Is dit het forum dat men wilt?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jasper J »

Haplo schreef:Het is qua opzet nog steeds een forum voor schoolgaande kinderen.
Dus betalen is geen optie.
Klopt maar qua uitvoering niet natuurlijk ja er is nog een stukje waar ook niet leden vragen kunnen stellen maar er zijn hier toch niet bijzonder veel schoolgaande kinderen actief ,de vraag is dus moet je hier dan aan vast houden en eventueel leden verliezen of moet je andere opties gaan bekijken ik kies dan voor verder kijken , waarmee ik absoluut niet zeg dat je geen plaats moet bieden aan schoolgaande kinderen .Je kunt ook denken aan een betaal forum met 1 open subforum voor eventuele vragen.
Je moet met je tijd mee gaan en je aanpassen aan wat er nu speelt de opzet als forum voor schoolgaande kinderen kan geen steek meer houden in mijn opinie.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1750
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door earlymb »

Een betaalforum is geen optie. De vragen van de beginnende leden worden vaak beantwoord door de meer ervaren verzamelaars, die echt niet gaan betalen om hun kennis te mogen delen... Het probleem is echter vaak niet wat er gevraagd wordt, maar de manier waarop dit gebeurt. Ook is het storend als een of andere wijsneus de grootste onzin als waarheid gaat lopen verkondigen, maar dat is nu eenmaal een gevolg van de laagdrempeligheid van dit forum. Overigens vind ik het idee van een 'creche' tot je hebt laten zien dat je echt wat wil leren zo gek nog niet, hoewel de uitwerking natuurlijk erg moeilijk zal zijn.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door johan willaert »

Het probleem is ondertussen van de baan...

Wat ik mij afvraag??? Worden kandidaat-leden voor hen de toegang wordt verleend niet gescreend (IP)??? Ik vermoedde al langer dat het nieuwste lid een kloon was van een andere gebruiker, maar blijkbaar geraakt men nog steeds op het forum zonder controle of toelating...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Joep »

Johan, je doelt zeker op Mafkees? Kloon van o.a. Eisenhower, Thompsongun etc. ?

Het zou handiger zijn als je een compleet IP zou kunnen blokkeren.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
_Arthur

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door _Arthur »

Joep schreef: Het zou handiger zijn als je een compleet IP zou kunnen blokkeren.
Dunno of deze versie van phpbb dat kan. Vermoedelijk wel. En mogelijk dat de admins dat ook wel doen, maar de meeste particuliere internet verbindingen hebben geen vast IP-adres. Dan is bannen op IP, voor de langere termijn, lastig.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door sobel »

johan willaert schreef:Het probleem is ondertussen van de baan...

Wat ik mij afvraag??? Worden kandidaat-leden voor hen de toegang wordt verleend niet gescreend (IP)??? Ik vermoedde al langer dat het nieuwste lid een kloon was van een andere gebruiker, maar blijkbaar geraakt men nog steeds op het forum zonder controle of toelating...

Hier kan ik je wel antwoord op geven, bij de meeste nieuwe leden word even snel gecheckt, ook als er wat verdachte omstandigheden zijn of andere bedenkingen word er absoluut even gecheckt. Ik wil er niet met teveel detail op ingaan maar het laatst gebande lid had in de eerste instantie geen overeenkomsten met andere IPadres van gebande leden. Het is tegenwoordig schijnbaar mogelijk om snel te kunnen switchen van adres en zo tig adressen aan temaken.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door johan willaert »

Thanks!
29th Let's Go!!!!!
Magneet
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2004, 07:47
Locatie: Budel

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Magneet »

sobel schreef:
johan willaert schreef:Het probleem is ondertussen van de baan...

Wat ik mij afvraag??? Worden kandidaat-leden voor hen de toegang wordt verleend niet gescreend (IP)??? Ik vermoedde al langer dat het nieuwste lid een kloon was van een andere gebruiker, maar blijkbaar geraakt men nog steeds op het forum zonder controle of toelating...

Hier kan ik je wel antwoord op geven, bij de meeste nieuwe leden word even snel gecheckt, ook als er wat verdachte omstandigheden zijn of andere bedenkingen word er absoluut even gecheckt. Ik wil er niet met teveel detail op ingaan maar het laatst gebande lid had in de eerste instantie geen overeenkomsten met andere IPadres van gebande leden. Het is tegenwoordig schijnbaar mogelijk om snel te kunnen switchen van adres en zo tig adressen aan temaken.
Even een nog wel meelezend maar amper tot niet postende user: via het Tor netwerk gaat dat tegenwoordig helaas doodsimpel. Er zijn wel lijsten met waarschijnlijke endpoints van Tor maar die kloppen vaak niet of zijn alweer verouderd na een paar dagen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Proos »

Eigenlijk zien we - als we geen IP blokkeren - dat een verbannen persoon veel sneller te herkennen is. Men neemt dan vaak niet de moeite om een ander IP aan te nemen en op die manier is ons werk makkelijker te doen. Iemand moet steeds een nieuw e-mailadres aanmaken en op de langere duur is dat meer werk voor de verbannen persoon dan voor ons om 't account te blokkeren. Je bouwt geen profiel op en dat is niet fijn op een forum. Uiteindelijk gaat men weg, zeer zelden zien we echt hardnekkige personen die blijven proberen.

De nare eigenschap van IP's is dat er veel zijn. Er zijn 4,3 miljard adressen en er komen nu ook al IPv6 bezoekers op dit forum: dat zijn meer addressen dan dat er zandkorels op aarde zijn. Blokkeren heeft steeds minder zin. Eigenlijk is de meer logische volgende stap dat we aangifte gaan doen van computervredebreuk, maar ik wil niet een minderjarig iemand zomaar in de problemen brengen door direct aangifte te doen: we waarschuwen eerst en als het echt storend is dan hebben we weinig andere keus. Het internet is dan opeens een stuk minder anoniem, omdat we informatie uit alle registraties bij elkaar in de aangifte stoppen en iemand vrij simpel te achterhalen is.

Het is anders een soort wapenwedloop als we IP's snel blokkeren en feit is dat we dat niet winnen. Daarnaast heeft het blokkeren van IP's het risico dat je de complete proxy van een grote provider blokkeert en kunnen opeens normale gebruikers het forum niet meer bezoeken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jasper J »

Moet zeggen dat ik de laatste tijd erg tevreden ben met het forum , ik zie een duidelijke vooruitganng in de omgang met erlkaar niet meer van die grote ruzie's enz ik ben er blij mee :) .
Aude Audenda
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door johan willaert »

Edit: eerdere reactie niet meer van toepassing...
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie