet?

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Landgenoten.
Voor alle duidelijkheid;ik weet ook wel dat er een besluit genomen is door de mod`s en niet te vergeten proos.
Ik heb deze tweede poll alleen opgesteld omdat de eerste,om wat voor reden was verwijderd.
Ik dacht,laat de leden spreken!
En helaas,ik ben niet boos of een aanzwengelaar.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

THOR schreef:In de vorige poll waren een paar,leden? of mod`s? die tegen stemden.
Lekker veilig anoniem.
Daarom wou ik het nou anders,stemmen dan ook je nader verklaren.
Vierentwintig mensen hebben je poll ingevuld. Slechts 10 mensen hebben gereageerd in dit topic. Zelfs maar 6 als je de stafleden en jijzelf als topicstarter niet meetelt.

Dat was voor mij een reden om in je vorige topic over hetzelfde onderwerp de poll te verwijderen, omdat die anoniem kleuring geeft aan de dialoog. Ik deed dat, omdat ik anders het topic op slot zou gooien, omdat de kans groot was dat het een ouderwets partijtje moddergooien zou worden.

Het nut van de poll in dit topic is mij niet duidelijk. Zeker omdat ook jij aangeeft dat je de verklaring en toelichting van mensen belangrijker vindt.

Het onderwerp is nu echter de poll en niet, zoals in je vorige topic, een gedachtenwisseling over het sluiten van het discussieonderdeel.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Nou okke,ik had al zo`n vermoeden dat jij het was.
Vooral na die PB van je,waar eigenlijk niets in stond,ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel :wink:
Vond het wel h e e l flauw om het te verwijderen,zonder een reden bij te benoemen.
Maar goed je hebt bekend,zand erover.
Maar nou zit ik met een vraag okke,en die is:
Hoe vaak kan een mod stemmen. :?:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

THOR schreef:Hoe vaak kan een mod stemmen. :?:
1 keer

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Plaats reactie