Waarom kan ik geen berichten plaatsen in de marktplaats?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Waarom kan ik geen berichten plaatsen in de marktplaats?

Bericht door Proos »

Probleem
Je bent lid geworden van het forum, maar kunt desondanks geen berichten plaatsen in de onderdelen marktplaats: zoals Aangeboden en Gezocht.

Oorzaak
Om berichten te kunnen plaatsen in de marktplaatsonderdelen (in- en verkooponderdelen) is een extra lidmaatschap nodig. Net zoals de rest van het forum is het lidmaatschap van deze groep GRATIS. Wel moet je aan een aantal voorwaarden voldoen.

Welke voorwaarden?
We kijken momenteel naar de tijd dat je lid bent. Wat we willen zien is een lid dat zich netjes heeft gedragen op het forum en daarmee duidelijk de indruk wekt een serieuze koper of verkoper te kunnen zijn. Als je waarschuwingen en bans hebt gekregen in het laatste jaar helpt dat niet mee aan een toelatig. Een moderator kan ook extra voorwaarden of een proeftijd voorstellen om je toe te laten.

Waarom?
Het kopen en verkopen op een prettige manier is alleen mogelijk als leden elkaar kunnen vertrouwen. Misbruik kan worden bestraft door iemand het lidmaatschap van deze groep weer te ontnemen. Daarnaast heeft het aanvragen van dit lidmaatschap een bepaald vertragend effect, zodat andere leden beter zicht hebben op de persoon met wie ze zaken willen doen.

Risico
Ondanks deze maatregel kan het toch voorkomen dat je een nare ervaring hebt met een ander lid. Deelname is dus altijd op eigen risico. In geval van fraude neem je direct contact op met een moderator en leg het probleem duidelijk uit. Stuur alle bewijsmateriaal mee. We kunnen dan ingrijpen op het forum, maar niet daarbuiten. Doe daarom altijd aangifte van fraude bij de politie. Dit forum zal aan justitie altijd medewerking verlenen.

Hoe word ik lid?
Je moet allereerst lid zijn van het forum om lid te worden van de Marktplaats-gebruikersgroep. Log in met je bestaande gebruikersnaam of registreer jezelf. Daarna kun je jezelf op deze pagina aanmelden voor de gebruikersgroep marktplaats.

Een moderator neemt het verzoek in behandeling en beslist doorgaans binnen een paar dagen tot een week of je verzoek kan worden ingewilligd. Hij kan echter ook besluiten om je aanvraag een tijdje te laten staan, om eerst je postgedrag op het forum beter te bekijken. Als je net lid geworden bent of wanneer het lijkt dat je alleen voor de marktplaats bent geregistreerd, kan het zijn dat je niet zomaar direct wordt toegelaten.

Na acceptatie of afwijzing van je verzoek ontvang je automatisch bericht. Bij een lidmaatschap aan de groep "Marktplaats" is het direct mogelijk om berichten te plaatsen in de onderdelen.

Wie kan ik mailen als ik sneller lid wil worden?
Niemand. We kijken er namelijk niet naar of je ons mailtjes stuurt of privéberichten via het forum, maar naar je lidmaatschap op het forum. Ben je een duurzaam lid? Dragen je posts bij aan het forum? Het mailen zorgt er dus niet voor dat je sneller toegelaten wordt en kan zelfs in je nadeel werken: omdat we dan de indruk kunnen krijgen dat je blijkbaar ongeduldig bent en je veroorzaakt overlast, omdat er daarmee kostbare tijd verloren gaat voor andere moderatortaken.

Hoe blijf ik lid?
Het lidmaatschap van de groep is geen verworven recht. Je kunt geen lidmaatschap eisen en het kan je ook weer ontnomen worden, bijvoorbeeld als je de regels zou overtreden of iemand op zou lichten of iets dergelijks. Vergewis je daarom van de regels en volg aanwijzingen van moderators op. Bij problemen neem je altijd zo snel mogelijk contact op met een moderator.

Vragen
Heb je nog vragen? Neem dan contact op met een van de moderators.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten