Diefstal topic

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Diefstal topic

Bericht door asjemenou »

In de babbelbox is een topic geopend over de diefstal van een militariaverzameling. Zie, http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=14&t=21076 . Volgens mij is dit niet de eerste militaria diefstal die op dit forum wordt gemeld. Mijn suggestie is om in de "verzamelen & collecties" topic een sticky topic te openen waarin gestolen militaria kan worden gemeld/omschreven. Het lijkt mij dan wel raadzaam om zo'n "diefstal topic" zoveel mogelijk vrij te houden van slowchat, valse beschuldingen e.d. Mocht iemand willen reageren op een geplaatst gestolen voorwerp of verzameling dan kan hij de gedupeerde altijd een PB'tje sturen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Diefstal topic

Bericht door sobel »

Ik sta 100% achter dit plan en zal het overleggen met mijn collega's.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Diefstal topic

Bericht door Jurrie »

Lijkt me een goed plan! Mods moeten er idd wel bij blijven om straks inderdaad niet valse beschuldigingen e.d. te krijgen, dat is waar je erg voor moet oppassen!

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Diefstal topic

Bericht door jeroen wo2 »

Goed initiatief!
Ik zou het zelf ook vreselijk vinden als ze hier binnen zouden komen en de boel leeg jatten, hoeven ze tenminste niet te proberen :evil:
Never Back Down
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Diefstal topic

Bericht door asjemenou »

jeroen wo2 schreef:Goed initiatief!
Ik zou het zelf ook vreselijk vinden als ze hier binnen zouden komen en de boel leeg jatten, hoeven ze tenminste niet te proberen :evil:
Als het levensbedreigend is, dan mogen ze alles meenemen van mij. Ik ben tenminste niet van plan om mijn leven er voor op te offeren. Maar een slimme inbreker zal over het algemeen ook alleen toeslaan als hij/zij er zeker van is dat er niemand thuis is. Met goed hang- en sluitwerk, buitenverlichting en je huis niet verstopt achter tuingroen kom je al een heel eind. Uit onderzoek blijkt dat wanneer een inbreker langer dan 15 minuten nodig heeft om binnen te komen dat hij meestal wel afdruipt. Herrie en moeite doen om binnen te komen daar hebben de meeste inbrekers toch wel een hekel aan.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Diefstal topic

Bericht door Charly1975 »

asjemenou schreef: Maar een slimme inbreker zal over het algemeen ook alleen toeslaan als hij/zij er zeker van is dat er niemand thuis is.
Er zijn ook inbrekers die bewust inbreken als er juist wel iemand thuis is, d.m.v. extreem geweld proberen ze dan te krijgen wat ze willen hebben. Zijn dit dan 'domme' inbrekers ?

Het is me opgevallen dat in een jaar tijd het aantal onderwerpen tijdens het programma 'Opsporing Verzocht' over geweldadige thuisovervallen gaat.

Dit terzijde.

Het idee voor het inbraak-topic is een heel goed idee !!
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Diefstal topic

Bericht door sobel »

Het idee is door onze staff positief ontvangen en zal eerdaags uitgevoerd worden :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Diefstal topic

Bericht door asjemenou »

Charly1975 schreef:
asjemenou schreef: Maar een slimme inbreker zal over het algemeen ook alleen toeslaan als hij/zij er zeker van is dat er niemand thuis is.
Er zijn ook inbrekers die bewust inbreken als er juist wel iemand thuis is, d.m.v. extreem geweld proberen ze dan te krijgen wat ze willen hebben. Zijn dit dan 'domme' inbrekers ?

Het is me opgevallen dat in een jaar tijd het aantal onderwerpen tijdens het programma 'Opsporing Verzocht' over geweldadige thuisovervallen gaat.

Dit terzijde.

Het idee voor het inbraak-topic is een heel goed idee !!
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Met "over het algemeen" bedoel ik toch wel de grootste groep inbrekers. De gewelddadige inbrekers die jij bedoelt worden toch wel vaak met een smoes door de bewoner zelf binnen gelaten. Toegeven, sommigen zijn dan ook wel heel erg vindingrijk. Wanneer zo'n (gewelddadige) inbreker 10 à 15 minuten nodig heeft om binnen te komen dan lijkt mij toch dat het verrassingseffect weg is. Zo kunnen we natuurlijk blijven speculeren over hoe een inbraak te voorkomen. Helemaal te voorkomen is deze waarschijnlijk nooit maar je kunt het een inbreker wel moeilijker maken. Ik zie het overigens niet als mijn taak om op dit forum inbraakpreventie te geven maar voor de geïnteresseerden; http://www.xs4all.nl/~pgv123/IP.html#An ... r_woningen .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Diefstal topic

Bericht door asjemenou »

sobel schreef:Het idee is door onze staff positief ontvangen en zal eerdaags uitgevoerd worden :)
Goed om te horen dat jullie er iets mee kunnen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie