Is dit het forum dat men wilt?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Mr Mojo Risin »

Nadat het hier al over het gedrag van leden onderling en de indeling van het forum is gegaan, zou ik graag nog iets anders aankaarten: spelling. Persoonlijk vind ik dit een groot pijnpunt op het forum. Dagelijks komen er posts voorbij met spelfouten. Het meest storend vind ik nog de d/t-fouten, bv. "jij word" of "heb ik geprobeert". Ik neem aan dat toch ieder forumlid hier actief zijn lagere school heeft afgemaakt en kan spellen? Iedereen kan natuurlijk al wel eens een foutje typen of een spatie vergeten. Volgens mij zou echter al heel veel verholpen kunnen worden door gewoon eens rustig je post na te lezen voor je op "Bevestig" klikt.

Het is hier al enkele malen gegaan over de uitstraling/het beeld van het forum naar buiten toe en daar is volgens mij spelling toch ook wel onderdeel van als je voor een serieus forum wilt doorgaan. Het is hier geen chatbox waar je maar raak typt.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Joep »

Mr Mojo Risin schreef:Nadat het hier al over het gedrag van leden onderling en de indeling van het forum is gegaan, zou ik graag nog iets anders aankaarten: spelling. Persoonlijk vind ik dit een groot pijnpunt op het forum. Dagelijks komen er posts voorbij met spelfouten. Het meest storend vind ik nog de d/t-fouten, bv. "jij word" of "heb ik geprobeert". Ik neem aan dat toch ieder forumlid hier actief zijn lagere school heeft afgemaakt en kan spellen? Iedereen kan natuurlijk al wel eens een foutje typen of een spatie vergeten. Volgens mij zou echter al heel veel verholpen kunnen worden door gewoon eens rustig je post na te lezen voor je op "Bevestig" klikt.

Het is hier al enkele malen gegaan over de uitstraling/het beeld van het forum naar buiten toe en daar is volgens mij spelling toch ook wel onderdeel van als je voor een serieus forum wilt doorgaan. Het is hier geen chatbox waar je maar raak typt.
Daar moet ik je groot gelijk in geven.
Ik maak zelf ook af en toe spelfouten, puur door mijn berichten niet rustig na te lezen.
Ik zal er in ieder geval aan gaan werken en hopelijk doet de rest dat ook.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Erik »

hehe, eindelijk iemand die hier over begint! Roerend mee eens! De meest fundamentele taalfouten worden gelanceerd, de mensen doen vaak maar wat! Even nalezen kan geen kwaad. En "ik ben dyslectisch" zegt niets over je spelling.

Daarentegen ben ik geen groot voorstander van een beginnende heksenjacht op taal- en spelfouten. Iedereen laat wel eens een steekje vallen.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jasper J »

Oproep aan allen inclusief mijn eigen persoon!
Kunnen we vanaf vandaag proberen normaal met elkaar om te gaan, de laatste tijd woeden er discussies over heel het forum over zaken die er niet toe doen.
Als we ons aan de volgende regels houden word het een stuk leuker.

1 val mekaar niet meer persoonlijk aan hoe moeilijk dat soms ook is.
2 Bij onenigheid pb mekaar .
3 Sta ook mensen die nieuw zijn of weinig kennis hebben netjes te woord .

Ook ik maak me soms schuldig aan persoonlijke aanvallen enz , ik ga proberen het niet meer te doen gezonde discussie zonder persoonlijke aanvallen over wo2 moet natuurlijk gewoon kunnen.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door sobel »

Ben ik met je eens, behalve met de zin ''de laatste tijd woeden er discussies over heel het forum over zaken die er niet toe doen.''

Als de betreffende discussievoerders de discussie interessant genoeg vinden en hij valt binnen de criteria van het betreffende subforum dan doet het er wel toe, niet iedere discussie is interessant voor iedereen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jasper J »

sobel schreef:Ben ik met je eens, behalve met de zin ''de laatste tijd woeden er discussies over heel het forum over zaken die er niet toe doen.''

Als de betreffende discussievoerders de discussie interessant genoeg vinden en hij valt binnen de criteria van het betreffende subforum dan doet het er wel toe, niet iedere discussie is interessant voor iedereen.
Hier maak ik inderdaad een fout ik kan beter zeggen discussies die er toe doen maar die uitmonden in een nutteloze discussie die vooral over personen en halve waarheden gaan.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door sobel »

In dat geval, mee eens :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
TomDordrecht
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2013, 23:08

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door TomDordrecht »

Eigenlijk ben ik nog geen 10 minuten lid van dit forum, ik heb al informatie gevonden waarvan ik erg blij opkijk.
Tot mijn teleurstelling moet ik ook johan willaert gelijk geven.
Bij de zoekterm 'Dordrecht' kwam ik uit op discussies mbt antillianen. Helaas, dat had ik hier nu niet verwacht.
Desalniettemin ga ik verder met zoeken !

Groetjes, Tom
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jasper J »

TomDordrecht schreef:Eigenlijk ben ik nog geen 10 minuten lid van dit forum, ik heb al informatie gevonden waarvan ik erg blij opkijk.
Tot mijn teleurstelling moet ik ook johan willaert gelijk geven.
Bij de zoekterm 'Dordrecht' kwam ik uit op discussies mbt antillianen. Helaas, dat had ik hier nu niet verwacht.
Desalniettemin ga ik verder met zoeken !

Groetjes, Tom
Met alle respect maar daar kan jij nog niet over oordelen je bent hier net als j de echte moeite had genomen dan had je heel veel informatieve topics gevonden die alleen over wo2 gaan.
Ik snap dus ook totaal niet dat je dit hier al post neem eerst eens minimaal een week de tijd om het forum goed door te lezen.

mvg
Aude Audenda
TomDordrecht
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2013, 23:08

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door TomDordrecht »

jammer van die vijandigheid jasper ;) een iets vriendelijkere toon had best gemogen ;)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jasper J »

Ik ga hier verder niet op in je weet net zo goed als ik dat ik absoluut niet vijandig reageer als nieuwkomer geef ik je een tip als je dat niet waardeert helaas succes ermee.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jan Klaassen »

Met "met alle respect" bedoelde Jasper J ook echt "met alle respect". Ik vind daarnaast dat hij zeker een punt heeft: ik heb ook op "Dordrecht" gezocht en kwam eerst waslijsten met informatieve topics tegen - sterker nog, ik heb niets over Antillianen gelezen, maar ik ben dan ook niet alle gevonden items doorgebladerd.

Graag geen verdere discussie hier over de informatieve waarde van topics over en omtrent "Dordrecht", of een persoonlijke moddergooiwedstrijd. Het onderwerp is hier de kwaliteit van het forum in het algemeen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
TomDordrecht
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2013, 23:08

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door TomDordrecht »

Het onderwerp is hier de kwaliteit van het forum in het algemeen.

Welke ik ook zeker ten harte neem.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jasper J »

Excuseer Jan Klaassen dit is het laatste wat ik er nog over zeg tegen Tom Dordrecht maar het moest even :oops: .
Als je zo kort lid bent Tom kun je hier nooit over de kwaliteit van dit forum meepraten eerst inlezen en er staat zoveel info op dit forum dat dat weken zo niet maanden duurt sorry dit was het laatste wat ik er over heb gezegt.
Aude Audenda
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door CollectorWo2 »

Ik had ook al gezocht op dordrecht maar vond ook niet 1 2 3 hierover..
Plaats reactie