De koe en het paard

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

De koe en het paard

Bericht door Stevo »

Jongens,

Eén ding moet er toch uit bij ome Stevo (want hij zit met een ei)

Ik heb geen probleem met reclamebanners op het forum maar............

1- Nadat ik een post over wapens had geplaatst werd me gewezen op het feit dat de Nederlandse wetgeving van toepassing was.

2- Nu zie ik een reclamebanner voor de Go Pass van de NMBS (Belgische spoorwegen) geregeld in beeld verschijnen in diverse topics.

Conclusie : Noem, in al mijn Vlaamse boerennuchterheid, eens een paard een paard en een koe een koe.

Je moet dus volgens mij niemand op de vingers tikken omdat hij de Nederlandse wetgeving niet volgt wat wapens betreft om daarna doodleuk reclame te maken voor een Belgisch product. Het is het één of het ander.

Voor zover mijn ei (die ik nu kwijt ben)

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: De koe en het paard

Bericht door Proos »

Dank je voor je begrip met betrekking tot de banners.

De reklame is afkomstig van Google, een partij die aangeeft zich te confirmeren aan de wetten en regels. Ik ga er wel van uit dat er altijd wel eens iets fout kan gaan. Ook heb ik reeds een aantal ongeschikte categorieën uitstaan, zoals reclame over niet-nader gespecificeerde lichamelijke activiteiten.

Gewoon mijn onwetendheid wellicht, maar in hoeverre botst de Go Pass van NMBS met de Nederlandse wetgeving? Ik kan anders proberen contact met Google op te nemen.

Aan de andere kant: gaat je vraag misschien ook over de Nederlandse wetgeving zelf?

Kort door de bocht, willen we gewoon geen problemen met de regering van het land waar de server staat :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: De koe en het paard

Bericht door Stevo »

Proos schreef:Gewoon mijn onwetendheid wellicht, maar in hoeverre botst de Go Pass van NMBS met de Nederlandse wetgeving? Ik kan anders proberen contact met Google op te nemen.
Uiteraard botst Belgische reclame niet met de Nederlandse wapenwet en dat is ook mijn punt niet. (zie hieronder voor wat meer uitleg).
Proos schreef:Aan de andere kant: gaat je vraag misschien ook over de Nederlandse wetgeving zelf?
Nope, ben Belg en best gelukkig met onze wapenwet (als ik de Nederlandse bekijk)
Proos schreef:Kort door de bocht, willen we gewoon geen problemen met de regering van het land waar de server staat :)
Ik gooi de bal terug. Het is perfect mogelijk om te hosten vanuit alibabastan met de extensie.nl. Waar ik toe wil komen is dat de beperking "Nederlandse wapenwet" achterhaald is wat dit forum betreft gelet op het aantal Belgische leden. Tevens heb ik eens de uitspraken bekeken via google wat hosten, landen en wetgeving betreft (zit toch op het werk en had niets beter te doen :wink: )

Alle aangetroffen uitspraken gaan over copyright en het misbruik ervan. Geen enkele over wapens dus zo'n vaart zal het wel niet lopen en het is zeker kort door de bocht.

Als iemand een topic start over wapens of munitie gaat 3 paginas over het welles nietes van de Nederlandse wapenwet en een halve pagina over het topic zelf (het stukabom draadje is een prachtvoorbeeld). Op zich waarschijnlijk niet slecht bedoelt en ik wil niemand voor het hoofd stoten met mijn commentaar maar toch vervelend als iemand (ik bv)niets met deze wetgeving te maken heeft

Ten andere, het onderwerp waarover dit forum gaat is onlosmakelijk verbonden met wapens of de Nederlandse wetgever dat nu leuk vind of niet. Ik pleit niet om hier openlijk oorlogswapens en munitie aan elkaar te verkopen (los van het Belg of Nederlander zijn). Het blijft ten andere perfect mogelijk om elkaar verboden wapens te verkopen via de PB knop waar waarschijnlijk tevens een log van wordt bijgehouden (zo was het toch op een ander forum waar ik mod was). Tevens is een .be van het forum ook actief (welliswaar weer via een Nederlandse host Transip BV zo heb ik kunnen zien en moet ik voor de eerlijkheid toevoegen). Het blijft warm en koud blazen tergelijke tijd.

Ik vind het een beetje hypocriet om Belgische reclame toe te staan en dan een Belg op de vingers te tikken omdat hij de Nederlandse wetgeving niet toepast en dan ook nog een domeinnaam met .be te gaan gebruiken. Daar gaat het mij om. Voor de rest neut ik er niet meer over. Ik ben mijn ei kwijt.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: De koe en het paard

Bericht door Proos »

Stevo schreef:Ik gooi de bal terug. Het is perfect mogelijk om te hosten vanuit alibabastan met de extensie.nl.
Dat klopt, maar als er dan iets met de server is moet ik te ver fietsen. Nee, serieus, het is voor mij nog betaalbaar en leuk als ik de spulletjes gewoon legaal in Nederland kan laten staan. Daarnaast is het zo dat ik als Nederlander jullie berichten publiceer.
Stevo schreef:Waar ik toe wil komen is dat de beperking "Nederlandse wapenwet" achterhaald is wat dit forum betreft gelet op het aantal Belgische leden. Tevens heb ik eens de uitspraken bekeken via google wat hosten, landen en wetgeving betreft (zit toch op het werk en had niets beter te doen :wink: )
De vraag is niet of een Belg via een buitenlandse website mag verhandelen. De vraag is of de uitgever (dat ben ik) van die website aansprakelijk is voor wat er op zijn website staat, bij wet van zijn eigen land. Als "houder" van deze website "publiceer" ik jouw berichten.
Stevo schreef:Alle aangetroffen uitspraken gaan over copyright en het misbruik ervan. Geen enkele over wapens dus zo'n vaart zal het wel niet lopen en het is zeker kort door de bocht.
Copyright is het probleem ook niet. Het is al eens eerder besproken, en zie ook mijn laatste bericht waar ik toen geen reactie meer op heb gehad.
Stevo schreef:Ten andere, het onderwerp waarover dit forum gaat is onlosmakelijk verbonden met wapens of de Nederlandse wetgever dat nu leuk vind of niet. Ik pleit niet om hier openlijk oorlogswapens en munitie aan elkaar te verkopen (los van het Belg of Nederlander zijn).
Het forum is er zeker mee verbonden; maar momenteel kan ik - als degene die jullie berichten publiceert - nog wel handhaven dat er geen illegale activiteiten zijn rondom die wapens.
Stevo schreef:Tenandere is het perfect mogelijk om elkaar verboden wapens te verkopen via de PB knop waar waarschijnlijk tevens een log van wordt bijgehouden (zo was het toch op een ander forum waar ik mod was). Het is warm en koud blazen tergelijke tijd.
Beetje achterdochtig hoor, er is alleen een database waar alle posts en berichtjes in staan. En nee, daar lees ik niet in. Het is in de database sowieso niet gezellig lezen en het zijn er ook meer dan honderduizend. Het valt daarnaast onder het briefgeheim en is niet openbaar, wat ook de reden is dat het mij niet uitmaakt wat je in die PB's doet. Er is één uitzondering: als iemand een klacht indient en verwijst naar een pb, dan kunnen we dat opzoeken en verifiëren. De ontvangende partij van een pb'tje mag het tenslotte openbaar maken naar de beheerders van deze site. Als iemand melding maakt van een bedreiging bijvoorbeeld dan moeten we de ban kunnen baseren op tastbaar bewijs. Dat is om te voorkomen dat iemand onterecht van het forum gezet zou worden.
Stevo schreef:Ik vind het een beetje hypocriet om Belgische reclame toe te staan en dan een Belg op de vingers te tikken omdat hij de Nederlandse wetgeving niet toepast. Daar gaat het mij om. Voor de rest neut ik er niet meer over. Ik ben mijn ei kwijt.
Ik ben erg blij met de Belgische leden en ik ben blij dat je hier aangeeft wat je er over denkt. Als je het niet aangeeft weten wij het ook niet. Zoals ook in het topic aangegeven waar ik naar verwijs hierboven, denk ik graag mee. Ik ga alleen geen onnodig risico lopen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: De koe en het paard

Bericht door Stevo »

@proos

Ik zou het op prijs stellen moest je me volledig quoten en niet dat gene in je kraam past. Ik vind nergens dat .be gedeelte terug als voorbeeld waar je dus eigenlijk ook op een Belgisch publiek mikt met hun eigen wetten.

Dit is mijn laatste post hierover

Verder even goeie vrienden hoor

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: De koe en het paard

Bericht door Proos »

Jammer dat je mijn reactie niet op prijs stelt. Ik heb welliswaar mijn best gedaan om uit te leggen waar het om gaat. Veel van de argumenten die rondzweven zijn voor mijn rechtspositie niet relevant.

Ik deed ook (ten tweede malen) een vriendelijk aanbod, maar prima, laten we het daar verder bij

:)

Verder heb ik geen reactie gegeven op zaken als transip en widexs, elders staat namelijk al de verklaring. Staat los van deze discussie.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie