Optreden van Staff

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Optreden van Staff

Bericht door Martijn »

Je mag dit forum best laag van kwaliteit vinden, maar je zou je ook kunnen verdiepen in de oorsprong van dit forum. Niet alle fora op internet worden op maat voor je gemaakt, ze zijn er gewoon en je kan kiezen waar je wilt participeren. Dit forum is bijvoorbeeld van oorsprong bedoeld om vragen van kinderen te beantwoorden n.a.v. de website wo2.nl. Het forum is alleen steeds gegroeid en het verzamelaarsgedeelte is er op verzoek bijgekomen. Het beleid is dat iedereen moet kunnen deelnemen, dus ook mensen die op nul beginnen. We willen ook een laagdrempelig forum blijven.

Verder lijkt het me zinvol om geen waarde toe te kennen aan de kennis van iemand anders. Daar is dit forum juist niet voor bedoeld. En help de staff vooral door wel naar ons te pb'en en op het uitroepteken te klikken. Dat helpt in ieder geval echt.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Optreden van Staff

Bericht door rood »

rood schreef:Jullie zouden je hand is in eigen boezem moeten steken, want als je niet ingaat op berichten van plunjebaal en consorten onstaat er ook geen discussie.

Gr. Marcel

Uit het lachen en huilen met ebay / marktplaats topic van vandaag:
Edgar schreef:Ik heb 'm maar snel gekocht, voordat iemand anders uit Krommenie 'm wegkoopt.
jurgen schreef:
Rick de G. schreef:Ik snap niet wat er grappig is.
Mensen die geen verstand hebben van ex-leger spul e.d. kunnen zich afvragen wie het eventueel zou willlen kopen, en dat zijn verzamelaars volgens die mensen.
Ik zag hem voorbijkomen en ik moest meteen denken aan user plunjebaal en bepaalde personen hier die een plunjebaal verzameling zouden hebben volgens hem (of was dat jantje beton?).

Of je het grappig vind of niet ligt aan iedereen persoonlijk natuurlijk...

Begrijpen jullie nou wat ik bedoel? Klagen op de mods en dan zelf telkens weer reageren en olie op het vuur gooien
duitser40
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2009, 13:13

Re: Optreden van Staff

Bericht door duitser40 »

Dat bedoel ik nou ook, ik en jantje beton worden gebant, maar die debiel van een edgar gaat gewoon door. Die zou als eerste gebant moeten worden. Hij denkt grappig te zijn, omdat wij zogenaamd niet meer op het forum zitten, maar je bent nog lang niet van ons af
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Optreden van Staff

Bericht door Edgar »

Als Dennis zo'n overmerking over mij had kunnen maken, had hij 't zonder twijfel gedaan, zo is hij ook wel. Hij had toch al z'n derde account klaar, alvorens ik die opmerking gemaakt heb. Ban me maar hoor, mocht dit te provocerend zijn. Ik plaats een opmerking waar hij zelf mee was begonnen, en er volgt weer een regen van scheldpartijen, ook op andere forumgebruikers die er vrij weinig mee te maken hebben. Was niet slim van me nee en had ik niet moeten doen, maar dan moet er ook niet zo'n plunjebaal link geplaatst worden, kon het gewoon niet laten (op dat moment).

Feit is wel dat ik hem lang niet altijd uitdaag, het is vaak ook vanuit zijn kant. Deze opmerking klinkt kinderachtig, maar het is wel zo. Hij daagde vele users uit in hun collectietopic omdat iemand kritiek had op zijn verzameling en meneertje dat niet kon hebben. Vind het dan ook niet geheel terecht dat er alleen naar mij wordt gekeken in je bericht rood... H

Ik zal het in het vervolg in ieder geval niet meer doen, mijn excuses (richting het forum), maar dit had je ook gewoon kunnen PB'en ipv het hier neer te zetten, Rood. Maar je hebt wel een punt, alleen je moet ook eens naar die andere kijken. Maar goed, heb in het verleden al vaker aanvaringen met deze Dennis gehad, de ''aardige mails'' van een jaar geleden staan nog in m'n inbox. Maar dit is geen plek om het uit te vechten, inderdaad. Heb nu een mail gestuurd voor een cease-firing, zeg maar. Ik zal het hierbij verder ook laten, ik meng me niet meer in discussies of andere zaken, wordt er ook geen ''olie'' op het vuur meer gegooid, ik zal allleen nog militaria verkopen hier. Als dit niet toegestaan is, ban me dan maar direct. Punt.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Optreden van Staff

Bericht door zjopske »

Volgens mij begint iedereen de discussies van sfeerverziekers zat te worden.

Het lijkt mij het beste als iedereen het maar achterwegen laat, want met deze discussies schieten we niet veel op.
Daarom vraag ik mede forum leden om het WO2 forum te gebruiken waarvoor het bedoeld is.

Om het goede voorbeeld te nemen reageer ik ook niet meer op ''onzinnige'' topic's en antwoorden.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Optreden van Staff

Bericht door Edgar »

Idd. De mail is beantwoord door Dennis, dus ik zeg niks meer over deze kwestie.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Optreden van Staff

Bericht door LEO »

Luister eens, Geachte forumleden, het kost me een ganse hoop tijd om deze onzin allemaal door te nemen. Ik ben geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog, reeds jaren, en wil gerust mijn steentje bijdragen om iets te verduidelijken en sta open om iets bij te leren. Ik ben geen re-enacter en geen verzamelaar, maar toch bezoek ik de topics van de mensen die daar wel in investeren. Zoiets doet me plezier.

Ik ben een koppige oude man en dus blijf ik dit forum bezoeken want ik leer toch nog steeds bij. Er zitten (zaten) hier enkele solide users die iemand iets kunnen bijbrengen, ieder op zijn eigen terrein. Zo moet het.
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Optreden van Staff

Bericht door rood »

Het is niet persoonlijk bedoeld hoor Edgar. Maar het beste is gewoon om de raddraaiers te negeren en links te laten liggen, zodat we weer op ons gemak van de mooie aanwinsten kunnen genieten.

Gr Marcel
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Optreden van Staff

Bericht door Nick U »

Zomaar lukraak bannen heeft geen zin...dan zul je ook sancties moeten opleggen aan de mensen die ingaan op dat soort raddraaiers, en dan is er binnen de kortste keren geen forum meer over.

Het zou misschien wel eens helpen voor sommige mensen om een stapje terug te doen...sommige mensen op dit forum, en dat zijn ook mensen die al erg lang op dit forum zitten en soms duizenden posts hebben ,,hebben soms nog al snel en nogal bot hun mening klaar over de originaliteit van een product, of over de verzameling van een persoon.
Het kan ze uberhaupt niet schelen hoe het overkomt, dat voegt ook niet echt veel waarde toe aan de sfeer op dit forum.

Het woordje "meuk" bijvoorbeeld is nogal al populair hier, Mensen vinden het schijnbaar heerlijk dit woordje te roepen maar goed onderbouwde argumenten waarom een product "meuk" is , is er ook niet meer bij.
Dat gezegd, er zijn ook mensen die wel de moeite nemen om hun onderbouwde mening te geven.

Aan Duitser40: ik vind niet dat jij iets over de kwaliteit van het forum kan zeggen sorry, als je jou aantal posts ziet, en je zelf al aangeeft dat je gebannt bent, zal dit niet voor niets zijn...

Daarnaast heb je ook nog dennis, sorry hoor dennis maar wat verwacht je nou? vanaf het begin dat je op dit forum zit loop je iedereen aan te vallen..., ( even buiten de discussie om of dennis nou plunjebaal is want dat interesseert mij niet eens) ook plunjebaal heeft alleen maar negativiteit naar dit forum gebracht, het is volkomen duidelijk dat je je account puur en alleen hebt aangemaakt om de boel hier te verzieken... en als iemand jullie dan eens goed de waarheid probeert te zeggen gooien jullie ook maar allemaal verwensingen naar zijn deur.
Sorry jongens, maar jullie laten je ongelooflijk kennen, zonde...

Jullie moeten goed beseffen dat je te gast bent op dit forum, een account is geen ticket voor ik doe waar ik zin in heb... er zijn bepaalde regels hier en daar moet je je net als thuis bij je ouders aan houden... ik zal niet helemaal de schuld op jullie schuiven, ik irriteer me ook wel eens mateloos aan sommige leden maar ik denk wel even na voor ik een reactie plaats...

Het blijkt ook dat sommige mensen reageren op andere zonder een post goed gelezen te hebben. ze denderen over de letters heen maar zien niet wat er staat.... aan die mensen: dender er gerust even overheen, word maar boos, maar lees daarna dat zelfde bericht nog eens en plaats dán je reactie.

Daarnaast ben ik het eens met de staf.... negeer sommige personen gewoon... ik weet zelf hoe moeilijk het is, want bij plunjebaal kon ik het ook niet laten om even op hem te reageren, maar om vervolgens met z'n tienen lekker te gaan reageren op hem... ja is leuk, iedereen heeft z'n zegje gedaan maar de mods kunnen weer puinruimen.

ook dat gezegd, het is handig om het probleem bij de bron aan te pakken maar dit valt in dit geval niet mee...
We hebben een hele berg topics, en ik check ze ook niet allemaal per dag. Hoewel als iemand nou een onzinnige opmerking plaats, lijkt het mij gewoon beter om die opmerking direct te verwijderen als modzijnde, zo krijg je ook geen reacties.
als verwijderen niet gaat: post editten en als modzijnde verklaren dat die post niet goed onderbouwd is of niet door de beugel kan... als je de wortel uit de grond trekt sterft de plant af.

