Onbenul..

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

killingspree schreef:Ik ben dit gezeik namelijk MEER dan zat.
Why Ike, whatever do you mean? Maybe poker's just not your game Ike. I know! Let's have a spelling contest! :W
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Onbenul..

Bericht door Auke »

Ruimteaapje schreef:Maak dan verdorie gewoon gebruik van de spellingcheck. Ik ken talloze mensen met dyslexie en die doen dat ook gewoon :yes:
Ik ben het hier helemaal mee eens. Bij slecht taalgebruik wordt vaak dyslexie als excuus opgegeven, maar je maakt mij niet wijs dat mensen met dyslexie geen hoofdletters kunnen gebruiken of MSN-taal kunnen vermijden. Daarbij zou dat betekenen dat een een angstig groot percentage van de bevolking dyslexie heeft. En dat "me moeder" of "hij word" of "ik heb gefietsd" geen Nederlands is weet iedere 11-jarige. Taalkundig slechte posts hebben puur te maken met haasten en desinteresse. Iedereen kan een redelijk bericht schrijven als hij / zij bereid is er aandacht aan te besteden. En ik val ook niet over een enkel spelfoutje, maar sommige leden maken er echt een puinhoop van.
Petrikov schreef:Toen ik in groep 8 zat had ik nog geen flauw idee wat die woorden betekenden.
Volgens mij hebben we geen basisschoolleerlingen op dit forum, alleen oudere leden, maar dat terzijde. De Tweede Wereldoorlog is nu eenmaal een complex onderwerp waar onvermijdelijk een aantal lastige woorden bij woorden gebruikt. Je kunt bepaalde boodschappen nu eenmaal niet in Jip en Janneke-taal overbrengen zonder een aantal "moeilijke" woorden te gebruiken. Maar ik twijfel ook of dit een probleem is. In topics die geopend worden door kinderen wordt vaak ook simpelere taal gebruikt en ik kan me niet voorstellen dat men niet bereid is lastige woorden even uit te leggen.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: Onbenul..

Bericht door broeloe »

killingspree schreef:Kijk en een dergelijke reactie kan ik daar weer op terug verwachten.
Ooit gehoord van de vraag, wat was er eerst de Kip of het Ei ?
Voor iemand met disleksie is je spelling nog behoorlijk goed :mrgreen:
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Onbenul..

Bericht door killingspree »

broeloe schreef:
killingspree schreef:Kijk en een dergelijke reactie kan ik daar weer op terug verwachten.
Ooit gehoord van de vraag, wat was er eerst de Kip of het Ei ?
Voor iemand met disleksie is je spelling nog behoorlijk goed :mrgreen:
Lijkt mij ook ja :D
maar, er staat hier nergens dat ik dyslexie heb.
Ik ben niet goed in taal en ben dit nooit geweest,sommige dingen zie ik niet die andere wel zien in een normale zins opbouw.
Ik ben gewoon dat gezeik over dat taal gedoe kots en kots moe. Dat betweterig verbeter post in post uit !
sop het maar op zou ik zeggen. :r
Afbeelding
Afbeelding
oh en over MSN taal... ja daar word ik zelf ook niet goed van, vandaar dat ik al zeker 3 jaar niet meer op MSN of andere chat media's te vinden ben geweest !
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Onbenul..

Bericht door Charly1975 »

killingspree schreef:maar, er staat hier nergens dat ik dyslexie heb.
Het staat er niet letterlijk maar je insinueert het wel zelf:
killingspree schreef:Iemand op dyslexie aanvallen vat ik het zelfde op als tegen een manke zeggen dat hij door moet lopen. Ik persoonlijk voel me hier door beledigd en dit heb ik je reeds 2 keer indirect en direct gemeld.

Persoonlijk vind ik het beledigend van de mensen die dyslexie voorwenden naar juist die mensen die dyslexie hebben. Mensen met dyslexie worden hierdoor onterecht voor lui aangezien. Juist mensen met dyslexie weten van hun beperking en doen vaak juist extra hun best om de tekst zo goed mogelijk te formuleren. Het is vrij gemakkelijk om mensen die lui zijn en dyslexie voorwenden te onderscheiden van de daadwerkelijke dyslexie-lijders.

@killingspree: ik geef geen oordeel over jouw persoon alszijnde wel of geen daadwerkelijke dyslexie-lijder.

Overigens ben ik van mening dat dit wellus-niettus spelletje dat weer is ontstaan tot in lengte van dagen kan blijven duren...lijkt me niet erg handig en ook niet nodig.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Onbenul..

Bericht door killingspree »

precies,
ik ga me dus ook verder niet in deze strijd mengen.
Ik hoop dat de gene die met deze posts bedoel hier een boodschap aan nemen. :idea:
Gebruikersavatar
Petrikov
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008, 18:12

Re: Onbenul..

Bericht door Petrikov »

Charly1975 schreef: Overigens ben ik van mening dat dit wellus-niettus spelletje dat weer is ontstaan tot in lengte van dagen kan blijven duren...lijkt me niet erg handig en ook niet nodig.
Daar ben ik het mee eens! laten we nou ophouden met deze onzin en verder gaan met WO2 en niet zeuren over onbenullige dingen. @ Sturmkreuz: je hebt wel een goeie titel gekozen voor dit topic :wink:
its better to die on your feet, then live on your knees
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Onbenul..

Bericht door Haplo »

Eigenlijk wil ik me totaal niet in deze oeverloze discussie mengen.
Maar goed, Ik doe het toch.
Persoonlijk, en ik denk dat ik ook wel voor meerdere personen spreek, valt het gewoon erg op dat het niveau met een ontiegelijke rotgang is gedaald de afgelopen periode.

De reden?
Het ontbreken van respect voor elkaar.
Het enige wat we nog kunnen naar het schijnt, is elkaar wijzen op een paar onbenullige foutjes is iemands spelling, en elkaar grandioos de grond in trappen.
Helpen is er blijkbaar tegenwoordig niet meer bij.
Wat maakt het uit dat het niet 100 % foutloos is geschreven?
Dat de persoon die het stukje post er wat aandacht aan geeft en er even een spelling controle overheen haalt is prima.
Maar ook die dingen zijn absoluut niet foutloos.
Hou je in vredesnaam bezig met het gene waar dit forum om draait.
Dat is dus voor de gene die het niet meer weten De Tweede Wereldoorlog.
En niet de Nederlandse grammatica.
Want het zal mij echt worst zijn als iemand word met d, dt , of zelfs alleen een t schrijft.
Voor de gene die daar alleen maar mee bezig zijn verwijs ik je graag door naar dit forum.

Help elkaar een beetje op dit forum.
En dan niet van de wal in de sloot, maar met goed advies en goed onderbouwde redenen zodat iedereen wat kan leren over bepaalde dingen.

Een forum maak je met leden.
Momenteel wordt het forum door de leden in een rap tempo afgebroken.

Er zijn nu 2 keuzes.
Of we zorgen met zijn allen dat het forum weer wat aanzien krijgt, of we gaan vrolijk op deze manier door en trappen het forum gelijk de afgrond in.
Mij lijkt de eerste optie toch wel het beste toe.

En je kan het met me eens zijn of niet, maar zo staat het er momenteel wel voor.
Of je het leuk vind of niet.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Onbenul..

Bericht door sniper snoop »

Mee eens haplo!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

Nu wordt er net gedaan alsof ik constant over spelling loop te zeuren en over elk verkeerd geschreven woord val. Dat is onzin. Ik heb er alleen opmerkingen over gemaakt als bleek dat iemand voortdurend fouten maakt waardoor de leesbaarheid van het bericht achteruit ging. Als ik over elke spelfout zou vallen en opmerkingen zou maken dan had ik daar een dagtaak aan. Feitelijk zeuren jullie meer over mijn opmerkingen dan ik over jullie spelfouten. Sterker nog, als je een forum search doet op berichten van mij waarin ik het woord "spelling" gebruik dan kom je buiten dit topic op niet meer dan drie berichten.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Kort lontje

Bericht door asjemenou »

Ook ik deel de reactie van Haplo voor de volle 100%. Laten we ons met de WOII hobby bezig houden daar is dit forum tenslotte voor. Ik neem aan dat we deze reclame allemaal wel kennen; http://nl.youtube.com/watch?v=eEkNN9OeDr4 . Het is eigenlijk te gek voor woorden dat we zo met elkaar omgaan en zeker op een forum als deze. Mocht je een vraag/reactie onbenullig vinden, negeer deze dan gewoon. Voor de mensen die toch hun ongenoegen willen spuien, voor hen is er dit forum; http://www.kortlontje.nl/ .

Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: Onbenul..

Bericht door broeloe »

ik zou zeggen: een groepsknuffel...... :+
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

Word je niet meteen Urk uitgeknikkerd als je een grote groep mannen gaat knuffelen Broeloe? :wink:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Onbenul..

Bericht door killingspree »

Ik ben het met Haplo eens, idem voor de volle 100%
Ik ben ruim een jaar geleden vertrokken omdat ik vond dat het nivo tot schrikbarende laagte is gedaald.
ik stoorde me aan het nivo van kennis, het hitserig gedrag en het niet kunnen verdragen kritiek en ander mans leeftijd en levens ervaring. Nu ik een paar weken geleden weer terug ben gekomen moet ik toch concluderen dat hier niets is veranderd en dat ik zelf mag stellen dat het nog erger is geworden !
Ik heb in voorgaande post ook al reeds gemeld dat er hier een gebrek aan respect heerst ! Dit herhaald haplo nog eens met mooie woorden !

Er zijn hier al heel wat goede verzamelaars met mooie verzamelingen en veel materiaal / historie kennis vertrokken.
Ik ga geen namen noemen maar als ik alleen al in mijn kennissen kring kijk kan ik er al zeker 10 op noemen, das echt erg.

Ik denk dat ik het nog heel even aan kijk, maar als dit niet veranderd,ben ik ook weg ! sorry
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

killingspree schreef:het hitserig gedrag
Wat is hitserig gedrag?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gesloten