Marktplaats...

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Marktplaats...

Bericht door sniper snoop »

Beste.

Ik begrijp dat Nederland zo slecht is qua wapenwetgeving. Maar moeten jullie echt zo ver gaan om Belgische verkopers te laten lijden onder de Nederlandse wapenwet door hun hier-op-het-forum-geopende topics te sluiten? Ok, dit is een Nederlandse forum. Dus we moeten een Belgische forum openen om niet onder jullie kl**** wapenwet te lijden zodat wij - de Belgen - ons munitie kan verkopen?

Op FEW word dit niet bekeken, waarom hier dan wel? Wat hebben jullie nu last van het verkopen van wapens, munitie, etc....? Zijn jullie soms bang dat iemand in Nederland via het forum in de fout is begaan door illegale munitie te kopen en jullie aanduiden? Ik begrijp dit best, maar zoals iedere forum is er een reglement en een pagina om overeen te komen. Plaats het dan daarin dat jullie niet verantwoordelijk zijn en laat de Belgen op dit enige Nederlandstalige Wo2 forum hun handel verkopen die ook in jullie land illegaal zijn.

Mvg!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Marktplaats...

Bericht door Proos »

Ik snap je punt, maar aan de andere kant is het zo dat dit forum technisch en zowel wat betreft de rechtspersoon achter het domein (dat ben ik) onder de Nederlandse regelgeving valt. Dat wil zeggen dat we geen partner kunnen zijn of een faciliterende functie kunnen hebben met zaken die in Nederland als niet-legaal worden gezien: ookal betreft het twee Belgische leden die onderling iets verhandelen. Het forum is automatisch betrokken, omdat de handel hier een koppeling vond tussen de beide kopers. Het gaat er ook niet om of we aansprakelijk gesteld worden; maar meer dat we niet het risico daar op willen lopen omdat anderen willen handelen. Ik heb dit forum voor de lol opgestart, en zo'n risico lopen gaat mij gewoon te ver. Gelukkig zijn er op internet genoeg mogelijkheden om alsnog deze handel uit te voeren - buiten dit forum.

Overigens.... nu ik er zo over nadenk: het gaat erom dat de informatie rondom de verkoop niet openbaar leesbaar is. Als je bijvoorbeeld in een pb iets zou verhandelen hebben wij er geen problemen mee: omdat we niet aansprakelijk zijn voor informatie die we 'doorgeven' (dat is wat anders dan publiceren). Verder zullen pb'tjes denk ik wel onder dezelfde classificatie als e-mail vallen, dus onder briefgeheim.
Verder doorredenerend.... als ik een soort van ' Belgenkot' zou openen en het zou niet toegankelijk zijn voor Nederlanders of mensen die niet zijn ingelogd, dan is er in principe niets aan de hand. Het wil echter ook betekenen dat *ik* niet in dat onderdeel zou mogen..... lastig dus!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Marktplaats...

Bericht door Robin V »

Aangezien het om een advertentie van mij gaat, voel ik mij geroepen hier iets in te brengen, want ik heb wel degelijk iets te melden/suggereren.

Puntje 8 van het marktplaatsreglement meldt:
Illegale waar: Het is NIET toegestaan items aan te bieden die in Nederland illegaal zijn !!
Hoe kunnen Belgen hierop afgaan wat wel en wat niet illegaal is? Ik had lege obussen (zonder slaghoed) en oefenmunitie (dummy's dus) aangeboden die hier in België compleet legaal zijn zonder vergunning oid. Misschien kan er hier een addendum aan toegevoegd worden mbt munitie, hulzen, obussen, etc over het al dan niet legaal zijn in Nederland? Want stukken als deze worden zeer regelmatig aangeboden en dat kan dan gemakkelijk worden ingeperkt met een kleine toevoeging als deze. Belgen hebben namelijk weinig of geen kennis van de Nederlandse wetgeving... Of heb ik iets overlezen?



Een tweede puntje die ik heb (al is deze veel persoonlijker), is dat ik een advertentie had met 2 aanbiedingen in 1 topic (het was echt de moeite niet om 2 topics aan te maken). De oefenmunitie en obussen waren dus blijkbaar illegaal. Ok, mij niet gelaten, maar ik had er ook aan toegevoegd:
Als de obussen oid in strijd zijn met de NL wetgeving, geef me dan een seintje en dan haal ik dat er af. Mods, gelieve daarvoor niet de gehele advertentie te sluiten.
De advertentie werd volledig gesloten, terwijl ik zonder problemen gewoon die aanpassing had kunnen doen in de beginpost. Nu heb ik weer een nieuw topic aan moeten maken waardoor er een nutteloos topic in de marktplaatssectie staat.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Marktplaats...

