Is dit nog wel een WO2 forum?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door johan willaert »

Een vraag.....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door LordChaos »

johan willaert schreef:Een vraag.....
Die ik me soms ook stel :/
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door Jan Klaassen »

johan willaert schreef:Een vraag.....
Die ik graag onderbouwd zou zien :evil: :roll:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door S1991 »

Jan Klaassen schreef:
johan willaert schreef:Een vraag.....
Die ik graag onderbouwd zou zien :evil: :roll:
Eenvoudig, ik denk dat Johan refereert naar de NVA, DDR sectie..
Terwijl ik toch ook echt zie WO2 forum en niet: NVD/DDR Forum.. :bonk:
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door Jan Klaassen »

omgitsme schreef:Eenvoudig, ik denk dat Johan refereert naar de NVA, DDR sectie..
Terwijl ik toch ook echt zie WO2 forum en niet: NVD/DDR Forum.. :bonk:
Oh :O Dat had ik nou even niet gedacht.
Ok; jullie willen een Wo2 forum. Dat snap ik. En groot gelijk.
Maar waarom moet je je dan ergeren aan het subforum 'Eerste Wereldoorlog en andere tijdvakken' (dus NIET alleen NVA/DDR lijkt me zo). Dat is één subforum; je hoeft er niet op te kijken. Je zou het zelfs kunnen zien als een kleine toevoeging; het hoeft niet je hoofdinteresse te hebben, maar je eraan ergeren is ook weer zowat.

Conclusie;

Met dat ene subforum nemen 'we' niet direct je hele WO2 forum over hoor ;) Beetje realistisch blijven kijken.
Laatst gewijzigd door Jan Klaassen op 23 okt 2010, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
hastafidel
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 21 apr 2008, 16:02
Locatie: Karl-Marx-Stadt (DDR)
Contacteer:

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door hastafidel »

De DDR hoort als gevolg van wo2 hier gewoon thuis. Deze twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zelfs niet alleen historisch maar ook bezien vanuit de Pruisische uniformtraditie.

Veel verzamelaars stappen over op NVA. De tijd dat je NVA per kilo kocht is (helaas) definitief voorbij. Lijkt me verstandig op de toekomst te anticiperen. Zie het als verrijking van het forum ipv verarming.

Tenslotte lijkt het me nog wel degelijk een Wo2 forum, zo veel anders georiënteerde verzamelaars zijn hier nu ook weer niet.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Gebruikersavatar
pietertje
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2008, 09:42
Locatie: Rijssen

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door pietertje »

als ddr collector, ook mijn input.
heb even een kleine check gedaan. op dit moment 23-10-2010. zijn er 4684 gebruikers op dit forum.
laat hiervan, stel.. 10%.. maak dat 5% actief aanwezig zijn, op alle fora. dat zijn: 4684x0.05=234,2 gebruikers. realistisch gezegd?
van deze 234,2. zijn er.. stunning, 3 mensen die actief aanwezig zijn als DDR collectors. what's the big deal?
graag jullie reacties;)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door okke »

johan willaert schreef:Is dit nog wel een WO2-forum?
Mag op een forum over de tweede wereldoorlog van jou uitsluitend over de tweede wereldoorlog gesproken worden?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door Stevo »

okke schreef:Mag op een forum over de tweede wereldoorlog van jou uitsluitend over de tweede wereldoorlog gesproken worden?
Een vraag beantwoorden met een vraag (waarin het antwoord misschien reeds is vervat) is altijd vragen om moeilijkheden (oeverloze discussies)

Misschien kan er, zoals zoveel andere fora, een rubriek "andere tijdsvlakken" worden aangemaakt.

Als we DDR materie beschouwen als voortvloeiend uit de 2de wereldoorlog (wat op zich juist is) kunnen we nog 1000-den andere topics erbij sleuren.Vrees echter dat wo2forum.nl dan een beetje extra serverruimte zal moeten voorzien......... :bonk:

Ik snap Johan ergens wel een beetje. Op den duur ben je een mossel noch vis forum als alle topics (met verschillnde tijdslijnen) los door elkaar worden gebruikt. Dan moet je ook de pretentie niet hebben om het een Wereldoorlog 2 forum te noemen (met als oorspronkelijke bedoeling en opzet ongetwijfeld over WWII te discussiëren). Al wie het anders zegt maakt zichzelf wat wijs. Ik zeg niet dat het niet kan of mag, alleen niet los door elkaar want met de DDR heb ik geen affiniteit en het interesseert me ook geen mallemoer en het is ook niet de reden waarom ik hier lid ben geworden.

Ik sluit af met een quote van een bekende historicus met de naam Stevo (1972 tot heden): Wie heimwee heeft naar een Trabbant heeft nooit met een auto gereden :wink:

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door okke »

Stevo schreef:Misschien kan er, zoals zoveel andere fora, een rubriek "andere tijdsvlakken" worden aangemaakt.
Wat dacht je van een onderdeel "Overige Fora"?
De NVA- en DDR-sectie zijn daar te vinden in het forumonderdeel "Eerste Wereldoorlog en overige tijdvakken".
Als we DDR materie beschouwen als voortvloeiend uit de 2de wereldoorlog (wat op zich juist is) kunnen we nog 1000-den andere topics erbij sleuren.Vrees echter dat wo2forum.nl dan een beetje extra serverruimte zal moeten voorzien......... :bonk:
Als mensen die geïnteresseerd zijn in de tweede wereldoorlog ook een grote behoefte zouden hebben om over kantklossen van gedachten te wisselen, dan zie ik niet in waarom er geen ruimte geboden wordt voor kantklossende tweede-wereldoorloghobbyisten.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door Charly1975 »

Hallo michiel01,

Ik snap dat er veel vraag is n.a.v. het vele gepost over het NVA dat men erg blij is met een eigen forum. Krijgt nu ieder tijdvak een eigen forum ? M.a.w. ik bijvoorbeeld ben erg geïnteresseerd in de oorlog op de Falkland eilanden in 1982, er zijn anderen (bijvoorbeeld Sniper Snoop) die ook WO I als interesse hebben, weer anderen hebben Vietnam enz enz enz...

Enige tijd geleden was er al een apart forumonderdeel voor WO I maar deze moest toen samengevoegd worden (en dat is dus ook gebeurd) en nu wordt er toch weer een splitsing gemaakt...

Ik vind het op zich wel een positief iets dat er een eigen forumonderdeel is voor NVA/DDR maar dan wel gelijke monniken gelijke kappen.... dus het WO I forum ook weer in ere herstellen.

Ik ga ervan uit dat je dit met de overige admins en mod's bespreekbaar maakt.

Groet,

Charly1975
Verzonden d.d.: 12-10-2010 via PB...

Tot op heden nog geen antwoord.

Zo te lezen ben ik dus niet de enige.... ik wilde het alleen eerst even via PB proberen....dit werkt dus blijkbaar niet.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door okke »

Als er over de Falklandoorlog veel geschreven wordt en topics hierover uit hun voegen barsten, kan er best een apart subforum voor aangemaakt worden, zoals het NVA/DDR subforum.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door Charly1975 »

Ach dat werkt op zo'n manier ? Dus als ik samen met nog een aantal (bijvoorbeeld 2 anderen (zie hiervoor de berekening van Pietertje)) veel over een band gaan uitweiden in het topic "Wat voor muziek luister je nu" dan wordt er een apart topic voor ons aangemaakt over die band ?

Overigens, om op de vraag van het topic te reageren, vind ik het nog wel een WO II forum. Dit omdat het grootste gedeelte toch echt WO II gerelateerd is. Alleen de manier waarop het gewraakte subforum is aangemaakt heb ik ook wel een probleem.

Tevens de vraag of de overige admin's en overige mod's wel op de hoogte waren van mijn vraag.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
hastafidel
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 21 apr 2008, 16:02
Locatie: Karl-Marx-Stadt (DDR)
Contacteer:

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door hastafidel »

Als voorbeeld Wehrmacht-awards.com. Dit is naar mijn weten het internationale forum met het accent op WO2 militaria. Naast wo2 zijn er veel subfora met onder meer het DDR forum/Vietnam et cetera. Het één vult het ander prima aan. Het forum heeft zich nu ontwikkeld tot een internationaal kenniscentrum voor militaria. Lijkt me een prima ambitie, toch? Moet de naam van WAF nu veranderd worden? Lijkt me niet. Wat zou dat veranderen?

Ik ben het eens met okke. Als gebruikers van dit forum iets als belangrijk zien dan is het belangrijk.

@stevo: Wie heimwee heeft naar een Trabant heeft nog nooit een Wartburg gereden.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door okke »

Charly1975 schreef:Ach dat werkt op zo'n manier ? Dus als ik samen met nog een aantal (bijvoorbeeld 2 anderen (zie hiervoor de berekening van Pietertje)) veel over een band gaan uitweiden in het topic "Wat voor muziek luister je nu" dan wordt er een apart topic voor ons aangemaakt over die band ?
Ik zou in het geval van jouw voorbeeld een verzoek voor een subforum inderdaad serieus overwegen. Of de rest van de staf daar ook zo over denkt, weet ik niet. Misschien wel.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie