Discussie'tje over het mailen van antwoorden op vragen.

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Discussie'tje over het mailen van antwoorden op vragen.

Bericht door PPL »

Dit is een afsplitsing van http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=272
Da's een verantwoordelijkheid van de bezoekers zelf.
In de sticky staat duidelijk dat wij geen antwoorden toemailen...
Laatst gewijzigd door PPL op 08 jan 2003, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het is hun eigen probleem he, zij zijn degene die 't werkstuk moeten maken. Als ze geen mailtje krijgen surfen ze vanzelf hier nog wel een keertje langs. En anders: pech....

Wij weigeren te mailen :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Het gaat niet zozeer om het weigeren 'an sich'.
Er wordt namenlijk duidelijk gemaakt dat wij een forum willen hebben voor dialoog en discussie.
Dat kan dus niet per mail want dat gaat alleeen tussen ontvanger en zender.
M.a.w. er kunnen geen andere partijen meedoen (tenzij je vage 'CC'-constructies gaat bedenken uiteraard, waar ik persoonlijk een @#$-hekel aan heb)
Vandaar dus dat er per definitie niet gemailed wordt naar een vragensteller.

Natuurlijk is alhier eenieder welkom om alsnog het gesprek aan te gaan...

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
sp3c
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 okt 2002, 11:30
Locatie: den haag

Bericht door sp3c »

het gaat me uberhaupt niet om het mailen.

ondanks dat sticky topic 'wij zijn geen mailingservice' (ofzo :)) komen er vrijwel geen normale vragen binnen in dat topic.

het is allemaal:
"hoi ik ben ei en ik moet een werkstuk maken over de tweede wereldoorlog.
Dus wil ik graag alle info over de tweede wereldoorlog
je kunt het sturen naar thee@ei.nl alvast bedankt."

tuurlijk emailen we niet, maar het merendeel van de vragen zijn uberhaupt niet te beantwoorden omdat ze de halve oorlog omvatten.
en als je dan vraagt om een specifiekere vraag dan komt er geen reactie op.
And now I'm flying, like an angel, to the sun!
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Ik vind het inderdaad ook jammer dat er niet vaker een discussie wordt gevoerd en veel topics een beetje blijven steken.
Het gebrek aan interactie is jammer van alle energie die wij erin steken...

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

mjah..dat is volgens mij ook een kwestie van ledental en wat daar direct mee te maken heeft : hoe serieus je genomen wordt.
maar zoals met alles: komt tijd komt raad
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Met de opvolger van de hoofdsite wil ik 't forum een belangrijkere plaats laten innemen. Ik hoop dat we dan meer leden krijgen die ook een beetje kunnen participeren.

Die vernieuwde site is in aantocht maar zit op 't moment nog in een conceptfase.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

concept = cool
dus da komt wel goed dan
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

... Zou het misschien helpen als we naar de genoemde email adressen, zoals het treffende thee@ei.nl, een standaard bericht sturen waarin de werking van het forum wordt toegelicht en waarin men wordt uitgenodigd zich te registreren en hun vragen te specificeren ?

Als jullie hier positief over zijn, moeten we nog over de techniek en procedures nadenken, natuurlijk.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Moeten we wellicht even in de staffroom bespreken (?)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Afgezien van het feit dat jullie (moderatoren) er eerst zelf uit moeten zien te komen. Mijn zegen heb je (voor wat die waard is dan).

Deze site is er mijns inziens voor ons allen om van te leren en te 'leren'.
Bij sommige vragen die gesteld worden vraag ik mij wel eens af of de vragensteller er zelf wel enige moeite voor heeft genomen om iets aan de weet te komen. Ik weet dat het stellen van de juiste vragen moeilijk is, maar als er geen enkele inspanning van de kant van de vragensteller blijkt krijg ik de neiging om nogal kortaf te reageren. Dit is toch niet de bedoeling.

Ik wens jullie veel wijsheid.
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Ter discussie.

Op het forum van Feldgrau.com kun je niet aan het forum deelnemen zonder te registreren. Ik weet dat dit een rem kan zijn voor de deelnemers op dit forum.

Voor zover ik er verstand van heb gebruikt Feldgrau.com hetzelfde programma om zijn forum te draaien als dit forum. Dan zou dit een mogelijkheid zijn.

Ik weet dat ik me bemoei met zaken die mij in wezen niets aangaan, het is ook maar een suggestie.

Een andere suggestie (de laatste en dan houdt ik op). Is het niet mogelijk om een entree site te creëren voor dat men het forum betreed? Hierop kan dan het beleid worden uitgelegd.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

In principe heb je wel gelijk, maar vergeet ook niet de doelgroep van deze site. In dat opzicht is 't compleet anders. Voor kinderen e.d. kan zo'n drempel veel hoger zijn dan volwassenen.

Terwijl die kinderen nu net zo'n belangrijke doelgroep zijn.

Tis op zich wel een interessant idee, maar ik denk persoonlijk dat 't op deze website een mindere uitwerking zal hebben.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Correct. Dat besef ik ook.

Het is van mij ook niet altijd even correct om kortaf te reageren. Reageer dan niet denk ik dan later.

Maar goed, op het gestelde probleem is geen makkelijk antwoord te vinden. Zeker niet omdat deze site 'onderricht' met een tijdvertraging van een dag is. Normaal kun je direct verder doorvragen wat er precies bedoeld wordt.
Plaats reactie