Bericht door michiel01 »

Robin,
Het 1e punt dat je aanhaalt: wat is verboden in NL? Dat neem ik op met mijn collega mod's.

Ten tweede, als je mij een pb had gestuurd, daar rekende ik op gezien je eigen berichtje welke je als laatste ook citeerd in deze post, dan hadden we het topic gewoon weer kunnen aanpassen en openen.
Als ik jou eerst ga pb'n betekend dat, dat ik dus nadat ik het gelezen heb, dat ik het oogluikend toesta en dat doe ik niet. Dat is de reden dat ik het gesloten heb.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Marktplaats...

Bericht door Robin V »

michiel01 schreef:Robin,
Het 1e punt dat je aanhaalt: wat is verboden in NL? Dat neem ik op met mijn collega mod's.

Ten tweede, als je mij een pb had gestuurd, daar rekende ik op gezien je eigen berichtje welke je als laatste ook citeerd in deze post, dan hadden we het topic gewoon weer kunnen aanpassen en openen.
Als ik jou eerst ga pb'n betekend dat, dat ik dus nadat ik het gelezen heb, dat ik het oogluikend toesta en dat doe ik niet. Dat is de reden dat ik het gesloten heb.
Kan ik mee leven, thanks! (het gesloten topic mag dus nu uiteraard verwijderd worden. :)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Marktplaats...

Bericht door ammo »

sniper snoop schreef:Beste.

Ik begrijp dat Nederland zo slecht is qua wapenwetgeving. Maar moeten jullie echt zo ver gaan om Belgische verkopers te laten lijden onder de Nederlandse wapenwet door hun hier-op-het-forum-geopende topics te sluiten? Ok, dit is een Nederlandse forum. Dus we moeten een Belgische forum openen om niet onder jullie kl**** wapenwet te lijden zodat wij - de Belgen - ons munitie kan verkopen?

Op FEW word dit niet bekeken, waarom hier dan wel? Wat hebben jullie nu last van het verkopen van wapens, munitie, etc....? Zijn jullie soms bang dat iemand in Nederland via het forum in de fout is begaan door illegale munitie te kopen en jullie aanduiden? Ik begrijp dit best, maar zoals iedere forum is er een reglement en een pagina om overeen te komen. Plaats het dan daarin dat jullie niet verantwoordelijk zijn en laat de Belgen op dit enige Nederlandstalige Wo2 forum hun handel verkopen die ook in jullie land illegaal zijn.

Mvg!

Nederland heeft helemaal geen slechte wapenwetgeving, hoe kom je er bij?

Als je zo graag munitie wil gan verzamelen/bestuderen/verhandelen , word dan lid van de NVBMB of de ECRA
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Marktplaats...

Bericht door christiaan1989 »

Nederland heeft helemaal geen slechte wapenwetgeving, hoe kom je er bij?
Wel als je voor de aankleding van de vitrine kast een paar clipjes met volle hulzen neer wil leggen. Voor complete verzamelingen ben ik het met je eens en kom je niet om het lidmaatschap heen.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats...

Bericht door sobel »

sniper snoop schreef:Beste.

Ik begrijp dat Nederland zo slecht is qua wapenwetgeving. Maar moeten jullie echt zo ver gaan om Belgische verkopers te laten lijden onder de Nederlandse wapenwet door hun hier-op-het-forum-geopende topics te sluiten? Ok, dit is een Nederlandse forum. Dus we moeten een Belgische forum openen om niet onder jullie kl**** wapenwet te lijden zodat wij - de Belgen - ons munitie kan verkopen?

Op FEW word dit niet bekeken, waarom hier dan wel? Wat hebben jullie nu last van het verkopen van wapens, munitie, etc....? Zijn jullie soms bang dat iemand in Nederland via het forum in de fout is begaan door illegale munitie te kopen en jullie aanduiden? Ik begrijp dit best, maar zoals iedere forum is er een reglement en een pagina om overeen te komen. Plaats het dan daarin dat jullie niet verantwoordelijk zijn en laat de Belgen op dit enige Nederlandstalige Wo2 forum hun handel verkopen die ook in jullie land illegaal zijn.

Mvg!

Aangezien ik zelf moderator ben van het betreffende onderdeel voel ik me toch wel verantwoordelijk om ook even te reageren :).

Allereerst wat een scheeuwerig bericht, beetje vervelend. Lijkt een hoop frustratie in te zitten..
Het internet bied voldoende mogenlijkheden om dergelijke goederen te verhandelen, Proos heeft al prima uitgelegd waarom dit hier dus niet mag. Dat een ander forum dit wel accepteerd prima maar iedereen heeft daar zo zijn richtlijnen in en wij hanteren de onze.

Tevens houd niet je natuurlijk tegen om zelf een domeinnaam aan te vragen en een platform te maken om dergelijke artikelen in belgie te verhandelen ;)

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats...

Bericht door sniper snoop »

ammo schreef:
sniper snoop schreef:Beste.

Ik begrijp dat Nederland zo slecht is qua wapenwetgeving. Maar moeten jullie echt zo ver gaan om Belgische verkopers te laten lijden onder de Nederlandse wapenwet door hun hier-op-het-forum-geopende topics te sluiten? Ok, dit is een Nederlandse forum. Dus we moeten een Belgische forum openen om niet onder jullie kl**** wapenwet te lijden zodat wij - de Belgen - ons munitie kan verkopen?

Op FEW word dit niet bekeken, waarom hier dan wel? Wat hebben jullie nu last van het verkopen van wapens, munitie, etc....? Zijn jullie soms bang dat iemand in Nederland via het forum in de fout is begaan door illegale munitie te kopen en jullie aanduiden? Ik begrijp dit best, maar zoals iedere forum is er een reglement en een pagina om overeen te komen. Plaats het dan daarin dat jullie niet verantwoordelijk zijn en laat de Belgen op dit enige Nederlandstalige Wo2 forum hun handel verkopen die ook in jullie land illegaal zijn.

Mvg!

Nederland heeft helemaal geen slechte wapenwetgeving, hoe kom je er bij?

Als je zo graag munitie wil gan verzamelen/bestuderen/verhandelen , word dan lid van de NVBMB of de ECRA
Als je in België munitie wilt verzamelen, hoef je niks te doen. Als je munitie wilt verzamelen, moet je dan lid worden van de NVBMB of de ECRA. Of anders mag je gewoon niet. Noem jij dit niet streng? Ze verplichten je om daar toe te voegen zodat je de nodige papieren bezit. Tenzij er een andere manier is, maar papieren bezitten is sowieso een verplichting in jullie land. In België dan niet. Dus in mijn ogen hebben jullie een strenge wapenwet. Je moet vergunning(gen) bezitten om munitie en om wapens te bezitten (tenzij alweer een uitzonder). Terwijl je in België geen vergunning(gen) moet bezitten voor het verzamelen van munitie en zelfs voor wapens dat op een vrij-te-verkrijgen wapenlijst staan. Tjah, vind je uw eigen land niet streng in de wapenwet.....amaai zeg, ik vind het juist wel streng.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats...

Bericht door sniper snoop »

sobel schreef:
sniper snoop schreef:Beste.

Ik begrijp dat Nederland zo slecht is qua wapenwetgeving. Maar moeten jullie echt zo ver gaan om Belgische verkopers te laten lijden onder de Nederlandse wapenwet door hun hier-op-het-forum-geopende topics te sluiten? Ok, dit is een Nederlandse forum. Dus we moeten een Belgische forum openen om niet onder jullie kl**** wapenwet te lijden zodat wij - de Belgen - ons munitie kan verkopen?

Op FEW word dit niet bekeken, waarom hier dan wel? Wat hebben jullie nu last van het verkopen van wapens, munitie, etc....? Zijn jullie soms bang dat iemand in Nederland via het forum in de fout is begaan door illegale munitie te kopen en jullie aanduiden? Ik begrijp dit best, maar zoals iedere forum is er een reglement en een pagina om overeen te komen. Plaats het dan daarin dat jullie niet verantwoordelijk zijn en laat de Belgen op dit enige Nederlandstalige Wo2 forum hun handel verkopen die ook in jullie land illegaal zijn.

Mvg!

Aangezien ik zelf moderator ben van het betreffende onderdeel voel ik me toch wel verantwoordelijk om ook even te reageren :).

Allereerst wat een scheeuwerig bericht, beetje vervelend. Lijkt een hoop frustratie in te zitten..
Het internet bied voldoende mogenlijkheden om dergelijke goederen te verhandelen, Proos heeft al prima uitgelegd waarom dit hier dus niet mag. Dat een ander forum dit wel accepteerd prima maar iedereen heeft daar zo zijn richtlijnen in en wij hanteren de onze.

Tevens houd niet je natuurlijk tegen om zelf een domeinnaam aan te vragen en een platform te maken om dergelijke artikelen in belgie te verhandelen ;)

Sobel
Ik kom op voor de Belgische gebruikers. Maar frustratie? Ik? Ik verzamel geen Wo2 munitie dus erg vind ik het niet echt. Toch niet voor mij. Ik kan kwam enkel op voor de Belgische Wo2 verzamelaars. Trouwens was dit een knelpunt dat maanden in mijn hoofd knelt. Waarom mag een Belg hier op Wo2.nl geen munitie verkopen? Nu weet ik het antwoord.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Marktplaats...

Bericht door jurgen »

Verder doorredenerend.... als ik een soort van ' Belgenkot' zou openen en het zou niet toegankelijk zijn voor Nederlanders of mensen die niet zijn ingelogd, dan is er in principe niets aan de hand. Het wil echter ook betekenen dat *ik* niet in dat onderdeel zou mogen..... lastig dus!
Om enkel hierop door te gaan, zonder verder over de Nederlandse of Belgische wapenwet te willen oordelen.

Als ik het probleem in dit geval begrijp heb je gewoon een moderator uit Vlaanderen nodig, maar dan is het nog altijd niet handig dat je op je eigen forum in een onderdeel niet in kunt... of mag.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Marktplaats...

Bericht door Proos »

Daar komt het op neer; het idee erachter is dat uitmaakt naar wie we communiceren. Je moet dan dus kunnen aantonen dat alleen Belgen op het forum komen - en dat die personen zich ook (behalve hun nationaliteit) ook echt in België bevinden; en dat er geen enkele Nederlander kan meelezen. Dat laatste lijkt me voor de moderators nog wel te organiseren wellicht - maar de drie admins niet: aangezien we het hele forum in beheer hebben. Volgens mij kan ik me zelf ook niet eens uitsluiten van een onderdeel....zou ik moeten testen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Marktplaats...

Bericht door jurgen »

Voor zover ik me kan herinneren van een forum dat ik jaren geleden heb opgestart, kun je iemand admin maken en die persoon zo het recht laten hebben een forumonderdeel te bekijken en beheren. Maar of de eigenlijke persoon die het forum heeft aangemaakt hier geen toegang kan tot krijgen weet ik niet, en lijkt me persoonlijk vreemd moest dit kunnen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Marktplaats...

Bericht door Proos »

sniper snoop schreef:maar zoals iedere forum is er een reglement en een pagina om overeen te komen. Plaats het dan daarin dat jullie niet verantwoordelijk zijn
Hier las ik nog overheen, maar wil ik ook op reageren. We zien overal regelmatig bordjes met dat een bepaalde organisatie zich bijvoorbeeld ergens niet voor aansprakelijk stelt of 'alle aansprakelijkheid' van de hand wijst . Dat kan, maar is juridisch gezien niet interessant. Je kunt jezelf best niet-aansprakelijk voelen of dingen van de hand wijzen, maar wel aansprakelijk gesteld worden. Je stapt namelijk naar een rechter en stelt iemand aansprakelijk. De rechter oordeelt dan of er inderdaad sprake is van aansprakelijkheid, en niet de directie van de organisatie die het bordje heeft opgehangen. Ik kan dus wel zeggen dat wij niet aansprakelijk zijn - maar wij 'publiceren' op dit forum alles openbaar van wat jullie opschrijven. Dus zijn wij aansprakelijk voor die publicatie, en jullie voor de inhoud. Onder de streep komt dat even hard aan voor ons, dan voor degene die het schrijft.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Marktplaats...

Bericht door Proos »

jurgen schreef:Voor zover ik me kan herinneren van een forum dat ik jaren geleden heb opgestart, kun je iemand admin maken en die persoon zo het recht laten hebben een forumonderdeel te bekijken en beheren. Maar of de eigenlijke persoon die het forum heeft aangemaakt hier geen toegang kan tot krijgen weet ik niet, en lijkt me persoonlijk vreemd moest dit kunnen.
Ik heb 't even nagezocht (elke software is weer anders) en het zou inderdaad kunnen. Overigens denk ik dat ik 't een rechter nog wel uitgelegd krijg dat ik er wel in kan: aangezien je als eigenaar van een domein niet naar jezelf publiceert - je leest mee, maar maakt niet openbaar naar Nederlanders en ik handel niet in de artikelen.

Alleen constateer ik dat er in het moderatorteam geen enkele Belg (meer) zit.... dat zou wel mogen, zeker gezien het grote aantal Belgen op het forum. Dat zou dan in eerste instantie een leuke vacature opleveren: zeker aangezien er net een moderator is vertrokken is er zeker plek. Kandidaten? Kunnen jullie samen iemand aandragen die jullie zien zitten als mod? Wel zal het team dan nog moeten beoordelen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie