Spam-topics

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Spam-topics

Bericht door Robin V »

Zou dit geen oplossing voor de nutteloze topics kunnen zijn :

Eén topic genaamd 'Nutteloze topic' (of iets dergelijks), die enkel bedoeld is voor woordspelletjes, spam en dergelijke...

EDIT : Verdorie, verkeerde categorie, zou een mod dit kunnen van plaats vervangen?
Laatst gewijzigd door Robin V op 25 apr 2004, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Daar is een forum voor, nl Babbelbox
In de andere forums moet er niet te veel gespamd worden.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Dit forum is tollerant tegen spam zolang het non profit is geloof ik, en niet storend?

Ik zie niet in waarom daar iets aparts voor moet komen :N
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Welja, maar je begrijpt me vrees ik niet goed :
1 enkele topic in 1 enkele categorie (babbelbox, dus)
:)

Anders zullen er toch maar spamtopics blijven en blijven komen, vrees ik,...

Vergeef me als ik onjuist ben... :?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Spam is wat anders dan nutteloze topics.

Officieel is spam ongewenste e-mail en dan met name reklame mail, waar je niet om hebt gevraagd. Dat laatste is bij het kenmerk spam erg belangrijk.

Nu vind ik dat onder spam ook bepaalde berichten op fora en nieuwsgroepen horen, aangezien dat ongeveer werkt volgens hetzelfde principe. Het enige verschil is dat je een soort collectieve inbox hebt.

Zoals boven mij al geschreven is denk ik dat de babbelbox geschikt is voor wat de topicstarter bedoelt. Overigens moet je 'nutteloze' berichten ook niet letterlijk opvatten. Dergelijke topics hebben wel degelijk nut, aangezien het hier een actieve community betreft. Dit zijn de zaken waardoor een forum vorm krijgt door haar leden en men elkaar kan leren kennen op een wat ongedwongen wijze.

Overigens zal échte spam en échte nutteloze rommel niet toegestaan worden op deze site, maar neem een kijkje in de babbelbox en je ziet wat er allemaal mogelijk is. Ook de forumregels zijn interessant leesvoer.

Overigens verplaats ik dit topic naar "opmerkingen & suggesties", aangezien het hier over de site/forum zelf gaat.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie