Is dit het forum dat men wilt?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Proos »

Ik heb nog eens goed alle opmerkingen en ideeën doorgelezen en een en ander op een rijtje gezet. Eerst even een overzicht van de huidige situatie:
HUIDIG schreef:[ WO2FORUM.NL ]
Over het forum

[ ALGEMEEN ]
Actueel
Teksten & Publicaties
Films & Televisie
Afbeeldingen
Bezienswaardigheden & Musea

[ TWEEDE WERELDOORLOG ]
Algemene vragen
Gevechten & Operaties
Eenheden & Uitrusting
Van dag tot dag
--- Januari
--- (... etc ...)
--- December
Persoonlijk

[ MILITARIA ]
Verificatievragen
Verzamelaars & Collecties
Geallieerd verzamelwaar
As-mogendheden verzamelwaar

[ MARKTPLAATS ]
Aangeboden
Gezocht
Bazaar
Marktplaatsarchief

[ OVERIGE FORA ]
Eerste Wereldoorlog en overige tijdvakken
--- NVA/DDR
Hobby's
Modelbouw
Reproductie & Re-enactment
Babbelbox
Kijk ik daar kritisch naar - en met alle opmerkingen tot nu toe - vat ik samen:
  1. Volgens mij is de tweedeling tussen [ALGEMEEN] en [TWEEDE WERELDOORLOG] gek en zijn de onderdelen daarom wat vaag; misschien mist er ook het e.e.a.
  2. De onderdelen militaria bevatten relatief meer berichten.
  3. De huidige overige onderdelen zijn relatief populair of interessant: WOI, NVA/DDR, modelbouw
  4. Reproductie lijkt een vreemde eend
Over punt 1:
  • Ik heb in onderstaande "eerste schets" de onderdelen van algemeen en wo2 samengevoegd
  • De volgorde van de items is wat gewijzigd
  • Ik heb de kopjes hier en daar wat aangepast
  • Ook heb ik - bij wijze van proef - "fortificaties" als subforum toegevoegd onder "bezienswaardigheden & musea". Stel dat er inderdaad meer onderwerpen over fortificaties ontstaan, dan weten we ook dat het een volwaardig onderdeel kan worden en dat het toevoegen van onderdelen (mits langzaam opgebouwd) werkt. Werkt het niet: dan kunnen de topics binnen dat onderdeel verplaatst worden naar "bezienswaardigheden en musea"
  • Ik twijfel nog over Eenheden & uitrusting, dat lijkt te overlappen met militaria.
Over punt 2:
  • Daar waar onderdelen populair zijn moeten we kijken of we de leesbaarheid kunnen vergroten: dat wat populair is wil ik gewoon faciliteren, daar is tenslotte behoefte aan. Ik heb een aanpassing gemaakt waarbij wat onderdelen gesplitst zijn en misschien iets meer recht doet. Ik ben benieuwd naar de reacties.
  • Om het overzichtelijk te houden zijn de marktplaatsonderdelen subfora geworden.
  • Ik heb specifiek Nederland en België benoemd, maar ik weet niet of daar behoefte aan is: ik ben zelf geen verzamelaar :)
Over punt 3:
  • Zie ook punt 4...
  • In de ruim 12 jaar dat ik dit forum aanbied heb ik steeds gemerkt dat er onderdelen ontstaan vanuit behoefte. Ik vind daarom juist modelbouw, 1ste wo en nva/ddr erg mooi. Dat zijn dingen waar vanuit de leden om is gevraagd en die er daarom ook gewoon bijhoren.
  • Volgens mij verstoren deze onderdelen het overzicht niet, door de positie op het forum en indeling
  • Andere onderdelen blijven verschoond van afleiding, er is een duidelijke plek waar "uitstapjes van een bepaald onderwerp" naar verwezen kunnen worden.
Over punt 4:
  • Dit onderdeel is ontstaan omdat er in marktplaats ook reproductie besproken werd en dat dit duidelijk tussen echte objecten in ging lopen. Door een speciaal onderdeel is voor iedereen duidelijk dat deze twee zaken gescheiden zijn.
  • Ik kan me voorstellen dat we eventueel het kopje [MILITARIA] wijzigen in [ WOII-GERELATEERD] ofzoiets, zodat het samengevoegd kan worden op een logischere plek
Het zou er dan ongeveer zo uitzien:
SCHETS schreef:[ WO2FORUM.NL ]
Over het forum

[ TWEEDE WERELDOORLOG ]
Actueel: WO2 vandaag de dag
Algemene vragen
Van dag tot dag
--- Januari
--- (... etc ...)
--- December
Eenheden & Uitrusting
Persoonlijk
Literatuur & Teksten
Afbeeldingen
Films & Televisie
Bezienswaardigheden & Musea
--- fortificaties
Gevechten & Operaties
Eenheden & Uitrusting

[ MILITARIA ]
Verificatievragen
Verzamelen in het algemeen
Laat je collectie zien
Geallieerd verzamelwaar: Nederland, België
Geallieerd: Gemenebest
Geallieerd: U.S.
Geallieerd: overig
As-mogendheden: Duitsland
As-mogendheden: overig
Marktplaats
--- Aangeboden
--- Gezocht
--- Bazaar
--- Marktplaatsarchief

[ OVERIGE FORA ]
1ste Wereldoorlog en overige tijdvakken
--- NVA/DDR
Hobby's
Modelbouw
Reproductie & Re-enactment
Babbelbox
Voor de duidelijkheid: ik ga niet zomaar wat dingen wijzigen, het is niet meer dan mijn eerste gedachten rondom wat er in dit topic is genoemd. Ik ben benieuwd naar jullie reactie en ideeën!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jasper J »

Proos hier kan ik goed mee leven .
Ik denk dat er wel vraag is naar specifiek vraag is naar Verzamelwaar Nederland Belgie.
Fortificaties is toch een leuk probeersel wie weet wordt het wat ,de rest ziet er prima uit-
Alleen nog iets specifieks over wo2 in Nederland en Belgie Waar men dan topics kwijt kan over de bezetting in onze landen van het verzet tot nsb?
mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Kugelblitz »

Ziet er goed uit, wat kleine aanpassingen zijn prima. :)

Zoals gezegd zit het 'probleem' van dit forum naar mijn mening niet in de indeling maar in het gedrag van de leden tegenover elkaar.
Laten we met z'n allen wat respectvoller, terughoudender en vergevingsgezinder met elkaar omgaan. Lees je post nog even na voordat je hem verstuurt, is niet alleen de spelling netjes, maar ook de inhoud in orde? Is het wel nodig een scherpe reactie te geven, of kan die misschien snel verkeerd vallen?

Achter elke nickname zit een mens van vlees en bloed, dat geldt ook voor de staffleden. Iedereen kan wel eens een slechte dag hebben, een beetje moe of boos zijn en dat onbedoeld in zijn postgedrag overbrengen. We zijn hier om onze hobby's te delen en van elkaar te leren, ga er vanuit dat iedereen het beste met je voorheeft en dat je zelf ook weleens fout kunt zitten. Laat je niet verleiden tot persoonlijke beledigingen, scheldpartijen etc. Wees de verstandige en trek je tijdig terug uit een vervelende discussie. Soms is het beter even diep adem te halen alvorens een reactie terug te schrijven...

We zijn samen verantwoordelijk voor de sfeer, als iedereen z'n steentje bijdraagt en af en toe de foutjes van een ander opvangt is er geen vuiltje aan de lucht! :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door rutger »

Kugelblitz schreef:Ziet er goed uit, wat kleine aanpassingen zijn prima. :)

Zoals gezegd zit het 'probleem' van dit forum naar mijn mening niet in de indeling maar in het gedrag van de leden tegenover elkaar.
Laten we met z'n allen wat respectvoller, terughoudender en vergevingsgezinder met elkaar omgaan. Lees je post nog even na voordat je hem verstuurt, is niet alleen de spelling netjes, maar ook de inhoud in orde? Is het wel nodig een scherpe reactie te geven, of kan die misschien snel verkeerd vallen?

Achter elke nickname zit een mens van vlees en bloed, dat geldt ook voor de staffleden. Iedereen kan wel eens een slechte dag hebben, een beetje moe of boos zijn en dat onbedoeld in zijn postgedrag overbrengen. We zijn hier om onze hobby's te delen en van elkaar te leren, ga er vanuit dat iedereen het beste met je voorheeft en dat je zelf ook weleens fout kunt zitten. Laat je niet verleiden tot persoonlijke beledigingen, scheldpartijen etc. Wees de verstandige en trek je tijdig terug uit een vervelende discussie. Soms is het beter even diep adem te halen alvorens een reactie terug te schrijven...

We zijn samen verantwoordelijk voor de sfeer, als iedereen z'n steentje bijdraagt en af en toe de foutjes van een ander opvangt is er geen vuiltje aan de lucht! :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Amen.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Erik »

Ik zou het forum "WO1 en andere tijdvakken" niet zo benoemen. Haal het uit elkaar; als broeinest voor WO2 zou WO1 een apart forum moeten hebben. Ik heb nog wel moeite met NVA.
Je zou dan krijgen:
- Overige tijdvakken
- WO1
- NVA (zou er wat mij betreft ook uit kunnen, net als Vietnam, Korea en het Hongaarse leger speelt dit zich af ná het beëindigen van WO2)
- Modelbouw (en daar de hobby;s bij in)
- Levende geschiedenis (komt in Nederland/België vaker voor dan letterlijk naspelen van veldslagen: reenactment)
- babbelbox

Waarom zit er een forum in over "toon je collectie" terwijl ik iedereen hoor dat dat levensgevaarlijk is vanwege diefstallen e.d.? Wel allemaal een skipname maar daarnaast je hele handel op het internet, dat rijmt niet.

"Van dag tot dag" is de hobby van een enkeling; ik zou het eruit laten.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Kugelblitz »

Hoezo geen 'toon je collecties'?
Lang niet iedereen heeft een nickname en juist met de nickname kun je vrij anoniem posten en heeft het onderdeel zeker zin, je deelt immers je collectie.
Dat je je naam en toenaam er niet naast wilt zetten is geen argument om dit onderdeel als irrelevant te bestempelen, dat komt voort uit een persoonlijke irritatie.
Daarnaast is het uitwisselen van persoonlijke gegevens vaak geen probleem via PB, maar wil niet iedereen op een blik voor iedereen traceerbaar zijn. Maar die discussie is al eerder gevoerd.

Gewoon erin houden dat onderdeel, aangezien het erg goed loopt!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jan Klaassen »

Even een korte reactie op de "moeite met het NVA-gedeelte"; naast dat (het ontstaan van) Oost-Duitsland een idioot directe verbinding met WOII heeft, zie ik het nut van bepaalde delen weglaten ook eigenlijk helemaal niet. Gaan er meer mensen naar dit forum komen als die delen wegvallen? Welnee, is gewoon een leuk extraatje - en niemand heeft er last van, denk ik zo.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door johan willaert »

Jan Klaassen schreef:Even een korte reactie op de "moeite met het NVA-gedeelte"; naast dat (het ontstaan van) Oost-Duitsland een idioot directe verbinding met WOII heeft, zie ik het nut van bepaalde delen weglaten ook eigenlijk helemaal niet.
Maar dat heeft de NATO en de UNO ook... En 14-18 en de Volkerenbond en de oorlog in Indochina, en de Vietnam oorlog en de Koude Oorlog en de Cubaanse Crisis en de REFORGER maneuvers maw dus de complete pre 1940 en post 1945 wereldgeschiedenis...

Alhoewel ik voorstander ben om het alleen maar over WO2 te hebben neem ik er die NVA er maar bij, maar de naam is hier nog steeds WO2 forum....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Haplo »

Laat het forum blijven zoals het is qua indeling.
Alvorens men wil beginnen met het herindelen van het forum om het naar een hoger niveau te krijgen, denk ik eerder dat vele leden eerst eens bij zich zelf moeten kijken en zich eens afvragen waar ze mee bezig zijn.
Een goed forum heeft niet zo veel met indeling te maken.
Natuurlijk is een goede indeling nodig, en die is aanwezig.
Maar uiteindelijk zijn het wel de leden die het moeten doen, en komen we steeds weer bij de openings post van Johan terecht.
De enige post in deze 10 pagina's die juist aangeeft wat er fout zit.
Een forum wat slecht loopt of kapot gaat dankt dat aan de leden.
Evenals een forum wat goed loopt.
Niks meer en niks minder.
johan willaert schreef:Ik heb er tamelijk lang over nagedacht alvorens dit te posten en als het mij een pak FLAK oplevert, then so be it...

Ik begrijp dat dit forum laagdrempelig wilt blijven, maar op dit ogenblik is er zelfs geen drempel meer...

Wil men nog wel dat dit forum serieus genomen wordt??? Overloop de lijst met recente posts eens en lees de reacties... Hoe zielig kan men zijn?
Zelfverklaarde experts spuien de grootste onwaarheden en schijnen overal een mening over te hebben en er van overtuigd te zijn dat men in elk topic dient te posten, tot zelfs het flagrant kopiëren en/of reproduceren van posts die er net boven staan. Achter dit postgedrag zit duidelijk geen enkele kennis en men roept maar wat.... Reacties van mensen die goede raad willen geven worden met moeite gelezen of zelfs helemaal genegeerd...

Wat een gedoe... Triestig. :roll: ..

Johan
Laatst gewijzigd door Haplo op 19 mei 2013, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Mr Mojo Risin »

johan willaert schreef:
Jan Klaassen schreef:Even een korte reactie op de "moeite met het NVA-gedeelte"; naast dat (het ontstaan van) Oost-Duitsland een idioot directe verbinding met WOII heeft, zie ik het nut van bepaalde delen weglaten ook eigenlijk helemaal niet.
Maar dat heeft de NATO en de UNO ook... En 14-18 en de Volkerenbond en de oorlog in Indochina, en de Vietnam oorlog en de Koude Oorlog en de Cubaanse Crisis en de REFORGER maneuvers maw dus de complete pre 1940 en post 1945 wereldgeschiedenis...

Alhoewel ik voorstander ben om het alleen maar over WO2 te hebben neem ik er die NVA er maar bij, maar de naam is hier nog steeds WO2 forum....
NVA heeft wel veel aantrek op het forum en zoals gezegd werd, komen er nieuwe forumonderdelen wanneer er over iets veel gesproken wordt op het forum. NVA is dus uit een zekere noodzaak ontstaan.

En dit is niet naar Johan gericht, maar algemeen: geen enkel forumlid is verplicht om de onderwerpen die buiten WO2 vallen te lezen of erin te posten.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Erik »

Kugelblitz schreef:Dat je je naam en toenaam er niet naast wilt zetten is geen argument om dit onderdeel als irrelevant te bestempelen, dat komt voort uit een persoonlijke irritatie.
Ik heb mijn bijdrage even nagelezen; ik heb er niet in gevonden dat ik mij hieraan irriteer. Wel heb ik aangegeven dat ik denk (...) dat het zou kunnen bijdragen aan een 'andere toon' op het forum. Ook heb ik later gezegd, na de argumenten hiervoor gelezen te hebben, dat ik mij kan voorstellen dat mensen een nickname willen voeren.
Wat mij wel irriteert (en ik erger mij niet zo snel) is dat mij zaken in de mond worden gelegd die ik niet heb gezegd.
Kugelblitz, over het collectieforum, schreef:Gewoon erin houden dat onderdeel, aangezien het erg goed loopt!
Als dat zo is, inderdaad doen. Never change a winning horse.

En als NVA een leuk extraatje is moet je het handhaven. Bedenk wel dat je hiermee, gezien de doelstelling van het forum (WO2) een bepaald precedent schept.
Misschien dat je dit soort "extra's'" een eigen ruimte moet gunnen, buiten de WO2 discussie om (een ruimte dus waarin ook WO1, games etc. een plaats heeft.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jan Klaassen »

Dat doen we ook, namelijk in het subforum "Overige Fora".

Kijk, ik snap best dat sommige mensen er minder mee hebben dan ikzelf - en dat het misschien niet thuis hoort op een puur WO2-forum, maar wat schiet je ermee op om het te schrappen? Ik zie daar geen gewin, en het is nu ook niet zo dat er batterijen Nam-, Frans-Duitse-oorlog- en UN-verzamelaars en -kenners op de deuren staan te bonzen met de vraag om een eigen forumonderdeel.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Erik »

Jan Klaassen schreef:Dat doen we ook, namelijk in het subforum "Overige Fora".

Kijk, ik snap best dat sommige mensen er minder mee hebben dan ikzelf - en dat het misschien niet thuis hoort op een puur WO2-forum, maar wat schiet je ermee op om het te schrappen? Ik zie daar geen gewin, en het is nu ook niet zo dat er batterijen Nam-, Frans-Duitse-oorlog- en UN-verzamelaars en -kenners op de deuren staan te bonzen met de vraag om een eigen forumonderdeel.
Eric, snap ik ook, het maakt mij ook niet zoveel uit. Ik probeer alleen uit te vissen wat 'men' precies wil. Als het puur WO2 is, dan heeft dat consequenties voor andere fora. Als het militaria algemeen is, ook prima!
Het WO2-reenactmentforum (van Paul de Weerd) heeft z'n naam gewijzigd toen bleek dat er steeds meer pré- en post-WO2 onderwerpen werden gepost. En waarom niet, niemand krijgt een medaille extra als dit pokhoutiger alleen WO2 zou behandelen.
Ik probeer slechts bij te dragen tot processen die moeten leiden naar wat 'men' eigenlijk wil. Want daar ze we, tien pagina's later, nog niet echt uit...

Oh ja, tip?
Het onderdeel "verificatie" lijkt steeds meer te worden in "wat ken ik er voor vange?" Dat is geen verificatie, da's handel. Op zich ook niets mis mee, maar maak daar een apart forum voor. Forumeerstewereldoorlog heeft voor dit soort zaken het forum "taxatiebureau" (http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewforum.php?f=27) Is het beestje meteen bij zijn naam genoemd! De zaken waarvan men niet zeker is kan men dan voorleggen bij verificateurs, de handelswaarde bij de taxateurs!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Joep »

Erik schreef:
Jan Klaassen schreef:Dat doen we ook, namelijk in het subforum "Overige Fora".

Kijk, ik snap best dat sommige mensen er minder mee hebben dan ikzelf - en dat het misschien niet thuis hoort op een puur WO2-forum, maar wat schiet je ermee op om het te schrappen? Ik zie daar geen gewin, en het is nu ook niet zo dat er batterijen Nam-, Frans-Duitse-oorlog- en UN-verzamelaars en -kenners op de deuren staan te bonzen met de vraag om een eigen forumonderdeel.
Eric, snap ik ook, het maakt mij ook niet zoveel uit. Ik probeer alleen uit te vissen wat 'men' precies wil. Als het puur WO2 is, dan heeft dat consequenties voor andere fora. Als het militaria algemeen is, ook prima!
Het WO2-reenactmentforum (van Paul de Weerd) heeft z'n naam gewijzigd toen bleek dat er steeds meer pré- en post-WO2 onderwerpen werden gepost. En waarom niet, niemand krijgt een medaille extra als dit pokhoutiger alleen WO2 zou behandelen.
Ik probeer slechts bij te dragen tot processen die moeten leiden naar wat 'men' eigenlijk wil. Want daar ze we, tien pagina's later, nog niet echt uit...

Oh ja, tip?
Het onderdeel "verificatie" lijkt steeds meer te worden in "wat ken ik er voor vange?" Dat is geen verificatie, da's handel. Op zich ook niets mis mee, maar maak daar een apart forum voor. Forumeerstewereldoorlog heeft voor dit soort zaken het forum "taxatiebureau" (http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewforum.php?f=27) Is het beestje meteen bij zijn naam genoemd! De zaken waarvan men niet zeker is kan men dan voorleggen bij verificateurs, de handelswaarde bij de taxateurs!
Ik denk dat een globaal forum als dit, in het algemeen, over Europa in de 20e eeuw gaat.
Het hoofddoel is dan met name WO2, die ligt dan ook het meest centraal en daarvoor zijn de meeste mensen hier, op dit forum.
Met koude oorlog of WO1, daar kan ik prima mee leven, niemand heeft er last van en sommige mensen vinden dat fijner, waarom zou je het dan schrappen ?
Je moet dan ook niet teveel aandacht gaan besteden aan 'overige' fora, 't is tenslotte een WO2 forum, maar de groep die daar nog over wil discussiëren krijgt
alsnog zijn goedrecht door een plekje te krijgen in dit forum.
Forumeerstewereldoorlog heeft voor dit soort zaken het forum "taxatiebureau
Dat vind ik echt een geweldig idee!
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Erik »

Joep schreef:
Erik schreef:Forumeerstewereldoorlog heeft voor dit soort zaken het forum "taxatiebureau
Dat vind ik echt een geweldig idee!
Toch?
De mensen die in de 'handel' zitten zijn veel eerder geneigd hier te komen. Je krijgt van meerdere kanten advies over de prijs.
Verificatie kan zich dan meer richten op (voor zover mogelijk vanaf plaatjes) originaliteit maar ook om gedachte 'waarheden' over militaria etc. te toetsen.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie