Forumsoftware vernieuwing

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Bigshot »

Ik ben er van overtuigd dat de admins en moderators kennis nemen van onze berichten en deze intern bespreken. Dus de assumptie dat er niet veel met onze opmerkingen gedaan zou worden is denk ik niet helemaal juist. De vraag is echt wanneer en hoe de staff naar buiten komt met een reactie.

Ik heb het geduld wel om te wachten, want ik kijk toch maar "eens-in-de-zoveel-dagen". :)
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Martijn »

Dank je Bigshot voor het begrip. Het is inderdaad best een tijdrovende klus, sleutelen aan het forum. De opmerkingen die worden geplaatst worden op dit moment besproken in de staffroom. We bekijken wat we het beste kunnen doen. Sommige veranderingen zijn overigens ook gewoon wennen. Ikzelf heb ook altijd last van veranderingen, maar na een tijdje blijkt het vaak best te werken. Ook deze opmerking betekent niet dat we alles dus maar zo laten.

Als er zaken aan te passen zijn zal dat binnenkort gebeuren. Een tijdsindicatie is moeilijk te geven, aangezien wij allemaal een full-time baan hebben.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door okke »

De commentaren op de kleuren van het forum vind ik wel belangrijk. De berichten zijn niet voor iedereen even goed van elkaar te onderscheiden. Heeft iemand ideeën voor betere kleuren? Het liefst een plaatje bijvoegen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Bigshot »

Martijn schreef:We bekijken wat we het beste kunnen doen.
Ik wist het gewoon! :)

Net als de meeste fora doen jullie dit op volledig vrijwillige basis. Dat wordt vaak vergeten. Ik neem het wat dat betreft even voor jullie op, want ik weet uit ervaring hoe frustrerend het kan zijn als mensen daar compleet overheen walsen. :yes:
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Proos »

De kleuren zijn vannacht trouwens wat aangepast. Ik bedoel dan de kleuren in de lijst met onderwerpen en in het onderwerp zelf. Het contrast tussen de posts zou wat groter moeten zijn. Klopt dat?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door To Tall »

Proos schreef:De kleuren zijn vannacht trouwens wat aangepast. Ik bedoel dan de kleuren in de lijst met onderwerpen en in het onderwerp zelf. Het contrast tussen de posts zou wat groter moeten zijn. Klopt dat?
De contrasten zijn nu zeer acceptabel. Ook in de lijst met onderwerpen vindt ik nu de ronde attentieknoppen links niet iritant meer. Lag dus duidelijk aan het contrast. Bedankt voor de aanpassing, e.e.a. is rustiger voor de ogen.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
JoostV
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2005, 15:47
Locatie: Amsterdam

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door JoostV »

Over het algemeen ben ik nu wel aan de verandering gewend, ik krijg alleen nog hoofdpijn van de gele mouse-over balk bij de onderwerpen. Ik vind die functie zowiezo niet heel erg intuitief: je krijgt het gevoel alsof de hele balk een button is, terwijl de naam van het betreffende onderwerp de link is. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Voor de rest werkt het prima, stuk gestroomlijnder :)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Jasper J »

Mwa wel redelijk gewoon even wennen.

mvg
Aude Audenda
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Rednas »

De kleur van citaten mag wel iets minder geel. Wat ik wel erg goed vind werken is de nieuwe zoekfuctie _/-\o_
Cossack
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2006, 18:45
Locatie: Staphorst

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Cossack »

Kan die lijn tussen de onderschriften wat duidelijker? Het is nu nogal onduidelijk wat het onderschrift is en wat de eigenlijke post is.
"Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek"-Albert Einstein
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door asjemenou »

Even een kleine opmerking wat betreft de lay out. Het is grafisch gezien beter (en ordelijker) om de avatar links in het veld te plaatsen. Tenslotte leest men ook van links naar rechts. Ik heb er trouwens 3 keer over gedaan om aan een ander forumlid een PB'tje te sturen. Het berichtje belandde telkens in "postvak uit" en kwam niet verder. Het kan zijn dat ik telkens iets fout heb gedaan maar echt duidelijk vond ik het dan toch niet.
Voor de rest heb ik niets op of aan te merken op de vernieuwde forumsite. Het gaat tenslotte ook om de inhoud!
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door okke »

Dat van berichten in postvak uit was bij de oude versie ook al. Pas als het bericht gelezen is, wordt deze verplaatst naar verzonden berichten.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Nico Roelofs »

Wordt er nog iets gedaan aan de "edit" knop? Metname dat we voor het marktplaats gedeelte altijd onze advertenties kunnen wijzigen. Dit is al meerdere malen door mij en andere leden aangekaart maar nog niks over te horen gekregen.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door asjemenou »

okke schreef:Dat van berichten in postvak uit was bij de oude versie ook al. Pas als het bericht gelezen is, wordt deze verplaatst naar verzonden berichten.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb even verkeerd gekeken.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Jim »

Ik heb het enige tijd aangekeken maar. Ik vind het niets. Dat het gaat wennen is een dood doener. Alles went.
Eet je eerst altijd kaviaar op een feestje en daarna schakel je over op oude chips gaat dat vroeg of laat ook wennen.
Maar waar is de verbetering?
Mij is niet duidelijk waarom het forum aangpast moest worden. Waarom moet het "moderner" worden? We zijn tenslotte bezig met oude materie.
Ik mis:
- De duidelijke lijnen tussen de posts. (Nu geen verbetering maar verslechtering)
-De avatars links. Rechts Ik zie de verbetering niet. (Bij mij een lichte irritatie. ook geen verbetering maar alleen een verandering)
-Waarom drie knoppen opslaan, voorbeeld en bevestig? Waren er problemen met de vorige 2 knoppen? (geen verbetering maar verandering /verslechtering)
- knop profiel aanpassen. Daar heb ik lang naar moeten zoeken en als ik dat weer aan moet beginnen ben ik daar weer lang mee bezig.(verslechtering)
- nog geen ervaring gehad met de edit knop maar als klopt wat ik daar over lees. (Geen verbetering maar juist verslechtering)

Een nieuweling weet niet beter en een oude verdwijnt of went eraan. Maar dat wil niet zeggen dat het beter is.

Als het niet kapot is moet je het niet repareren!
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie