Is dit het forum dat men wilt?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door johan willaert »

Ik heb er tamelijk lang over nagedacht alvorens dit te posten en als het mij een pak FLAK oplevert, then so be it...

Ik begrijp dat dit forum laagdrempelig wilt blijven, maar op dit ogenblik is er zelfs geen drempel meer...

Wil men nog wel dat dit forum serieus genomen wordt??? Overloop de lijst met recente posts eens en lees de reacties... Hoe zielig kan men zijn?
Zelfverklaarde experts spuien de grootste onwaarheden en schijnen overal een mening over te hebben en er van overtuigd te zijn dat men in elk topic dient te posten, tot zelfs het flagrant kopiëren en/of reproduceren van posts die er net boven staan. Achter dit postgedrag zit duidelijk geen enkele kennis en men roept maar wat.... Reacties van mensen die goede raad willen geven worden met moeite gelezen of zelfs helemaal genegeerd...

Wat een gedoe... Triestig. :roll: ..

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Blastmaster1972 »

Ook gemerkt, en ik stel me vragen over de leeftijd van deze "post without thinking" leden...

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door davy »

Groot gelijk, Johan.
Ik begin me er ook aan te ergeren, ik doe al niet meer de moeite om nieuwe starttopics van bepaalde leden te lezen.
Ik weet, iedereen is jong begonnen, maar er zijn toch een paar basisregels die te volgen zijn.

Feiten en antwoorden geven, ok, maar zorg dan ook dat je ze kan onderbouwen, of zoals op bepaalde andere fora, een bronvermelding geven.

Groeten, Davy
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Proos »

Ik vind dingen benoemen goed, maar misschien zijn er ook ideeën dan hoe je het beter zou willen maken. Volgens mij is door de ervaringen uit het verleden toch wel duidelijk dat we daar altijd positief mee omgegaan zijn? Ik ben benieuwd naar de suggesties.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door johan willaert »

Ik ben geen mod, dus is het niet aan mij om dit te doen, maar jullie willen suggesties??? OK!

Posts die niets bijdragen aan het topic ASAP verwijderen.
Leden duidelijk op hun postgedrag wijzen en bij het niet naleven van de meest elementaire regels een tijdelijke of zelfs permanente ban...

Ja, ik ben nog van een oudere generatie die elementaire beleefdheid in de omgang verwacht, zelfs op het internet. En ik ben dezelfde generatie die vindt dat als men niet horen wilt, men maar moet voelen.
Een nieuw lid dient z'n sporen te verdienen en dat kan alleen door het plaatsen van posts die kennis en/of interesse uitstralen. Misschien moet men eerst eens een maand lid zijn en X-aantal posts gelezen te hebben alvorens men zelf kan posten....

Als SeniorMod op een Militariaforum met zo'n 14000 leden en honderden posts per dag begrijp ik best dat een Mod niet 24/7 op het forum kan vertoeven en niet alles kan zien, maar het blijft me verbazen hoe weinig er hier gemodereerd wordt, temeer dat het gemiddeld nieuw forumlid hier meer en meer de indruk wekt noch intelligent, noch taalvaardig te zijn. Ze hebben wel de nodige film- en spelletjeservaring en dus weten ze blijkbaar alles over WO2 in al z'n facetten...

Ik ben al lang blij dat enkelen hier mijn mening delen en ik zie later wel wat de reacties hier zijn...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door platoz »

Ik ben het volledig met Johan eens. Ik denk dat het moderator team inderdaad veel kan winnen door gewoon een stuk actiever te gaan modereren. Ik ben zelfs wel eens topics tegengekomen waarin nota bene gevraagd wordt om in te grijpen of het topic op te schonen en dat er gewoon niks gedaan wordt. Als je dit forum serieus wilt nemen, neem dan ook haar forumleden serieus. Het is zoals gezegd niet het eerste topic dat de kwaliteit van dit forum ter discussie stelt. Natuurlijk leeft een forum bij de gratie en het fatsoen van de leden, maar modereren waar het moet is vaak net zo belangrijk om de kwaliteit van het forum te waarborgen.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1750
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door earlymb »

Ik ben het zeker met je eens Johan, en hoewel ik zeker niet pretendeer een expert te zijn probeer ik toch een serieus antwoord te geven op vragen als ik dat kan. Ik heb dat wel al een stuk teruggeschroefd, want ik merk dat er vaak gewoon overheen wordt gelezen of als het antwoord ze niet bevalt ik tegenargumenten krijg dat het in 'Call of Duty' wel zo was...

Iedereen moet ergens beginnen, en dat is eigenlijk de enige reden dat ik toch nog blijf reageren. Soms gaat het goed en heb ik de indruk dat de vraagsteller echt wil leren, maar steeds vaker haal ik m'n schouders op en laat ze verder maar kletsen.

Het forumbeheer zal dus een weg moeten vinden tussen het forum laagdrempelig genoeg houden om jonge geïnteresseerden te trekken, en het ook voor de meer ervaren leden interessant genoeg houden om te blijven posten. Geen makkelijke opdracht, maar niet onmogelijk. Misschien een extra gedragscode voor nieuwe gebruikers waar ze zich hun eerste 50(?) posts aan moeten houden, met daarin ook een uitleg waarom het ongewenst is een 5 jaar oud topic naar boven te trekken met (meestal fout) antwoord zonder enige onderbouwing? het is maar een idee...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Proos »

Bedankt voor de feedback.

Ik denk dat er veel moderatorwerk plaatsheeft, maar dat ook niet altijd zichtbaar. Een verwijderde post is tenslotte weg, die zie je niet meer. Een gebruiker die ergens op aangesproken wordt doen we niet publiekelijk, maar rechtstreeks, ook dat zie je niet. Wat je wel ziet is wanneer we naar hoor-en-wederhoor en een duidelijke waarschuwing (lijkt me ook onderdeel van de nette omgang, waar je aan refereert) ingrijpen. Iedereen krijgt een kans om deelname te verbeteren.

Het is prima om (nog) actiever te modereren, maar het hangt ook van jullie af. Druk dan eens op het knopje "meld dit bericht", dat bij elke post staat. Dat wordt maar amper gebruikt.... Druk je daar echter op, dan ziet elke moderator direct waar wat aan de hand is. Een opgeruimd forum is niet alleen de verantwoordelijkheid van de moderators: ik denk dat we dat samen moeten doen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1750
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door earlymb »

Het gaat meestal niet om een enkele reactie, maar om het algemene gedrag van een aantal leden in zijn geheel. Dan heeft het melden van een enkele post geen zin. Ik stuur je wel even een PB met een zeer recent topic waarin precies gebeurd wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door patrickh »

Het is nu eenmaal zo dat er hier zeer jeugdige (lees overenthousiaste) posters zijn. Aan de ene kant is dat het leuke aan dit forum, aan de andere kant zeer irritant. Ik neem het maar voor lief, en voor het serieuzere werk is er toch het WAF bijvoorbeeld. Maar er zitten posten bij waar mijn broek van afzakt wat betreft onzin en kennis (die er niet is...)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Proos »

earlymb schreef:Het gaat meestal niet om een enkele reactie, maar om het algemene gedrag van een aantal leden in zijn geheel. Dan heeft het melden van een enkele post geen zin. Ik stuur je wel even een PB met een zeer recent topic waarin precies gebeurd wat ik bedoel.
Daar ben ik het niet mee eens. Het gaat om de optelsom. Stuur een melding, stuur er nog een. Stuur er tien, maar ergens houdt het met bepaalde leden (waar jij je aan stoort) dan wel op. Wij blijven ook niet waarschuwen namelijk naar deze gebruikers. Niets doen, niets melden, is nu net hetgeen hierboven door een van de leden nu net wordt aangehaald als verbeterpunt. Wat mij betreft doet iedereen dan ook mee. Volgens mij is het forum niet van de moderators of van mij, maar van de gebruikers. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het nodig is dat jullie meedoen.
patrickh schreef:Het is nu eenmaal zo dat er hier zeer jeugdige (lees overenthousiaste) posters zijn. Aan de ene kant is dat het leuke aan dit forum, aan de andere kant zeer irritant. Ik neem het maar voor lief, en voor het serieuzere werk is er toch het WAF bijvoorbeeld. Maar er zitten posten bij waar mijn broek van afzakt wat betreft onzin en kennis (die er niet is...)
Andersom ook, er zijn ook topics waar je u tegen zegt. Maar feit blijft, alle gebruikers samen maken het forum, de moderators kunnen niet met de vingers knippen zodat alles anders is.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Mr Mojo Risin »

Actiever modereren, OK. Maar we kunnen toch niet elke post die niet helemaal in orde is meteen gaan verwijderen. Door een te streng bewind te voeren, gaan we enkel nieuwe en jonge leden afschrikken.
Wel ga ik er volledig mee akkoord dat onbeleefdheid, gebrek aan taalvaardigheid en hardleersheid bij enkele leden voorkomt. Dat moet in het oog gehouden worden, maar we moeten ze er ook niet meteen uitgooien. Zoals Proos zegt, pb's met eerste waarschuwingen krijgen de leden niet te zien.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door patrickh »

Klopt Proos, het zaklampen topic en DDR topics zijn daar een goed voorbeeld van!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Haplo »

Ik ga wel met Johan mee.
Er zijn een aantal leden bijgekomen die denken dat ze alle wijsheid bezitten.
Het probleem is dat ze dat niet hebben maar zich wel zo gedragen als of ze het wel hebben.
Indien je er wat van zegt is het gelijk arrogantie ten voeten uit.
IEst wat het forum gewoon niet ten goede komt.
Als zijnde Admin van het Tommy Talk forum was ik zeer snel klaar met dat soort personen.
Ik weet dus ook uit eigen ervaring hoe het is om als moderator en als admin op te treden.
Het is een functie die zeer veel tijd in beslag neemt omdat je zowat elk bericht moet lezen.
Ik kan de leden alleen maar aanraden om dergelijke posts te melden aan de dienstdoende admins en moderators.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door jeroen wo2 »

Ik zou graag ook een stukje feedback bij willen dragen.
De laatste tijden plaats ik niet zo veel meer op dit forum omdat ik meer aan het lezen en aan het rondsnuffelen ben tussen de topics.
Er worden nog steeds leuke items geplaatst alleen ik erger me echt kapot aan het feit dat sommige mensen geen hoofdletters en leestekens gebruiken, als daar de mensen nu is op zouden letten zou het in ieder geval een stukje netter eruit zien, maargoed, dat is mijn mening :wink:
Never Back Down
Plaats reactie