Kwaliteit van het forum

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Is het forum voor verbetering vatbaar?.

Peiling eindigde op 09 jul 2004, 10:44

Nee vind het best zoals het is
4
12%
Op een paar kleine dingen na perfect
15
44%
Is zeker voor verbetering vatbaar, heb daar zo mijn eigen ideeën over
15
44%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

In Tim's voorstel, om de gallery tot algemeen foto onderdeel uit te roepen kan ik mij ook wel vinden. Er zullen immers veel fotokenners zijn (die bijvoorbeeld makkelijk personen kunnen herkennen op foto's) die niet echt verzamelen, en zich dus ok niet zullen bgeven in het onderdeel verzamelaars.
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Wat ik op dit forum nog mis is een apart gedeelte voor de periode tussen wo1 en wo2. Bijvoorbeeld om over de Bierputsch of de Kristallnacht te praten. Iets in de zin van: Het interbellum of Interbellum.

En ik zou éérst de Eerste wereldoorlog neerzetten, dán Interbellum en dán wo2. Dat is logischer, ookal is dit forum onderdeel van wo2.nl.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik zou WOI tot een veel kleiner stuk forum uitroepen (veel minder uitgebreider), het is een WOII forum he!
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

maak dan meteen een goed uitgebreid verzamelaars forum, een nederlands verzamelaars forum is er niet
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

OP een gegeven moment zul je toch keuzes moeten maken waarover dit forum in hoofdzaak gaat want anders loop je de kans dat het te ver gaat uitweiden over tijdsbestekken waar maar een enkeling in geintresseerd is.
En dat zal het forum naar mijn mening niet ten goede komen.
Er wordt hier ook gezegd dat WW1 erbij hoort omdat dat een aanleiding was voor WW2...klinkt heel logisch en is ook wel waar, dus dan zou het forum verdeeld moeten worden in;

1) WW1

2) Interbellum

3) WW2

Maar wat was de aanleiding voor WW1?....ik neem aan dat de 15/20 jaar voor WW1 erg interresant kan zijn voor een WW1 verzamelaar......dat tijdsbestek zou je dan ook moeten meenemen naar mijn mening.
En dan loop je de kans dat het te onoverzichtelijk wordt..dus je moet keuzes makenvan wat je nu wilt.
Misschien een zusterforum openen? gelinkt aan elkaar?.......lekker overzichtelijk lijkt mij.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Het Wo2forum pretendeerd door zijn naam een forum over Wo2 te zijn, maar een naar mijn bescheiden mening te groot aandeel aan ruimte wordt in beslag genomen door niet Wo2 zaken. Wo1 is in mijn ogen maar voor een heel klein deel verantwoordelijk voor het ontstaan van Wo2 en wel puur en alleen het verdrag van Versailles. Als je dit aandeel groter maakt dan kan je veel meer als oorzaak gaan noemen. Dan moet je ook de Napoleontische tijd meenemen, de strijd tussen Japan en Rusland enzovoorts enzovoorts.

Het is een keuze, maar ik geef omdat dit een poll is even puur mijn persoonlijke mening. Hetzelfde vind ik de bijzaken zoals die in het onderdeel algemeen staan. Omdat ik niet betrokken ben bij de keuzes die voor dit forum zijn gemaakt is dit ook niet als kritiek bedoeld, maar puur het uiten van mijn mening.

Het Wo2 gedeelte van dit forum is overigens uitstekend opgezet.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

is dit ook niet als kritiek bedoeld
Kritiek is niet verboden hoor. :)

Om even terug te komen op het puntje over Moderators waar Mooyman over begon:
Een Moderator is er (in mijn ogen) in de eerste plaats om ervoor te zorgen dat het forum leef/leesbaar blijft. Dus onzin posts verwijderen, posts in goede topics zetten etc.
Inhoudelijk hoeft hij/zij er niet per ce veel vanaf te weten om een goede moderator te kunnen zijn.
Als iemand iets post wat inhoudelijk niet klopt is er genoeg expertise onder de leden aanwezig om dit recht te zetten met inhoudelijke argumenten.

Wat betreft LKP's opmerking over het Interbellum gedeelte: Het staat niet als met zoveel woorden aangegeven, maar hier kan je uiteraard van mening over wisselen in het 'Overige tijdvakken' topic. Hier kan je over de periode voor de WO1,tussen WO1 en Wo2 (Interbellum dus) en na de WO2 (Koude Oorlog) praten. Voel je vrij om ergens een artikel over te schrijven en die daar te publiceren.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat we niet al te veel topics moeten krijgen aangezien (nieuwe) leden nu soms al moeite hebben met het vinden van het juiste topic voor de juiste vraag/opmerking.

Discussieer hier lekker door, wees vooral niet bang om kritiek te leveren, de Staff leest aandachtig mee. Zolang jullie niet zeggen wat er in jullie ogen mis is met het forum kunnen wij daar niet op in gaan of daar op inspringen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Administratief
- Mededelingen
- Opmerkingen & Suggesties
Algemeen
- Actueel
- Discussiëren
- Gallery
- Babbelbox
Modern
- Vragen
- Algemeen
Tweede Wereldoorlog
- Vragen
- Algemeen
- Kennisdoos
- Persoonlijk
Interbellum
- Vragen
- Algemeen
Eerste Wereldoorlog
- Vragen
- Algemeen
- Kennisdoos
- Persoonlijk
Hobby's
- Verzamelaars
- Marktplaats
- Boeken & Films
- Overige hobby's
Overig
- Vragen Archief
- Staffroom
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik heb op "Op een paar kleine dingen na perfect",het forum is nou ook niet slecht.Maar PERSOONLIJK zou ik minder wo1 sub-forums maken,het is tenslotte een wo2 forum en er zijn evenveel wo1 sub-forums dan wo2 sub-forums.Maar zo denk ik erover :)


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

In "verzamelaars" zou ik enkele sticky's meer zetten zoals:

1. Fake of origineel
2.Wat is de prijs van dit verzamelstuk?
3.....

Dan kunen we verschillende dingen in 1 topic zetten i.p.v. tientallen.
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

robin.h schreef:Ik heb op "Op een paar kleine dingen na perfect",het forum is nou ook niet slecht.Maar PERSOONLIJK zou ik minder wo1 sub-forums maken,het is tenslotte een wo2 forum en er zijn evenveel wo1 sub-forums dan wo2 sub-forums.Maar zo denk ik erover :)


Robin.
Zoals al vaker is gezegt, de wo1 sectie zal flink gaan groeien,
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Roel R. schreef:
Zoals al vaker is gezegt, de wo1 sectie zal flink gaan groeien,
ik doe me best
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Anzac16 schreef:
Roel R. schreef:
Zoals al vaker is gezegt, de wo1 sectie zal flink gaan groeien,
ik doe me best
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Als het aan mij ligt ook, weet er nog lang niet genoeg van.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

daarvoor het WO1 forum he
zo dat we iets van elkaar kunnen leren
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Zoals Sjoerd aangeeft zijn moderators er niet voor om uit te maken of een verzamelstuk echt of namaak is, of expliciet veel kennis te hebben van het betreffende onderdeel. Een moderator heeft extra bevoegdheden die het functioneren van het forum kunnen verbeteren. Dat wil zeggen dat zij posts van anderen kunnen fatsoeneren, draadjes kunnen sluiten die ongewenst zijn of onderwerpen kunnen verplaatsen. Als iemand iets opmerkt kan dat altijd aan een moderator worden gemeld, die dan actie onderneemt. Ik vind een grote hoeveelheid verschillende moderators eerder verwarrend dan een toevoeging. Het huidige team vind ik erg goed functioneren.

Wat betreft extra onderdelen voor bijvoorbeeld het verzamelgedeelte, ik denk niet dat dit - momenteel - wenselijk is. De techniek laat geen subforums toe. Dat wil zeggen dat alles op de hoofdpagina wordt weergegeven. Veel subcategorieën maakt het forum juist onoverzichtelijk en wanordelijk. Misschien dat dit in de toekomst alsnog in overweging genomen wordt, op het moment dat er met de nieuwe phpbb versie ook subforums kunnen worden aangemaakt, maar momenteel vind ik 't niet practisch uitvoerbaar.

Ook over een apart onderdeel voor het interbellum ben ik niet zeker. Er is een apart onderdeel voor geweest en ik vond de populariteit daarvan tegenvallen. Dergelijke posts kunnen bij "overige tijdvakken" geplaatst worden. Op het moment dat blijkt dat dit onderdeel veel topics over een bepaald onderdeel bevat, kan dit gegroepeerd worden in een nieuw onderdeel. Dit is momenteel - zo blijkt na visuele controle - nog niet aan de orde.

Het WO1 onderdeel dat is toegevoegd vind ik persoonlijk een meerwaarde hebben, veel van de leden hebben een grote interesse in dit onderdeel en vandaar dat de mogelijkheid wordt geboden hierover te discussiëren.

Dit forum is ooit door mij opgericht omdat ik e-mails met vragen niet meer kon verwerken. Ik kreeg er soms wel vijftig (50) per dag! Deze vragen worden nu op het forum geplaatst, waar iedereen ze kan beantwoorden. De doelstelling is naarmate het forum is gegroeid steeds bijgesteld en zal ook steeds bijgesteld blijven worden. Ik ga uit van de "community" en niet alleen mijn wensen.

Ideeën en suggesties zijn zoals altijd van harte welkom. Ik vroeg me eigenlijk af waarom de ideeën niet door de bedenkers in een eigen topic worden geplaatst, maar nu in een keer hier komt te staan, zo lees ik snel ergens overheen (zeker als ik de hele dag niet op het forum gekeken heb en om half drie even kijk).
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie