Optreden van Staff

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Optreden van Staff

Bericht door sobel »

Westwall schreef:Ik ben het met je eens edgar. kijk; Ik probeer iets boeiends te maken (topic voor bidprentjes), in alle voorzichtigheid zet ik er nog iets onder voor de mod's. Word dit topic verwijdert :? Dat terwijl er zelfs nog een topic is voor uitsluitend normandy bidprentjes. Erg scheef als je het mij vraagt.... En dan mensen die hier alleen maar op het forum zitten om dit forum te verzieken en mensen te vernederen (PLUNJEBAAL/Jantje Beton), worden met een zachte hand aangepakt in de vorm van een nutteloze ban van 7 dagen. Maargoed, ik heb mijn zegje gedaan. De goede jaren van dit forum zijn blijkbaar al lang achter de rug...

mvg,

Jan

Wat is je probleem? Je zet iets neer, ik ga er op in, punt. Vind je het onterecht dan PB je een moderator en dan word er een oplossing voor gezocht, zo vreemd is dat niet. Tevens vind ik dat veel mensen het wel erg overdrijven hier hoor, het is 'maar' een forum..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Optreden van Staff

Bericht door michiel01 »

Ik vind het verbazingwekkend dat jullie denken dat er niet kordaat wordt opgetreden. Degene die zich in dit topic kritisch uitlaten over de moderators op dit forum zijn bijna allemaal degene die juist zelf ingaan op mensen zoals plunjebaal en andere van dit soort type's en die forumregels blijkbaar niet lezen.

Het is een godvergeten cliche maar ook een beter forum begint bij jezelf. Als jullie als leden eens eerst critisch kijken naar wat jullie zelf gedaan hebben om mensen die het forum verstieren aan te pakken.... Ik krijg geen pbtjes over het feit dat iemand uit de bocht vliegt (1tje toen iemand al was gebanned). Maar er zitten figuren tussen die juist een pb sturen als ik hun bericht verwijder als ze juist ingaan op een nutteloze post van een nutteloze user. Dan krijg ik de vraag (en betrokkene stelde ook de vraag in het topic zelf) wat er mis was met z'n post. Een typisch geval van eerst nadenken en dan doen.
Of users gaan lekker de discussie aan met een nutteloze user en laten zodoende zichzelf ook van hun beste kant zien, en dan hier afgeven op ons dat we niet ingrijpen, dat terwijl als hij niet op de reacties van Jantje Beton en plunjebaal in was gegaan er helemaal niet zo'n groot issue was geweest.

Het is lekker makkelijk om tegen de mods te zeggen dat ze beter hun werk moeten doen, de afwezigheid van een mod op een bepaald moment is geen vrijbrief om zelf maar lekker je gang te gaan. Gedraag je dan juist eens volwassen en stuur een mod eens een pb en reageer eens niet op een andere user. En ja dit is wel een verwijt. Kijk eerst eens naar jezelf en de forumregels voordat je af gaat geven op moderators.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Optreden van Staff

Bericht door Edgar »

Ik vind het verbazingwekkend dat jullie denken dat er niet kordaat wordt opgetreden
Toch wel apart. Eerst worden er geen directe stappen ondernomen om deze PLUNJEBAAL te bannen, maar zodra ik een topic aanmaak waarin ik hier m'n ongenoegen over uitlaat, gebeurt het op dezelfde dag al? Moet ik dan elke keer maar zo'n topic aanmaken, omdat er anders geen besluit wordt genomen in de staffroom wat met deze leden te doen? Blijkbaar wordt er niet kordaat opgetreden, behalve wanneer iemand hier een nieuw topic voor aanmaakt.

Maar goed, het is jullie forum en het kan me verder vrij weinig schelen wat ermee gebeurt, niet mijn probleem. Had niet eens een topic moeten aanmaken om deze reden. Dus succes met jullie 'kordate'' beleid op deze manier.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Optreden van Staff

Bericht door sobel »

Edgar schreef:
Ik vind het verbazingwekkend dat jullie denken dat er niet kordaat wordt opgetreden
Toch wel apart. Eerst worden er geen directe stappen ondernomen om deze PLUNJEBAAL te bannen, maar zodra ik een topic aanmaak waarin ik hier m'n ongenoegen over uitlaat, gebeurt het op dezelfde dag al? Moet ik dan elke keer maar zo'n topic aanmaken, omdat er anders geen besluit wordt genomen in de staffroom wat met deze leden te doen? Blijkbaar wordt er niet kordaat opgetreden, behalve wanneer iemand hier een nieuw topic voor aanmaakt.

Maar goed, het is jullie forum en het kan me verder vrij weinig schelen wat ermee gebeurt, niet mijn probleem. Had niet eens een topic moeten aanmaken om deze reden. Dus succes met jullie 'kordate'' beleid op deze manier.

Vind prettig dat je dat idee hebt, maar we moesten enkel even wachten op wat info van een andere mod, maar ben blij voor je dat je het idee hebt toch nog iets bij te hebben gedragen op deze manier.

Denk volgende keer dan 2 keer na.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Optreden van Staff

Bericht door michiel01 »

Edgar schreef:
Ik vind het verbazingwekkend dat jullie denken dat er niet kordaat wordt opgetreden
Toch wel apart. Eerst worden er geen directe stappen ondernomen om deze PLUNJEBAAL te bannen, maar zodra ik een topic aanmaak waarin ik hier m'n ongenoegen over uitlaat, gebeurt het op dezelfde dag al? Moet ik dan elke keer maar zo'n topic aanmaken, omdat er anders geen besluit wordt genomen in de staffroom wat met deze leden te doen? Blijkbaar wordt er niet kordaat opgetreden, behalve wanneer iemand hier een nieuw topic voor aanmaakt.

Maar goed, het is jullie forum en het kan me verder vrij weinig schelen wat ermee gebeurt, niet mijn probleem. Had niet eens een topic moeten aanmaken om deze reden. Dus succes met jullie 'kordate'' beleid op deze manier.
Zoals Sobel aan aangeeft, je hebt geen idee..... Toch grappig dat je dat op deze manier denkt, echt waar kerel de dingen lopen niet zo zoals jij het nu schetst.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Re: Optreden van Staff

Bericht door Eric »

[sarcasme]Gelukkig maken de leden het de vrijwillige moderators het ook leuk voor ze zodat hun nog steeds plezier te hebben in hun vrijwillige taak om dit forum te onderhouden[/sarcasme]
'Welkom op het internet, hier is iedereen een held'
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Optreden van Staff

Bericht door Charly1975 »

Om de zoveel tijd komt dezelfde discussie weer terug zo te lezen. Ik heb soms ook zo mijn bedenkingen over bepaalde bans of het 'te laat' ingrijpen, aan de andere kant: als ik het beter weet zal ik me moeten aanmelden als Mod. Laat ik daar net nu geen zin in hebben, dus mag ik ook niet zeuren.

Soms gebruik maken van de uitroepteken (persoonlijk vind ik het een beetje een NSB knopje....maar goed da's een persoonlijke mening) is meestal wel voldoende om een snellere reactie van de mod's te krijgen. Dat de mod's achter de schermen al met een situatie bezig zijn is voor forumgebruikers niet te zien, wat voor de mod's wel te zien is dat er gebruikers om ingrijpen vragen van de mod's. Als de mod's dan bijvoorbeeld via een PB naar de oproeper een berichtje sturen in de trand van 'we hebben je reactie gelezen, we zullen ons beraden' dan denk ik ook dat de mod's wat meer sympathie krijgen. Op het moment dat men weet dat er aan een situatie wordt gewerkt wordt de stemming ook wat minder grimmig. Maar ja....dat vergt wel weer veel werk van de mod's ben ik bang.

Echter vind ik het ook wel juist dat de forumgebruiker (incl. ikzelf) ook zelf wel na moet denken waarop men reageert. Hoe is het engelse (internet)gezegde ? Don't feed the troll ??? M.a.w.: geef geen voer aan mensen waar je eigenlijk niet op wil reageren. Ook al is het soms erg moeilijk.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Optreden van Staff

Bericht door Proos »

Edgar schreef:<knip> maar zodra ik een topic aanmaak waarin ik hier m'n ongenoegen over uitlaat, gebeurt het op dezelfde dag al?</knip>.
Dat is helemaal niet zo vreemd eigenlijk. Als je naar het bantopic kijkt is het je misschien al opgevallen dat de laatste tijd ook moderators daar melding maken van een ban. Dat komt omdat we sinds enige tijd een nieuwe regeling hebben waarbij ook moderators kunnen bannen. Ze zijn daarbij wel aan iets strengere regels gebonden (die ik hier niet ga vertellen), maar zo kan er dus weer sneller ingegrepen worden: hetgeen je ook gisteren zag gebeuren. Het is een afweging tussen snel kunnen ingrijpen en niet als dictators overkomen (en zijn). We zijn het forum namelijk met z'n allen met elkaar. Het forum is niet de moderators, het forum is alle leden, waaronder de moderators.

Dus blijf je ongenoegen melden. In een topic hier als het over algemene zaken gaat, en in een pb als je een probleem signaleert met een bepaald lid. Het werkt namelijk zo dat als er snel voldoende klachten over een gebruiker binnenkomen, die automatisch meer aandacht krijgt en ook sneller maatregelen kunnen worden getroffen. Daar komt ook bij dat we een gebruiker eerst waarschuwen (omdat soms nieuwe leden ook moeten leren welke afspraken we op dit forum hebben). Dat alles hangt wel af van de zwaarte van de "overtreding". Kortom, het is wat complexer dan 't van de buitenkant lijkt en misschien lijkt het alsof er niets gebeurt: maar ook in dat geval dus: blijven melden!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Optreden van Staff

Bericht door Edgar »

Bedankt voor je reactie Proos, hier kan ik wat mee, in tegenstelling tot die ''prachtig onderbouwde'' posts van enkele andere mods.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Optreden van Staff

Bericht door rood »

Sorry Edgar,

Maar ik vind je toon wat denigrerend. Je moet in je achterhoofd houden dat dit allemaal vrijwillig is en deze mannen er geen cent aan verdienen. Dat je kritiek hebt en uit is okee, maar opmerkingen als het bovenstaande bericht hoeft nou ook weer niet. Jullie zouden je hand is in eigen boezem moeten steken, want als je niet ingaat op berichten van plunjebaal en consorten onstaat er ook geen discussie. Stuur de mods gewoon pb's als je wat opvalt of irriteerd, doe ik ook en krijg gewoon snel antwoord. We moeten het met zijn allen doen, en niet de schuld alleen bij de mods neerleggen.

Gr. Marcel
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: Optreden van Staff

Bericht door dennisdebengel »

Ja EDGAR PLUNJEBAAL.
Jij bent echt triest

Omdat je er zelf niet meer uit kan komen, dan maar een IP ban?
Wat niet is gelukt, ik zolang doorgaan als ik wil.
Echt triest zijn jullie

Gaat ie maar verder op iemand zijn uiterlijk en stuurt ie allemaal achterlijke e-mails en triest lopen doen op mijn site

Edgar is wel vet stoer hoor, met een fles limonade op de foto, met links een debiel op de foto.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Optreden van Staff

Bericht door Proos »

Klik... en weg.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Peter F
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:57

Re: Optreden van Staff

Bericht door Peter F »

michiel01 schreef: Het is een godvergeten cliche maar ook een beter forum begint bij jezelf. Als jullie als leden eens eerst critisch kijken naar wat jullie zelf gedaan hebben om mensen die het forum verstieren aan te pakken....
Het is pas een cliché als een medewerker dit tegen de leden zegt, terwijl een andere medewerker de leden opgedrongen heeft absoluut niets te doen wanneer mede-forumleden uit de bocht vliegen... Tsja, je mag een PB sturen die pas enkele dagen laten beantwoord wordt.. Dat heeft geen zin. Gewoon accepteren dat dit forum te groot is, teveel leden heeft, en dus niet 24 uur per dag controle kan uitoefenen. Wel blijft het een zwak excuus als de moderatoren het probleem (dus de schuld) bij de leden leggen dat zij niet de controle kunnen uitoefenen, wat wel hoort. Er zijn genoeg militaria fora die dat wel kunnen. Ben benieuwd namelijk naar de statistieken van de afgelopen 4 jaar. Met name kwaliteit-kwantiteit verhoudingen.
duitser40
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2009, 13:13

Re: Optreden van Staff

Bericht door duitser40 »

de kwaliteit van dit forum is wel laag denk ik, als je vergelijkt met andere wo2 forums (internationale forums)

Ik snap eigenlijk ook niet waarom bijvoorbeeld een edgar op dit forum kan blijven, als ik alle berichten van hem lees, is hij ook niet erg wijs.
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Optreden van Staff

Bericht door Gi collector »

Edgar reageerde gewoon op iemand die zei dat hij een plunjebalen collectie had, en de een reageerd wat ''agressiever'' als de ander. Maar als iemand andermans collectie een plunjebalen collectie noemt vraagt diegene om een reactie...Dat het forum laag van kwaliteit is komt denk ik door de vele onzinnige topics die worden aangemaakt.
Plaats reactie