Bestaat er behoefte aan een nieuwe website over WOII

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.

Bestaat er behoefte aan een website zoals hieronder beschreven.

Ja
9
45%
Nee
11
55%

Totaal aantal stemmen: 20

Zwikbeer1
Lid

Bericht door Zwikbeer1 »

Proos schreef: We zijn inmiddels wel gigantisch offtopic trouwens :)
Dat mag je wel stellen ja.

Bij een eventuele samenwerking wat moet ik daar bij voorstellen en hoe is dit geregeld :?:
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Dat zou afhankelijk zijn van datgene dat je zou willen verwezenlijken. Je wilt een bepaald doel bereiken en dat zou je kunnen doen door een apart onderdeel bijvoorbeeld bij het stukje "wereldoorlog" of verschillende onderdelen of iets integreren. Geen idee wat je precies voor ogen hebt, maar het ontbreekt je niet aan enthousiasme, dus moet het best ergens passen. Misschien dat je zelf een bepaalde structuur voor ogen hebt?

Zoals op dit forum is te lezen sta ik (bijna) overal voor open en is met mij goed te praten :)

Of wanneer je uiteindelijk toch extern gaat, zou je bijvoorbeeld naar dit forum linken als forum van je eigen site, aangezien we hier al een community hebben opgebouwd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Zwikbeer1
Lid

Bericht door Zwikbeer1 »

Proos schreef:Dat zou afhankelijk zijn van datgene dat je zou willen verwezenlijken. Je wilt een bepaald doel bereiken en dat zou je kunnen doen door een apart onderdeel bijvoorbeeld bij het stukje "wereldoorlog" of verschillende onderdelen of iets integreren. Geen idee wat je precies voor ogen hebt, maar het ontbreekt je niet aan enthousiasme, dus moet het best ergens passen. Misschien dat je zelf een bepaalde structuur voor ogen hebt?
Die structuur heb ik reeds in één van mijn vorige reacties weergegeven.
wat ik eigenlijk bedoelde is: stel dat ik onderwerpen ga behandelen, hoe moet of hoe kan dit worden gedaan, schrijf ik zelf een aantal paginas en lever die geheel in html (klein websiteje dus) af, kant en klaar dus maar wel met een wat ander design (geen blauw, auw Afbeelding of maak ik iets hier op mijn server en wordt dit gewoon gelinkt. Of alles aanleveren in tekst met los het grafischemateriaal. Is dit laatste het geval dan wat is mijn inbreng op de manier waarop het gebracht gaat worden.Afbeelding
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het stuk binnen het frame is adaptief, dat daarbuiten niet. De reden hiervoor is, dat bij een volgende update ik niet elke pagina hoef aan te passen, maar enkel de schil.

Dus binnen dat frame heb je legio-mogelijkheden en het kan er als HTML ingeplakt worden, we gebruiken daar een database voor.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Zwikbeer1
Lid

Bericht door Zwikbeer1 »

Afbeelding Afbeelding Mooi dus, dat is dan toch dat we vrij zijn voor eigen design.
Kan je aangeven wat de grenzen zijn: maximale breedte, lengte ongewenste zaken, ect.
Dan zal ik als proef een stuk leveren, ik had dan gedacht aan het relaas over en rond de zogenaamde aanslag op Rauter 1944 (of heb je dat al?)Afbeelding :?:
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Contacteer:

Bericht door Proos »

Maximale breedte is 640 wanneer er geen scrollbalken zijn. Maar misschien is een proefstukje handiger, dat zegt meer denk ik. Volgens mij heb ik trouwens nog niet wat je bedoelt, maar misschien dat Peter daar meer van weet. Ik heb de administratie niet zeg maar.
Zwikbeer1
Lid

Bericht door Zwikbeer1 »

Dat is ook goed een proef stukje, wat wil je dat daar in komt te staan, dit is ook een methode om mij aan het werk te zetten, als er behoefte bestaat over bepaalde gebeurtenissen te schrijven kan je dit ook vragen.
Ik heb nog geen idee hoe ik dit moet aanpakken maar ideeën zat.
Schuifbalken zijn 10 pix dik?
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik denk dat 10 pixels wel een aardige benadering is, weet ik niet precies, maar kan het straks wel effe opzoeken (ben effe bezig op het moment).

Overigens is Peter (Antwerpx) beter op de hoogte van verschillende onderwerpen die in de planning staan.

:)
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Rauter is nog niet behandeld :)
Zwikbeer1
Lid

Bericht door Zwikbeer1 »

antwerpx schreef:Rauter is nog niet behandeld :)
Het geen ik zou willen behandelen is de zogenaamde aanslag op Rauter. Over Rauter valt zo veel te schrijven dat ik een algemene beschouwing van dit persoon niet in dit stuk ga opnemen (zeer beknopt wel) dat zal in een andere "aflevering" moeten.
Proos had voorgesteld dat ik eerst een proef stukje zou maken om te kijken hoe dit bevalt aan beide kanten, het is zonde om een "leeg" dingetje te leveren, dus blijf ik wel bij mijn voorstel.
Het gaat wel even duren want ik heb nog niet helemaal in het hoofd hoe ik dat ga aankleden.
Ga wel aan de slag 8)
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Als ik me er ook even mee mag bemoeien..? Het lijkt mij het leukste als alle delen van de site allemaal dezelfde lay-out krijgen, om de site één geheel te houden. Het komt naar mijn idee niet echt mooi over om zomaar van lay out1 naar lay out2 over te springen.

Ik kan begrijpen dat Florisjan niet zo te spreken is over de blauwe lay-out, niet iedereen kan dezelfde lay-out mooi vinden hé, maar om nou meteen te eisen dat de hele lay-out anders moet vind ik persoonlijk een beetje ver gaan.
Over het algemeen is het zo dat je bij een samenwerking allebij een beetje water bij de wijn moet doen, aangezien http://www.wo2.nl al een hele site op zich is vind ik dat http://www.wo2.nl net iets minder water bij de wijn hoeft te doen en eerst eens af moet wachten wat florisjan bij gaat dragen.
in dit topic: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=11467#11467 zijn we met het hele forum tot deze lay-out gekomen, met als resultaat dat het merendeel hier toch wel tevreden is.

Misschien dat jij (florisjan) eens een plaatje kunt maken met de indeling van "jouw deel" zoals proos ook gedaan heeft voor deze site:
Afbeelding
zodat we dat eens met zijn allen kunnen bekijken.
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Contacteer:

Bericht door Proos »

Hij is al bezig hoor, het stukje dat hij schrijft wordt geplaatst in de huidige structuur zodat hij kan bezien of 't bevalt.

En als dat dan bevalt kan ie altijd nog even buigen over schema's enzo :)
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

ik heb toch niks gezegd? :wink: :P
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik zei ook niets :)
Zwikbeer1
Lid

Bericht door Zwikbeer1 »

Dat is lachen,
Ik maak geen structuur want ik ga wat bijdragen aan wo2, het zal binnen het voorstellings raampje passen met een breedte van 640 pixels met scrollbalk.
Ik zal beslist afwijken van de wo2look, waarom dat weten jullie al, over de structuur van wo2, door gediscusieerd of niet, zal ik mijn zegje echt nog wel doen, maar ik vind en ik ben niet de enige, dat ik eerst eens wat steentjes moet bijdragen voor dat we eens flink kunnen uithalen.
Ik heb mooi praten als newbee.
Zal als mij werk stukje af is dit natuurlijk eerst ter bezichtiging tonen. 8)
Plaats reactie