Kwaliteit van het forum

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Is het forum voor verbetering vatbaar?.

Peiling eindigde op 09 jul 2004, 10:44

Nee vind het best zoals het is
4
12%
Op een paar kleine dingen na perfect
15
44%
Is zeker voor verbetering vatbaar, heb daar zo mijn eigen ideeën over
15
44%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Geen oranje !!! :P
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

er zit al oranje in de lay-out... En dan nog, waarom geen oranje, jalours? :P

On topic:
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

ik vind het kleurenschema zo prima. Ik erger me juist aan al die andere kleurcombinaties.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

mss het wit een "zachtere" kleur :P..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik irriteer mij ook aan van die ontsettend druk gekleurde fora.

Ik ben btw. alweer gewend aan het scrollen richting verzamelaars, en begrijp wel dat wo1 ook eerst uitgebreider gemaakt moet worden voor er meer mensen op af komen.
Dat een aantal van ons dat gedeelte niet zal gaan gebruiken wil toch nog niet zeggen dat het er niet hoeft te zjn?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Krietiek mag wel, werd er aangegeven,
Dat snap ik uiteraard, maar ik ben nog medewerker, nog medebedenker van dit forum en vind daarom dat je geen kritiek kan hebben op keuzes die door andere mensen worden gemaakt, waarbij je zelf geen deel uitmaakt van die groep.
Persoonlijk geef ik daarom mijn mening maar.
Wat mij betreft zou je een forum als dit niet meer Wo2forum moeten noemen maar World at war forum of zo. Het heeft steeds meer te maken met meer dan alleen wo2 en wat mij persoonlijk betreft dekt de naam van het forum allang niet meer de inhoud. Geen kritiek, maar puur een constatering. Je kan die keuze maken, maar zorg dan ook dat alles elkaar goed afdekt.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Wat mij betreft zou je een forum als dit niet meer Wo2forum moeten noemen maar World at war forum of zo. Het heeft steeds meer te maken met meer dan alleen wo2 en wat mij persoonlijk betreft dekt de naam van het forum allang niet meer de inhoud. Geen kritiek, maar puur een constatering. Je kan die keuze maken, maar zorg dan ook dat alles elkaar goed afdekt.
Er zit wel iets in wat je zegt eigenlijk, en ik kan daarover zeggen dat hierover ook een thread loopt in de staffroom. Toch vind ik dat er op een wo2 forum wel degelijk over andere oorlogen gesproken kan worden, zonder dat de naam veranderd hoeft te worden. Als voorbeeld kan er op het psv of ajax forum ook gediscussieerd worden over andere clubs en ook andere sporten. Het is wel zo dat deze rubrieken of subfora een kleinere plaats innemen op dat forum. En met die insteek zijn we iets aan het doen.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik ben het ook absoluut eens met die uitspraak van sneevliet, het is dat ik het zelf niet zo goed wist te formuleren anders had ik het ook al gezegd.

Maar ik vraag me vooral af of we het wo1 deel kleiner moeten maken, of het wo2 deel groter..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Persoonlijk voel ik meer voor een groter woII gedeelte, een goede indeling daarvoor is echter moeilijk te bedenken.

In het begin krijg je lege of bijna lege onderdelen, iets waar forums met veel onderdelen vaak last van hebben.

Als iemand een interessant idee heeft voor de indeling van de woII sectie, schroom je niet en post hem!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

ik ben in ieder geval al tegen het scheiden van duits en geallieerd, simperlweg omdat je dan te veel topics krijgt die in bijde delen thuishoren.. gevechten, dingen waarvan je niet weet wat het is etc.

Maar misschien dat er iets speciaals voor het verzamelen van foto's en papierwerk kan komen? Er zijn inmiddels zeer veel mensen die dat verzamelen, en mensen die zich 'ergeren' aan alle foto's in bijv. je nieuwste aankoop.

Ik vind btw ook dat het #Gallery gewoon alleen bestemd moet blijven voor http://www.wo2.nl/gallery en niet gebruikt moet worden van het posten van foto's die je helemaal niet in de gallery hebben wil.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

maar het scheiden van Duits en Geallieerd in het "verzamelen" topic vind ik wel een goed idee.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ja natuurlijk zou jij dat superleuk vinden, een foto onderverdeling , Tim. Maar dat is omdat het vooral jouw verzamelgebied is, ik denk dat iemand die medailles verzameld, evengraag een onderverdeling zou willen hebben voor medailles, enz, enz. Ommenduur zou ieder verzamel object een onderverdeling hebben, en dan zou het een totale wierwar worden.

Wat ik persoonlijk zeer goed vind aan dit forum is de eenvoud, het is zeer makkelijk en overzichtelijk, wat je zeker niet kan zeggen van sommige andere forums.
En moest er wel nog iets zijn dat zou moeten veranderen is het "deponeren" van foto's, altijd via imageshack, het zou makkelijk zijn zoals op het axis history forum, waar je van onderen gewoon kan klikken op "add atachment" en dan kun je meteen de foto selecteren vanop je computer
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik denk dat een onderverdeling van verzamelen in 'militaria' en 'foto's en documenten' helemaal zo gek nog niet is. Een groot deel van de verzamelaars is met papierwerk en foto's bezig, het andere deel met vanalles wat . Aan aparte onderverdelingen voor 'militaria' is nog geen behoefte, omdat er nu vanalles een beetje besproken wordt.

Het scheiden van Duits en geallieerd is niet echt nodig lijkt mij, gezien het kleine percentage dat aan geallieerd doet.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ik verzamel dat eigenlijk ook wel,paperassen, maar wat ik wou zeggen is dat als iemand iets specifiek verzameld, daar niet echt een speciale onderverdeling moet voor hebben (ik denk persoonlijk wel dat er nog meer mensen medailles en kentekens verzamelen dan paperassen)
Maar ja, mischien
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Giel schreef:als iemand iets specifiek verzameld, daar niet echt een speciale onderverdeling moet voor hebben
Het is wel eens zo netjes :)
Het kan ook handiger zijn voor de forumbezoeker, iemand die geen papierwerk verzamelt gaat gewoon niet naar de papierwerk afdeling, dan heeft die van die lastige fotoverzamelaars :wink: geen last.
Plaats reactie