Gastfunctie schrappen?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Gastfunctie schrappen?

Bericht door Giel »

Ik snap eigenlijk niet voorwat de gast-functie dient, ik vind het zeer hinderend, omdat als ik soms vergeet in te loggen, en dan een bericht schrijf als gast. Ik vind dat die gasten zich dan maar moeten inschrijven, het is tenslotte gratis!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Men kan alleen als gast posten in het onderdeel #vragen, dat is bedacht omdat kinderen (die de website http://www.wo2.nl bezoeken) het niet voor elkaar krijgen om te registreren soms, nog geen mailadres hebben etc, etc.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

De "gastfunctie" bestaat alleen in de vragenforums voor wo1 en wo2. Voor de andere forums moet geregistreerd worden. Dit is gratis en inderdaad een kleine moeite. We hebben toch besloten om in het vragenforum ongeregistreerden toe te laten, omdat het de drempel om een vraag te stellen verlaagd. Dit is vooral voor kinderen van toepassing. Eerst hadden we ingesteld dat ongeregistreerde gebruikers alleen een vraag konden stellen, maar niet konden reageren. Nadeel was dat ze de vraag niet konden verduidelijken of konden bedanken voor het antwoord. We hebben toen besloten dat het vragenforum helemaal ongeregistreerd gebruikt kon worden. De voorspelling was, toen we deze regels invoerden, dat het vragenforum beter ging lopen. Dit is ook gelukt.

Het gebeurt inderdaad wel eens dat leden iets posten en zich dan vergeten zijn in te loggen. Dat kan vervelend zijn, maar volgens mij kan je het voorkomen door je computer thuis automatisch te laten inloggen? En als dat niet gaat, toch beter opletten als je in het vragenforum bent.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ok geen probleem mee, ik wist niet dat het daarom was! Bedankt om me het even uit te leggen.
Ps: ik kan me niet atomatisch laten inloggen, want m'n broer is daar ook een lid op dit forum
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Giel schreef:Ok geen probleem mee, ik wist niet dat het daarom was! Bedankt om me het even uit te leggen.
Ps: ik kan me niet atomatisch laten inloggen, want m'n broer is daar ook een lid op dit forum
Hangt van het besturingssysteem af. Als je Windows 2000 of XP gebruikt kun je gemakkelijk als een andere gebruiker inloggen onder Windows, met iedere gebruiker zijn eigen cookies. Eigen cookies -> inlogd blijven :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie