Forumsoftware vernieuwing

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door To Tall »

Jim schreef:Als het niet kapot is moet je het niet repareren!
Wijs zeer wijs, _/-\o_

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Veltro »

To Tall schreef:
Jim schreef:Als het niet kapot is moet je het niet repareren!
Wijs zeer wijs, _/-\o_

Gr.,
Too Tall
Dom, zeer dom :bonk:
Ooit van "de wet van de remmende voorsprong" gehoord? Er zijn heel wat mensen, bedrijven en landen ten onder gegaan door bovenstaande gedachte. Dit kan je zelfs doortrekken naar WO2. De Geallieerden van WO1 gingen bijvoorbeeld bijna ten onder door bovenstaande in WO2. Willen jullie dezelfde fout maken voor dit forum :wink:

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Charly1975 »

Ik ben inmiddels gewend aan het nieuwe uiterlijk. Het enige wat ik nog wat 'hinderlijk' vind is het feit dat aan de rechterzijde de profielen staan i.p.v. links.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Kleine Feldmaus »

Jee ben ik even weggeweest is er een compleet nieuwe look.
Heh en ik ben nog wel zo iemand die niet snel went aan nieuwigheden ;-)
Maar dat komt nog wel, al zou ik ook graag de profielen aan de linkerkant zien.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Proos »

Het profiel staat nu links. Mocht het bij iemand niet het geval zijn: druk tegelijkertijd op control en f5 voor herladen van de pagina met de nieuwe instellingen.
Jim schreef:Als het niet kapot is moet je het niet repareren!
Zelfs als een trabant niet kapot is, dan ga ik er nog niet mee naar m'n werk rijden: want als je er mee botst maak ik geen schijn van kans. Hoe moderner de wagen waartegen ik met mijn oude bak bots, hoe minder kans op overleven ik heb. De techniek is simpelweg niet meer van deze tijd. Of neem een digitale vergelijking: als ik met Internet Explorer 3.0 het internet op ga ben ik binnen no-time op m'n PC niet veilig meer. Daarom update bijna iedereen wel op termijn naar een nieuwe browser. Jij installeert hopelijk ook steeds de nieuwste versie van FireFox?

Kortom: wat misschien niet zichtbaar was van de buitenkant: onder de motorkap was phpBB2 zeer broodnodig aan een herschrijfactie toe.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door To Tall »

Veltro schreef:
To Tall schreef:
Jim schreef:Als het niet kapot is moet je het niet repareren!
Wijs zeer wijs, _/-\o_

Gr.,
Too Tall
Dom, zeer dom :bonk:
Ooit van "de wet van de remmende voorsprong" gehoord? Er zijn heel wat mensen, bedrijven en landen ten onder gegaan door bovenstaande gedachte. Dit kan je zelfs doortrekken naar WO2. De Geallieerden van WO1 gingen bijvoorbeeld bijna ten onder door bovenstaande in WO2. Willen jullie dezelfde fout maken voor dit forum :wink:

Veltro
Beet sarcasme mag toch wel. _/-\o-

@ proos, contrast verbeterd en profielen weer links, zo kan ie weer even mee.

Profiel links is ook logischer, in feite zijn we gewend om van links naar rechts te lezen. Het is ook daarom dat zo'n beetje alle websites de menu's links hebben zitten.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door asjemenou »

Proos schreef:Het profiel staat nu links. Mocht het bij iemand niet het geval zijn: druk tegelijkertijd op control en f5 voor herladen van de pagina met de nieuwe instellingen.
Jim schreef:Als het niet kapot is moet je het niet repareren!
Zelfs als een trabant niet kapot is, dan ga ik er nog niet mee naar m'n werk rijden: want als je er mee botst maak ik geen schijn van kans. Hoe moderner de wagen waartegen ik met mijn oude bak bots, hoe minder kans op overleven ik heb. De techniek is simpelweg niet meer van deze tijd. Of neem een digitale vergelijking: als ik met Internet Explorer 3.0 het internet op ga ben ik binnen no-time op m'n PC niet veilig meer. Daarom update bijna iedereen wel op termijn naar een nieuwe browser. Jij installeert hopelijk ook steeds de nieuwste versie van FireFox?

Kortom: wat misschien niet zichtbaar was van de buitenkant: onder de motorkap was phpBB2 zeer broodnodig aan een herschrijfactie toe.
Ik ben het daar helemaal mee eens. De ontwikkeling op computergebied moet je nu eenmaal bijhouden, doe je dat niet dan lig je eruit. Dan moeten we op een ander forum ons ongenoegen spuien. En een beetje verandering op z'n tijd kan geen kwaad toch?!
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Jim »

Veltro schreef: Dom, zeer dom :bonk:
Ooit van "de wet van de remmende voorsprong" gehoord? Er zijn heel wat mensen, bedrijven en landen ten onder gegaan door bovenstaande gedachte. Dit kan je zelfs doortrekken naar WO2. De Geallieerden van WO1 gingen bijvoorbeeld bijna ten onder door bovenstaande in WO2. Willen jullie dezelfde fout maken voor dit forum :wink:
Veltro
Stilstand is achteruitgang? (Zo niet leg het eerst uit. a.u.b.)

Ik ben niet tegen verbetering! Ik heb geen kritiek op nodig onderhoud. Wie wel? Maar veranderen om te veranderen want het tijd is voor iets nieuws daar zijn ook een hoop bedrijven en landen aan ten ondergegaan. Wil je ook dat dit forum die fout maakt? :wink:

Maar ik merk dat op en aanmerkingen ten harte worden genomen. _/-\o_ Hopelijk worden nog een aantal dingen aangepast zodat het gemak weer terugkomt. Als er technische verbeteringen om wat voor redenen nodig zijn dan moet het maar onnodige grafische aanpassingen blijven onnodig. Ik denk dat de beperkingen van de edit knop ook een achteruitgang zijn.

Ik juich toe dat bepaalde engels talige knoppen veranderd zijn in Nederlands.
Ik mis: de knoppen die bovenaan stonden bij de index.
Met de zoek functie krijg ik de resultaten van alle topics geheel te zien en niet de topic namen. Heel vervelend zeker als ik een groot aantal resultaten zou krijgen. Kan dat niet terug naar de oude manier?
Een verbetering van de zoekfunctie zou zijn als ik behalve het topic de betreffende pagina aangegeven zou krijgen waar het zoekwoord staat. Een topic met 20 of meer pagina's is heel vervelend doorzoeken zeker als er meerdere topics zijn.
Kan de blauw oplichtende tekts: uitgebreid zoeken onde de zoekknop niet permanent in een iets donkerder kleur zichtbaar blijven. Door puur toeval zag ik deze functie en ik maak graag gebruik van uitgebreid zoeken. Ik zal niet de enige zijn.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Veltro »

“Stilstand is achteruitgang? (Zo niet leg het eerst uit. a.u.b.)

Ik ben niet tegen verbetering! Ik heb geen kritiek op nodig onderhoud. Wie wel? Maar veranderen om te veranderen want het tijd is voor iets nieuws daar zijn ook een hoop bedrijven en landen aan ten ondergegaan. Wil je ook dat dit forum die fout maakt? ”


Bovenstaande geeft duidelijk aan dat je een paar dingen door elkaar haalt. De “wet op de remmende voorsprong” draait hoofdzakelijk om de omgeving van in dit geval het forum.

Een versimpeld (voor)beeld:
Toen het forum begon te draaien op de oude software was dit het beste wat aanwezig was. Andere fora die werden opgestart gebruikten ook deze software en alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van websites warden toegespits op deze software.
Echter de ontwikkelingen van randgebieden voor websites gingen door en ook niet gewenste invloeden zoals hackers, technologie, virussen etc.
Daarom werd door een externe partij een nieuwe software variant ontwikkeld welke beter is toegespits op de veranderde omgeving van websites. Alle nieuwe ontwikkelingen zulen worden gecreeerd met als basis deze nieuwe software.

De oude software zal momenteel nog wel functioneren, maar als men niet overstapt zal er een kloof ontstaan tussen dit forum en websites die wel de overstap hebben gemaakt.
Immers de oude software zal niet kunnen omgaan met nieuwe ontwikkelingen, zowel intern als extern.

Het draait dus niet om “veranderen om te veranderen”, “stilstand is achteruitgang” of onderhoud van het bestaande, het gaat om meegaan met de ontwikkelingen. Ook het aanbrengen van opties zoals de “Edit” knop valt hieronder. Immers ook wij als gebruikers wensen verandering. Doe je hier niet aan mee als forum, dan zullen er andere fora zijn die wel die opties hebben waar wij als gebruikers naar toe zouden kunnen gaan.

Kaarsen functioneren ook en als ze niet kapot zijn hoef je ze niet te vervangen. Toch zijn we overgegaan op elecktriciteit voor onze verlichting en kijk wat voor ontwikkeling elecktriciteit heeft doorgemaakt. Tegenwoordig doen we bijna alles op electriciteit.
Als we met jouw gedachte; ach de kaars is niet kapot.., waren verder gegaan hadden we nu niet eens dit forum..

Proos geeft ook ongeveer zo'n voorbeeld met de Trabant en Explorer.

Hopelijk is het nu duidelijker.

@ To Tall; sarcasme is prima, het was echter bij mij niet duidelijk dat je het zo bedoelde..


Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door To Tall »

Veltro schreef:
@ To Tall; sarcasme is prima, het was echter bij mij niet duidelijk dat je het zo bedoelde..
Veltro


snie errug,....

Dat men het forum veranderd maakt mij niets uit. Maar wel wanneer het de ergonomie betreft (juiste contrasten en logische plaatsing), verder vind ik de onderwerpen belangrijker dan of het er mooi uit ziet. Het moet wel werken natuurlijk.

gr.,
Too Tll
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Virus of Life
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 dec 2007, 21:17

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Virus of Life »

Nu ziet het forum er eindelijk goed uit!

Voorheen was het veel te druk.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Ajacied8989 »

Toch nog een opmerking dat de profielen nu wel erg breed zijn, wat nou ook niet bepaald prettig leest...
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Proos »

Jim schreef:Kan de blauw oplichtende tekts: uitgebreid zoeken onde de zoekknop niet permanent in een iets donkerder kleur zichtbaar blijven. Door puur toeval zag ik deze functie en ik maak graag gebruik van uitgebreid zoeken. Ik zal niet de enige zijn.
Had 't ook al gezien, maar het was nogal eindeloos zoeken om aan te passen. Maar..... je zou nu verschil moeten zien!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Jim »

Proos TOP!
Veltro schreef: Bovenstaande geeft duidelijk aan dat je een paar dingen door elkaar haalt. De “wet op de remmende voorsprong” draait hoofdzakelijk om de omgeving van in dit geval het forum.
Het zal best. Ik ken die hele wet niet in mijn opleidingen nooit ter sprake gekomen, of ik heb niet opgelet.
Het zij zo. Ik zal het eens op internet opzoeken.

Het voorbeeld, ook dat van Proos had ik al wel begrepen.
Mijn mening is echter. Dat is blijkbaar niet duidelijk overgekomen.
Uiterlijk voldeed de Trabant en de kaars.
Geef die Porsche dan het vertrouwde uiterlijk of in iedergeval de voordelen van die Trabant (die roesten niet).
En electrische lamp prima maar veblindend wit licht ipv het warme softtone? Dat kan ook.
Daar was met het nieuwe uiterlijk geen rekening mee gehouden.
Veltro schreef:Het draait dus niet om “veranderen om te veranderen”, “stilstand is achteruitgang” of onderhoud van het bestaande, het gaat om meegaan met de ontwikkelingen. Ook het aanbrengen van opties zoals de “Edit” knop valt hieronder. Immers ook wij als gebruikers wensen verandering. Doe je hier niet aan mee als forum, dan zullen er andere fora zijn die wel die opties hebben waar wij als gebruikers naar toe zouden kunnen gaan.
Veltro
De edit(in wijzigen veranderd _/-\o_ )is weer in volledige hersteld. Dus het kan. Het wijzigen van de edit knop was een achteruitgang wat mij betreft. Een beperking van het gebruiksgemak.
Het kind hoeft dus niet met het badwater weggegooid te worden.
Als mensen weggaan van een forum zal het gaan om de inhoud of het gebruiksgemak (in normale omstandigheden denk ik toch)
In dit geval was het gebruiksgemak samenhangend met een ongemakkelijk uitziende vormgeving voor mij een reden om minder langs te komen op dit forum.
Het gebruiksgemak en vormgeving wordt aangepast aan de hier geuite kritiek merk ik. TOP _/-\o_
Dus het is mogelijk om met een electrische lamp de softtone van een kaars te krijgen.
Het verbeterde contrast donkerder blauw achtergrond is wat mij betreft een verbetering. Dus mijn eerdere opmerking van de oude lijnen tussen de verschillende reacties terug is wat mij betreft achterhaald. :yes:

Als ik de enige was dan had ik waarschijnlijk wel aan mezelf getwijfeld. (Ik heb mezelf voorgehouden dat ik misschien tijd nodig had om te wennen) Maar uit de reacties blijkt wel dat ook andere vormgeving en gebruiksgemak missen / misten. En aangezien veranderingen aangepast worden blijkt dat mijn en de reacties van anderen toch enige hout snijdt.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
roadmaster
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:26
Locatie: Someren

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door roadmaster »

8) Hallo, nadat ik eerst een poos de nieuwe opzet uitgeprobeerd heb, moet ik zeggen dat voor MIJZELF de oude opzet als veel prettiger wordt ervaren. (opzoeken,herkenning,etc.)

Niet alle veranderingen/vernieuwingen zijn verbeteringen...of terugzetten een optie gaat worden zal de toekomst leren.

Op den duur went alles...misschien?


Uiteindelijk gaat het om de inhoud van de artikelen/posts.

greetz van Roadmaster 8)
be prepared & drive alert
Plaats reactie