Verandering forumindeling mbt WOI & moderatorrechten
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 14 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Verandering forumindeling mbt WOI & moderatorrechten
Goedemorgen !
De mensen die gisteravond online waren hebben misschien wat rare dingen op het forum gezien. Onderdelen die zich verplaatsten over het hele forum, nieuwe onderdelen die uit de grond leken te schieten, namen die spontaan veranderden en opeens was er geen enkele moderator meer aangegeven!
Dit was gelukkig slechts onderdeel van een reorganisatie en dus geen foutje van het forum. De oplettende gebruiker zal reeds gezien hebben dat er een setje onderdelen is bijgekomen bij een apart onderdeel over de Eerste Wereldoorlog.
Een tijdje geleden was er een topic op dit forum waarin werd gevraagd welke andere geschiedenisperiode tot de verbeelding sprak en de interesse genoot. Met meerderheid is dit de Eerste Wereldoorlog gebleken. Anzac16 heeft zijn eigen site over de Eerste Wereldoorlog en kan nu dit forum aan die site koppelen. Tevens kan op dit forum nu gepraat worden in een groter kader en kan de interesse die velen nu al hebben in de Eerste Wereldoorlog, beter zijn plaats vinden.
Een andere belangrijke verandering is dat moderators nu overal kunnen
optreden op het forum. Dit zorgt ervoor dat bij problemen veel gemakkelijker en sneller ingegrepen kan worden of gebruikers kunnen worden geholpen. Wel blijft elk onderdeel zijn eigen verantwoordelijke moderator kennen die als eerste aangesproken kan worden. Deze moderator zet zich voornamelijk in voor de kwaliteit van zijn/haar eigen onderdeel.
Wij begrijpen dat de veranderingen misschien niet bij iedereen even goed
aankomen. Daarom nodig ik iedereen uit om in de poll aan te geven hoe gedacht wordt over de verandering van de indeling en te posten wanneer er iets zou moeten veranderen. Tenslotte is deze site er voor ons aller plezier.
Groeten,
Proos
De mensen die gisteravond online waren hebben misschien wat rare dingen op het forum gezien. Onderdelen die zich verplaatsten over het hele forum, nieuwe onderdelen die uit de grond leken te schieten, namen die spontaan veranderden en opeens was er geen enkele moderator meer aangegeven!
Dit was gelukkig slechts onderdeel van een reorganisatie en dus geen foutje van het forum. De oplettende gebruiker zal reeds gezien hebben dat er een setje onderdelen is bijgekomen bij een apart onderdeel over de Eerste Wereldoorlog.
Een tijdje geleden was er een topic op dit forum waarin werd gevraagd welke andere geschiedenisperiode tot de verbeelding sprak en de interesse genoot. Met meerderheid is dit de Eerste Wereldoorlog gebleken. Anzac16 heeft zijn eigen site over de Eerste Wereldoorlog en kan nu dit forum aan die site koppelen. Tevens kan op dit forum nu gepraat worden in een groter kader en kan de interesse die velen nu al hebben in de Eerste Wereldoorlog, beter zijn plaats vinden.
Een andere belangrijke verandering is dat moderators nu overal kunnen
optreden op het forum. Dit zorgt ervoor dat bij problemen veel gemakkelijker en sneller ingegrepen kan worden of gebruikers kunnen worden geholpen. Wel blijft elk onderdeel zijn eigen verantwoordelijke moderator kennen die als eerste aangesproken kan worden. Deze moderator zet zich voornamelijk in voor de kwaliteit van zijn/haar eigen onderdeel.
Wij begrijpen dat de veranderingen misschien niet bij iedereen even goed
aankomen. Daarom nodig ik iedereen uit om in de poll aan te geven hoe gedacht wordt over de verandering van de indeling en te posten wanneer er iets zou moeten veranderen. Tenslotte is deze site er voor ons aller plezier.
Groeten,
Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 14 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Misschien is deze link interessant voor mensen die nummer 4 in de poll gaan kiezen:
http://forum.wo2.nl/index.php?c=5
http://forum.wo2.nl/index.php?c=5
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
-
- Lid
- Contacteer:
- Brianlinden
- Lid
- Martijn
- Lid
- Contacteer:
- PPL
- Lid
- Miesjel
- Lid
Ik vond de vorige indeling eerlijk gezegd wel beter.. het is toch een forum met als hoofddoel dat kinderen (en anderen) hier hun vragen kunnen komen stellen? Ik vind dat dit nou niet echt meer de prioriteit lijkt.. Kinderen hadden al moeite om hun posts in de goede categorie te plaatsen, hoe denk je dat ze dat nu voor mekaar moeten krijgen?
Naar mijn idee is het Actueel etc. veel minder belangrijk dan het vragen gedeelte en het verzamelaars gedeelte..
Ik vind het wel leuk dat het wo1 gedeelte uitgebreid is, alleen jammer dat daar voorheen nooit echt actief gepost is, dus zo'n enorme uitbreiding... is die wel nodig? (alle respect voor Anzac
)
Ik vind het dus geen verbetering..
Naar mijn idee is het Actueel etc. veel minder belangrijk dan het vragen gedeelte en het verzamelaars gedeelte..
Ik vind het wel leuk dat het wo1 gedeelte uitgebreid is, alleen jammer dat daar voorheen nooit echt actief gepost is, dus zo'n enorme uitbreiding... is die wel nodig? (alle respect voor Anzac

Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
De oplossing, dat is het probleem.
Ik vindt de verdeling van de onderwerpen wel goed, maar zou de hoogte van de rijen kleiner maken. Bijvoorbeeld door:
te veranderen in:Discussiëren
Discussie & Praatforum. (wo2, waarden en normen, de maatschappij etc.)
Moderators Willem ter Haar, Moderators
Hierdoor beperk je het scrollen als alle onderdelen 'open staan'.Discussiëren - Discussie & Praatforum. (wo2, waarden en normen, de maatschappij etc.)
Moderators Willem ter Haar, Moderators
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Er is een poll geweest om te peilen wat de grootste interesse na wo2 was, wo1 stond daar met stip bovenaan.Brianlinden schreef:Ik vind het nogal iritant en dit is meestal de reden waarom ik weg ga bij een forum. (maar hier blijf ik wel:D) ik vind het een beetje TE veel onderwerpen en zou een pol onder de forumleden te veel geweest zijn!
Sorry ik vind het niks
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Vragen staat nog steeds heel duidelijk vermeld, zelfs nu ook voor wo1 vragen.Miesjel schreef:Ik vond de vorige indeling eerlijk gezegd wel beter.. het is toch een forum met als hoofddoel dat kinderen (en anderen) hier hun vragen kunnen komen stellen? Ik vind dat dit nou niet echt meer de prioriteit lijkt.. Kinderen hadden al moeite om hun posts in de goede categorie te plaatsen, hoe denk je dat ze dat nu voor mekaar moeten krijgen?
Ddan begrijp je dus niet echt het doel van deze uitbreiding, de wo1 fans die al aanwezig zijn onder de verzamelaars nu ook een plaats bieden voor hun discussie's.
Ik vind het wel leuk dat het wo1 gedeelte uitgebreid is, alleen jammer dat daar voorheen nooit echt actief gepost is, dus zo'n enorme uitbreiding... is die wel nodig? (alle respect voor Anzac)
Toen de verzamelsectie kwam was ik een van de enigste verzamelaars hier, en kijk nu eens.
Jij kraakt het af op hoe druk het nu is in wo1, je vergeet dat zoiets moet en ook zeker zal groeien!
- Brianlinden
- Lid
Roel R. schreef:Er is een poll geweest om te peilen wat de grootste interesse na wo2 was, wo1 stond daar met stip bovenaan.Brianlinden schreef:Ik vind het nogal iritant en dit is meestal de reden waarom ik weg ga bij een forum. (maar hier blijf ik wel:D) ik vind het een beetje TE veel onderwerpen en zou een pol onder de forumleden te veel geweest zijn!
Sorry ik vind het niks
ja maar stond erbij waar het voor diende!
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Overigens zijn er praktisch geen forums voor wo1 in Nederland, daarom verwachten we een toestroom van geinteresseerde en verzamelaars.
Doordat de periodes van wo1 en wo2 zeer nouw met elkaar verbonden zijn bied dit veel voordelen voor oa verzamelaars.
De wo1 verzamelaars beschouwen wo2 materiaal als ruilmateriaal en visa versa. Ook is veel wo1 materiaal doorgebruikt dus qua informatie bied het alleen maar voordelen...
Doordat de periodes van wo1 en wo2 zeer nouw met elkaar verbonden zijn bied dit veel voordelen voor oa verzamelaars.
De wo1 verzamelaars beschouwen wo2 materiaal als ruilmateriaal en visa versa. Ook is veel wo1 materiaal doorgebruikt dus qua informatie bied het alleen maar voordelen...