Er is een rood kruisje in de rechterbovenhoek. Een klik op die knop is voldoende om die irritatie te laten verdwijnen.Vooral als het een uit en te na besproken topic is van maanden geleden en hun reactie draagt totaal niets bij. Als een vraag door 2 a 3 mensen beantwoord is. Waarom moet iemand alsnog hetzelfde erbij zetten (zonder extra informatie)? Persoonlijk vind ik dat al een irritatie.

Van een kort antwoord hoeft een derde lezer toch geen vervelend gevoel te krijgen lijkt me.Ik heb geen zin om luiheid te belonen met een uitgebreid antwoord. Daar help je in feite echt niet mee. Want luie mensen zullen ook niet bereid zijn anderen te helpen. Laat staan dat ze de moeite zullen nemen om ooit zelf iets uit te zoeken. En vaak genoeg zijn behulpzame, sympatieke leden ook niet altijd correct in hun antwoorden. Om enige zekerheid te hebben is het verstandig om ook andere bronnen te raadplegen.
Eigen voorbeeld op dit forum: Had laatst een lotje gasmaskers gekocht. Had foto's geplaatst van wat ik dacht dat een Duits gasmasker was(nadat ik flink had zitten googlen overigens). Er werd mij al direct gemeld dat het geen Wo2 was. Dan is het toch niet nodig voor mij om nog een post te moeten plaatsen om er achter te komen waar de betreffende poster dat nou op baseert. Kreeg dan gelukkig wel een reactie, beetje kribbig overigens. Point being: Als iedereen over perfect referentiemateriaal en kennis beschikt, waar is dit forum dan nog goed voor?
Verder ben ik het met je eens Jim. Het blijven forum-fenomenen die je nooit volledig kunt oplossen. Moderators zullen dit soort zaken gewoon goed in de gaten moeten houden en ingrijpen wanneer noodzakelijk.