Maar zoals ik al zei, dit is niet makkelijk...mods zijn inderdaad vaak afwezig maar dit is niet zo gek, ik ken er toevallig één iets beter dan de rest en ik weet dat die een onregelmatige agenda heeft...
Denk er inderdaad om! dit zijn vrijwilligers...
Wat een mod zou kunnen doen, is 2 "teammembers" kunnen aanstellen, waarvan de mod denkt dat die verantwoordelijk genoeg zijn voor de taak om de boel een beetje in de gaten te houden.
Zie het maar als de maatschappij, de moderators en admins zijn de politie, en de "teammembers" zijn Toezicht.
Teammembers kunnen bepaalde topics sluiten als iets uit de hand dreigt te lopen en kunnen posts aanpassen tot een mod erbij is.

Volgens mij bestaat er al zoiets op dit forum maar ik weet niet of ze het bovengestelde ook daadwerkelijk kunnen.

Even @ Westwall, ik had dit een tijdje geleden ook, dat van dat topic sluiten... dit kan inderdaad vervelend overkomen, en zo kwam het ook over in het begin, maar ergens is het ook wel logisch natuurlijk.

Misschien kunnen de mods een richtlijn maken voor het aanmaken van topics...

AL HET GEZEGDE HIERBOVEN IS NIET AANVALLEND BEDOELD NAAR WIE DAN OOK!

Ik besef dat sommige mensen zich misschien aangevallen zullen voelen.... u kunt mij een persoonlijk bericht sturen...en het als bechaafde mensen zullen wij het dan oplossen.

Ik zeg dat dus niet voor niets...
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Optreden van Staff

Bericht door sobel »

Aparte teammembers lijkt me niet zo´n super idee, daar zijn immers mods voor. Mocht je een post niet goed vinden of iets dergelijks dan druk je op het uitroeptekentje aan de rechterkant, mods krijgen dan een bericht dat daar iets mee is. Dus dat word als een mod online is direct behandelt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Optreden van Staff

Bericht door Nick U »

sobel schreef:Aparte teammembers lijkt me niet zo´n super idee, daar zijn immers mods voor. Mocht je een post niet goed vinden of iets dergelijks dan druk je op het uitroeptekentje aan de rechterkant, mods krijgen dan een bericht dat daar iets mee is. Dus dat word als een mod online is direct behandelt.
Okey dat is wel een goed idee, alleen het is zo jammer dat het soms een tikkeltje te laat komt.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Optreden van Staff

Bericht door Charly1975 »

Persoonlijk ondervonden dat het uitroeptekentje echt wel snel werkt. De keuzes zijn wat beperkt qua melding die je kunt maken...maar toch. Heb er aan één kant toch wel een beetje moeite mee omdat je toch een beetje achter iemands rug om iets verraad (het gevoel dan hè)....maar hé we zijn een forum over WOII dus over verraad kunnen we hier mee praten.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Optreden van Staff

Bericht door Stevo »

Ik ben hier nog niet zo lang op dit forum en verder moei ik me er ook niet mee maar als ik het profiel bekijk van "de haantjes" stel ik vast dat de meesten tussen de 14 en 17 jaar oud zijn. Begrijp me niet verkeerd, er is niets mis met tieners want ik ben er zelf één geweest maar wel met de manier waarop sommigen aan fora deelnemen en hier niet alleen. Ik heb een tienerzoon dus heb ik wat ervaring en klets ik niet uit mijn nek.

Respect op een forum verdien je, respect krijg je niet bij een flacon wasverzachter.

Misschien nog een tip voor de Mods. Eventueel een "negeerbutton" voorzien. Zo hoeft men zich niet te ergeren mensen die men niet kan uitstaan of die simpelweg niets te vertellen hebben. Eén druk op de knop en je leest nooit nog berichten van iemand waar je een probleem mee hebt. Kan perfect binnen de phpBB-structuur. Niet echt een sociale oplossing maar je vermijd wel dat een topic uitmond in een scheldpartij wat me nog minder sociaal lijkt.

Steven
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Optreden van Staff

Bericht door Nick U »

Ja of de topicstarter toestemming geven om posts in zijn eigen topic te verwijderen met uitzondering van zijn eigen posts en topics in het verkoop/koop gedeelte.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Optreden van Staff

Bericht door Proos »

Hoi Steven, er is al zoiets: onder het gebruikerspaneel ga je naar het laatste tabblad: vrienden en vijanden. Door vijanden toe te voegen kun je standaard de berichten van die personen "ingeklapt" weergeven. Je kunt ze dan alsnog uitklappen mocht je de berichten toch willen lezen. Daarnaast blokkeer je de priveberichten. Het is alleen niet mogelijk om moderators te negeren.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie