Forumsoftware vernieuwing

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Shifty »

Ja kijk, ik kan niet editten.

Ik bedoelde: USMF met dit vergelijken is peanuts OF USMF met dit vergelijken is als appels en peren vergelijken.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Proos »

Haplo schreef:Persoonlijk vind ik het zeer vervelend dat een foto zich in het zelfde frame opent als het forum.
Dit zou nu weer in een nieuw venster moeten gaan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Wouter »

Doe mij maar het oude. De nieuwe lay-out vind ik onoverzichtelijk en veel scheidingslijnen zijn onduidelijk. Waarom avatars en de info ineens rechts?
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Haplo »

Proos schreef:
Haplo schreef:Persoonlijk vind ik het zeer vervelend dat een foto zich in het zelfde frame opent als het forum.
Dit zou nu weer in een nieuw venster moeten gaan.
Ja dat werkt Proos. :)
Mvg/Best regards, Sipke
Bart Geraerts
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:53
Locatie: Houthalen-Helchteren (B)
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Bart Geraerts »

Wat mij vooral stoort, is op de hoofd pagina, het overzicht dus... Ik weet niet of het aan mijn kleurenblindheid (lichte vorm thans) ligt, of niet, maar ik zie totaal géén onderscheid tussen categorieën waar een nieuwe post is, en waar geen nieuwe post is. Open ik dan een forum (zoals bvb hier Mededelingen met een overzicht van alle topics), zie ik met héél veel moeite (op het eerste zicht totaal niet) welke topics nu nieuwe replies hebben. Gaarne, indien mogelijk, wat meer contrast tussen die iconen!

Voor de rest vind ik het al bij al nog wel meevallen, gewoon even wennen, lukt wel ;)
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté
Gids fort Eben-Emael
zero
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 jul 2005, 13:15
Locatie: noordbergum

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door zero »

Sorry maar ik vind het twee keer niks.
Lijkt heel veel op het relic-hunters forum,
Lieve mensen ga ook eens naar de site van onze engeltje
http://www.bieuwkjemaaike.vlindersite.nl
Gebruikersavatar
O'Neal
Lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 11 aug 2005, 23:05
Locatie: België
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door O'Neal »

Vind de lay-out ook maar niets, terug de vorige nemen, zou ik zeggen..
Maar ik snap niet waarom men zit te zeuren dat er niet kan ge-edit worden, bij mij lukt dat perfect..
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Haplo »

O'Neal schreef:Vind de lay-out ook maar niets, terug de vorige nemen, zou ik zeggen..
Maar ik snap niet waarom men zit te zeuren dat er niet kan ge-edit worden, bij mij lukt dat perfect..
Het is niet zeuren.
Probeer je berichten nu nog maar eens te editen.
Zal je niet lukken omdat het maar een bepaalde tijd te doen is.
Wat Nico ook al aangaf, het zou prettig zijn om in het gevraagd of te koop gedeelte je berichten aan te kunnen passen.
Dit is iets wat bij het oude wel zo was.
Daar het bij deze software ook mogelijk is, zou het wel makkelijk zijn om dat weer zo in te stellen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door BBB »

Waarom iets veranderen dat toch goed was?
Ik vind het eerlijk gezegd maar niks nu.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Peter M »

Kan het zijn dat de achtergrondkleuren van de berichten meer kleur hebben gekregen? Mijn visiueel geheugen is niet sterk genoeg om mij te herinneren hoe het vroeger was, maar mij lijkt dat wel wat soberder kan.
Hoewel het bericht primeert op de plaatser ervan zie ik misschien toch liever de schermafbeelding links, maar dat zal eerder gewoonte zijn dan iets anders.

Ik hoop dat er nog heel wat verbeteringen komen, maar het zal wel wennen vermoed ik.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Dodo »

Nog één klein puntje wat ik 'gevonden' heb:
Wanneer je op een persoonlijke website van iemand drukt, opent de website in hetzelfde venster, en niet in een nieuw venster zoals 'vroegah'.
Voor de rest vind ik het best zo, de eerste keer denk je even "wat is hier gebeurd?", maar je went er vrij snel aan!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Robin V »

*Ik vind het kleurenschema nét iets te licht. Iets donkerder (bv grijs), is heel wat beter.

Ik wacht even met andere bemerkingen tot ik eraan gewend ben.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door gamer0004 »

Ik heb liever de namen en avatars links staan. Er zijn ook andere fora die het rechts hebben en dat vind ik er onhandig. Je begint nou eenmaal links met lezen. Als daar de naam staat pak je die automatisch mee maar als hij rechts staat krijg ik het gevoel dat je er speciaal naar meot gaan kijken en vergeet je het (waardoor je de mensen achter de posts niet herkent).
Verder vind ik het allemaal veel minder degelijk overkomen. Het is ook minder duidelijk. Na een tijdje raak je daar wel aan gewend (dat is ook op andere fora), maar het oude was wat dat betreft echt beter. Op zich is meegaan met de tijd goed maar ik weet niet of ik dit een verbetering vind... Misschien ben ik een beetje autistisch :bonk:
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Dodo »

De namen staan gewoon boven het bericht.. Die kom je sowieso tegen als je het bericht leest. :wink:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Jurrie »

sobel schreef:Er staat toch een wijzig knop?
Deze knop hebben inderdaad gewone leden niet. Ik zou em ook graag terug willen zien, is ergens een instelling in het admin gedeelte :).

Ik weet dat de nieuwe PHP3x software al een tijdje beschikbaar is, dit is het eerste forum waar ik op zit waar het veranderd is. Chapeau _/-\o_ . Ja, ik vind het zelf ook nog irritant en ik moet er ook nog aan wennen, maar binnen een paar jaar draait waarschijnlijk alles op deze software en dan is het weer normaal. Sommige reacties zijn wel erg extreem hier...

Greetz,

Jurrie
Plaats reactie