Weinig reacties op het forum?!?!

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door coco »

Beste Leden,

Ik loop hier nu al een tijdje mee en mij is het opgevallen dat er steeds minder en minder gereageerd wordt, ik dacht dat ligt eraan omdat het door de week is dan zijn er niet veel mensen online, maar in het weekend als er meer mensen online zijn is het ook harstikke rustig (kwa post's)

zoals tuniaz zou zeggen: tis hartstikke dood, of er komt 1 of ander verdwaald amateurtje ff iemand beledigen enzo.(zoals Bastogne101st die Joe_Liebgott in mijn opzicht erg zwart probeert te maken.)

oorzaken:de winter?
Gevolgen:mensen trekt het mischien minder?
Oplossing:geen idee ?

Ik en tuniaz hebben er al menig uren over gehad en ik dacht ik maak er een post'je van, als de mods dit niet aanstaat haal het maar weg, maar ik denk dat het wel een 'leuk' gespreks onderwerp is.

dus reageer maar!

mvg,

coco
Laatst gewijzigd door coco op 25 mar 2008, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
tuniaz
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 jan 2008, 14:27
Locatie: Haarlem

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door tuniaz »

Klopt!
Maar misschien komt het wel omdat de leden, meer aan het lezen dan aan het antwoorden zijn. Ikzelf lees ook veel op dit forum maar antwoord ook niet overal op. Enja ik denk dat de meeste het toch wel druk hebben met hun school/werk en andere bezigheden.
Maar dat over het volgende: 'of er komt 1 of ander verdwaald amateurtje ff iemand beledigen enzo'
Dat was mijn reactie op msn tegen coco over dat topic, die hij stuurde over Bastogne101st, die nogal jaloers op DE Joe Liebgott van dit forum is (denk ik). Ik bedoelde dit uiteraard niet in het algemeen.
Even ter verduidelijking!

Hier het topic: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=11&t=20066
"Als we een mijnenveld tegenkomen, valt onze infanterie gewoon aan alsof het er niet was."
Georgy K. Zjoekov tegen Dwight D. Eisenhower, 1945
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door coco »

als iedereen alleen maar leest en niets plaatst is het ook nog saai, dan is alles gelezen (zoals ik het heb) en als niemand meer reageert raakt voor sommige mensen een forum zoals dit in vergetenheid.
druk met school/werk etc. begrijp ik, maar het is een hobby dit doe je erbij om even wat rust te hebben dus dan kan je toch even iets plaatsen?

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
tuniaz
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 jan 2008, 14:27
Locatie: Haarlem

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door tuniaz »

Dat is wel zo, daar geef ik je gelijk in. :yes:
Ik zelf heb nog niet alles gelezen, aangezien ik het druk had met school-examens voor me mbo.
Pas nu heb ik echt weer tijd voor me hobby. :)
"Als we een mijnenveld tegenkomen, valt onze infanterie gewoon aan alsof het er niet was."
Georgy K. Zjoekov tegen Dwight D. Eisenhower, 1945
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door marf »

Niet om lullig te doen hoor ...

Maar wat heeft joe liebgoot en de andere er mee te maken dat hier niets gepost wordt ?
Ik vind dat Niemandzich tussen die 2 moet bemoeien of bemiddelen ... Want U kent de voor historie niet !

Om even op het onderwerp terug te komen ...

Moet een lid iets posten ? - Neen, want dan wordt het meer babbelbox dan educatief forum.
En als er 10 topics met lulkoek (sorry voor m'n taalgebruik) staan en als er 1 topic met educatieve informatie wordt opgericht over bijv. "De makers van Panzerabzeichen", dan lees ik toch wel het meest educatieve topic.
Want in de andere 10 Topics staat zever en als je zever wilt lezen, dan moet je een roddelblaadje kopen ... Sorry hoor.

Volgens mij heeft het forum véél meer aan educatieve & leerrijke forums die kwaliteit info bevatten dan de zoals eerder gezegde zever.

En als hier véél topics worden gepost met zever in ... en iemand denkt zoals mij dan zal die eerder reageren op het "educative topic" dan op topic vol met zever.

Verzamelaars & Geschiedenis liefhebbers komen naar een forum voor kwaliteit & Géén kwantiteit.

Met vriendelijke Groeten Nicolas
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door Wouter »

Wil je dan dat mensen bij het zien van andermans collectie enkel 'Mooi' of 'Leuk hoor' posten? Voegt in principe niets toe aan een onderwerp. Het discussie onderdeel is gesloten, dus veel gediscusseerd word er ook niet meer. Veel andere forum onderdelen zijn al zo goed als uitgemolken, denk aan persoonlijk, eenheden & Uitrusting etc.

Persoonlijk kijk ik het meeste in Verzamelaars & Collecties, Geallieerd en As mogendheden verzamelwaar. Ik post echter alleen als ik denk dat ik met de kennis die ik heb iets kan bijdragen aan het desbetreffende topic, of een vraag van iemand kan beantwoorden. Bij topics waarin men graag de originaliteit/waarde van een voorwerp wilt vaststellen, reageer ik alleen indien ik het zeker weet. Zo zul je mij niet snel zien reageren op dit soort topics waarin meningen gevraagd worden over Duitse voorwerpen, mijn Duitse verzameling, en daarmee kennis begrenst zich tot een klein gebied. Het posten van mijn eigen collectie zal ik nog wel eens doen, maar niet nu. Nu wacht mij een heerlijk warm bedje :mrgreen:
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door marf »

Ja ..
En zo véél van die posts maken het forum véél rijker aan educatieve informatie dan een hoop zever...

- En die collectie zou ik graag eens zien ... 8) :wink:

Ik post echter alleen als ik denk dat ik met de kennis die ik heb iets kan bijdragen aan het desbetreffende topic, of een vraag van iemand kan beantwoorden.
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door sniper snoop »

Ik heb het blijkbaar ook al vernomen dat het hier rustig is. Op Forum Eerste Wereldoorlog word er meer gereageerd. Nochtans is er meer te vinden over de Tweede Wereldoorlog omdat het kort op onze geheugen ligt en niet alleen in Belgie, Franrkijk, Rusland en Oostenrijk bevond, maar ook elders zoals Nederland. Ik woon in een slechte regio voor de Tweede Wereldoorlog. Enkel wat ik hier kan vinden zijn graven van de Veertiendaagse veldtocht en de terug tocht naar Duinkerke, wat kleine monumenten en hier en daar resten van de V1 lanceerbaan die op private tereinen liggen. :nocheer:

Ik zou zeggen, Gooi u in de boeken en archieven en plaats evt iets uit uw regio. De geschiedenis van WO1 blijft bestaan door onze posten, zorg dat dit ook gebeurd met WO2. :yes:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door coco »

@ marf en wouter,

zorg dan dat er educatieve onderwerpen komen...
kijk naar bodem-vondsten.nl.....daar wordt elke dag mega veel geplaatst en allemaal educatief..

mvg,

coco

sluit maar looze argumenten kan ik ook niets mee....
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door Jasper J »

Nou ik vind dat hier zeker niet slecht of weinig gepost word .
Ik heb soms ook langere periodes dat ik minder kan posten ivm werk enz het gewone leven gaat ook door geld voor meerdere hier denk ik.
Ik heb van dit mooie forum al heel veel bruikbare info!
Aude Audenda
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door luc »

coco schreef: kijk naar bodem-vondsten.nl.....daar wordt elke dag mega veel geplaatst en allemaal educatief..
Tja , over oud geroest ijzer kan veel gepraat worden :?
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door Jasper J »

Vind het eigenlijk een beetje een belediging voor het forum.
Je bent volgens mij nog niet zo lang lid,als je goed kijkt en zoekt op het forum kom je zat educatiefs tegen.
Er is heel veel kennis op dit forum.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door sobel »

Ik snap het punt niet echt? wat is je doel van de post @detopicstarter. Dit forum draait prima, heeft genoeg info en voldoende kennis, er zijn natuurlijk tig tallen gespecificeerde fora maar die kan je niet vergelijken met dit forum..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door coco »

het is een prima forum ben ik volledig mee eens, maar mijn punt is, we hebben 3100+ leden en als je dat dan vergelijk met het aantal post valt mij dat tegen, het is meer een mening en daarom heb ik dit topic aangemaakt.

mvg,

coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door Wouter »

Kijk niet naar het ledenaantal. Moet je maar eens zien hoeveel van die leden nog nooit wat gepost hebben! Je moet kijken naar het aantal actieve leden, veel representatiever.
Deas Gu Cath
Plaats reactie