Kwaliteit van het forum

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Is het forum voor verbetering vatbaar?.

Peiling eindigde op 09 jul 2004, 10:44

Nee vind het best zoals het is
4
12%
Op een paar kleine dingen na perfect
15
44%
Is zeker voor verbetering vatbaar, heb daar zo mijn eigen ideeën over
15
44%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Giel schreef: ik zou bevoorbeeld maken als je op marktplaats klikt dat je eerst een paar mogelijkheden krijgt, zoals Marktplaats Duits, Markplaats gealieerden, marktplaats post-war.
Dat is nóg niet mogelijk. Dit jaar (een exactere datum is niet bekend) zou een complete revisie van de forumsoftware uitkomen waarin het toevoegen van subfora wel mogelijk is. Dan kan er doorgeklikt worden op Duits, Geallieerden, Post-war etc, wanneer je op Marktplaats klikt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Zou je dan niet wachten tot wanneer die software uit is?
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Dat was inderdaad het plan om te wachten met zo'n nieuwe indeling tot de nieuwe versie er is. En we zijn er heeeel benieuwd naar, want het bied vele nieuwe mogelijkheden!

Maar ja het kost natuurlijk tijd om zo'n nieuw forum te ontwikkelen! Hopelijk duurt het niet te lang meer...
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

subfora bestaan al. kijk maar op http://www.mapdesign.nl en dan op het forum. Klik op CoD, en je ziet 3 subfora en hieronder een algemeen topic.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik zou inderdaad niet te veel subonderdelen op het hoofdscherm gaan zetten. Dat maakt het alleen maar onoverzichtelijker.

Als reactie op wel of geen andere naam en WO1 het volgende. Mijn persoonlijke mening heb ik gegeven over Wo1, maar de keuze is hier duidelijker anders. Dan moet je daar simpelweg op verder borduren. Als je kiest voor Wo 1 erbij dan zou ik in de huidige opzet minimaal kiezen voor een evenredige opzet.

Wat betrteft de naam. Marketingtechnisch is de naam niet verkeerd, maar dekt niet de lading. Als je Wo1 net zo belangrijk vind en je wilt ook daarmee meer bezoekers trekken dan is je naam niet meer zo gunstig. Immers zal iemand via een zoekprogramma niet zo snel een WO2forum aanklikken als hij/zij op zoek is naar een forum over Wo1. That's all.

Wat onderdeel verzamelen betreft. De problemen met foto's kan je oplossen door in je regels een maximum formaat voor foto's op te stellen. Te grote foto's verwijder je. Wel wat meer werk voor de moderator maar ala. Ik vind het juist leuk om nieuwe aanwinsten van diverse mensen eens de revue te zien passeren. Een andere onderverdeling is goed, maar ook hier kan je het weer te onoverzichtelijk maken. Je moet inderdaad gewoon constateren dat verzamelen populair is onder je bezoekers en je die dan dus niet kan wegcijferen.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Jah, daar ben ik ook volledig mee eens, Sneevliet!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

bij de prentjes voor nast je naam te zetten, het is een WO2 fotum dus het zou betre zijn als er sodaten tanks... zoals bij het axis forum :)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

In dat idee kan ik mij de volle 100% vinden sander! Dat wordt eens deftig besproken.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik hoop niet dat de post van Sander al te serieus wordt genomen? Tenminste als ik het goed begrijp bedoeld hij de avatar. Een avatar is vooral iets persoonlijks, iets waarmee je jezelf vereenzelvigd, zeg maar jou beeldmerk op dit forum. Dat mag toch hoop ik wel persoonlijk een keus blijven andaers wordt het wel erg een gestuurd iets hier.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Natuurlijk zullen wij iedereen de keuze laten: een eigen plaatje gebruiken, of ééntje kiezen uit een avatargallery (zoals dat nu al het geval is). Zo'n gallery is zeer handig, dan moet bijvoorbeeld het forumlid niets meer re-sizen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Sneevliet schreef:Ik hoop niet dat de post van Sander al te serieus wordt genomen? Tenminste als ik het goed begrijp bedoeld hij de avatar. Een avatar is vooral iets persoonlijks, iets waarmee je jezelf vereenzelvigd, zeg maar jou beeldmerk op dit forum. Dat mag toch hoop ik wel persoonlijk een keus blijven andaers wordt het wel erg een gestuurd iets hier.
nee, hij bedoeld de rang...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Dodo schreef:
Sneevliet schreef:Ik hoop niet dat de post van Sander al te serieus wordt genomen? Tenminste als ik het goed begrijp bedoeld hij de avatar. Een avatar is vooral iets persoonlijks, iets waarmee je jezelf vereenzelvigd, zeg maar jou beeldmerk op dit forum. Dat mag toch hoop ik wel persoonlijk een keus blijven andaers wordt het wel erg een gestuurd iets hier.
nee, hij bedoeld de rang...
nee, hij beloelt de avatar :)
Of niet?
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

volgens mij ook...
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:
Dodo schreef:
Sneevliet schreef:Ik hoop niet dat de post van Sander al te serieus wordt genomen? Tenminste als ik het goed begrijp bedoeld hij de avatar. Een avatar is vooral iets persoonlijks, iets waarmee je jezelf vereenzelvigd, zeg maar jou beeldmerk op dit forum. Dat mag toch hoop ik wel persoonlijk een keus blijven andaers wordt het wel erg een gestuurd iets hier.
nee, hij bedoeld de rang...
nee, hij beloelt de avatar :)
Of niet?
maar das persoonlijk...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Eerlijk gezegd begrijp ik Sanders post voor geen meter..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie