Is dit het forum dat men wilt?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Joep »

Kijk, je zult ongetwijfeld merken met een eerste blik op het forum, dat er topics zullen zijn waarin je Johan Willaert in het gelijk zult stellen.
Maar ik zou inderdaad eerst eens een uitgebreide blik nemen op dit forum en dan pas oordelen :wink: . Beschouw dit niet als vijandigheid maar als positief opbouwende kritiek.
We vinden het natuurlijk hartstikke leuk om nieuwe mensen op dit forum met veel enthousiasme zoals jou te leren kennen! :)
Maar je zult hier ongetwijfeld veel informatieve bronnen tegenkomen die je zullen helpen! Ik ben ook zat topics of discussies tegengekomen waar je uiteindelijk beseft dat je over 'niks' aan het discussiëren bent, figuurlijk gesproken.

Ik zou zeggen, maak je niet te druk met dit topic, maar lees je in, in het forum! Je zult veel informatieve en interessante topics tegenkomen waar je wat aan hebt.
En niemand is te beroerd om je met eventuele vragen te helpen! Dit topic is meer iets voor mensen die echt klachten op dit forum hebben en gewoon bepaalde dingen bespreekbaar willen maken. Desalniettemin is dit forum nog een goede informatieve bron.

Dus even samenvattend, maak je niet te druk om dit topic, maar lees je in, zoek informatie en ga je inleven in bepaalde topics. Zoek de info die je wilt hebben en je zult er beslist een andere mening over hebben.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door johan willaert »

Zoveel later en nog maar eens.... 'Zucht'.... ;-(
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jasper J »

johan willaert schreef:Zoveel later en nog maar eens.... 'Zucht'.... ;-(
Johan verklaar je is nader wat is de bedoeling van dit bericht?
Aude Audenda
utmi
Lid
Berichten: 804
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 18 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door utmi »

Heb jij verandering gemerkt dan? :roll:
Lees post 1 en de situatie is nog net zo...
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jasper J »

M bij sommige leden heb ik wel verandering gezien ik irriteer me niet meer zo erg omdat ik gewoon niet overal meer op reageer ,100% tegen gaan van sommige dingen op een open forum is ook niet haalbaar ,dat is alleen mogelijk als je het een betaal forum maakt willen we dat?
Mij maakt het niet uit ik wil best wat betalen als het het forum beter maakt, maar het forum verliest zijn doel dan misschien wel het is namelijk van origine voor leerlingen.Je kunt je afvragen of dat doel nog steeds haalbaar is ik denk het niet de serieuze leerlingen zouden best voor een paar euro deel willen nemen aan het forum.
Ik zie hier wel eens irritante simpele reacties maar ik probeer er niet meer op te reageren misschien gaan die leden dan wel vanzelf weg enig fatsoen mag verwacht worden van ieder lid op dit forum.

Dus mijn advies voer een regeling waarbij je een paar euro per jaar betaald wij geholpen en het forum ook weer.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Joep »

Ben het opzich wel met dat voorstel van Jasper eens. Alhoewel ik denk dat er zat leden zullen zijn die niet willen gaan betalen.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door johan willaert »

Ik zou er ook niet voor betalen.

Het gaat gewoon om elementaire regels ivm de omgang met andere mensen, zonder daarbij leugens te verspreiden of stoer te willen doen.

Voor mij blijft het duidelijk; 1 waarschuwing en daarna gewoon buiten....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Joep »

Als je er even goed over denkt, is het inderdaad een beetje raar om te gaan betalen om zo'n probleem op te lossen, moet ook zonder betaald-forum te regelen zijn.
Ik zelf zou als dat het geval was, alsnog gaan betalen omdat ik graag naar dit forum kom, maar dit word waarschijnlijk nooit een betaal forum, dan verliezen we teveel leden.

Het kan wel wat stricter met omgangs regels en waarschuwingen. Moderators moeten geen aanvullende rol, maar een sturende rol spelen.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door yente »

johan willaert schreef:Ik zou er ook niet voor betalen.

Het gaat gewoon om elementaire regels ivm de omgang met andere mensen, zonder daarbij leugens te verspreiden of stoer te willen doen.

Voor mij blijft het duidelijk; 1 waarschuwing en daarna gewoon buiten....
Zeer juist!
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door ike75 »

waarom niet betalen. Veel leden zijn ook lid van het waf en daar heb je ook een betaalsectie. Hiernaast was toen ook een ander Nederlands wo2 forum dat is bij mijn weten ook kapot gegaan door enkele personen onderling. Dat zou je hier ook kunnen krijgen als je steeds meer van die personen krijgt met hun houding en taalgebruik. Ik begin me steeds meer aan te storen.
_Arthur

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door _Arthur »

Of misschien hebben we een peuterspeelzaal-stukje nodig hier, voor de jeugdige forum bezoeker. Die kunnen zich daar dan naar hartelust uitleven. De rest van het forum is dan readonly voor hen. Tenzij ze dus de peuterspeelzaal zijn ontgroeid ;)
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Iwan »

Ik kan me wel vinden in de woorden van Johan, ik ga en wil niet betalen om lid te zijn/worden van welk forum dan ook.. Een beetje jeugdig enthousiasme is natuurlijk niet verkeerd (gelet op de "kleintjes" op het forum) maar dit lijkt continu om te slaan in jeugdige allesweterij en eigenwijzigheid.. Het zou mooi zijn als men zijn plaats weet en probeert te leren van de ervaren mensen op dit forum. Ik behoor zeker niet meer in de kleuterklas (wat leeftijd betreft) maar leer ook dagelijks nog eea bij en zeker ook van de zaken waar ik absoluut geen kennis van heb en zal me daar ook niet inhoudelijk mee bemoeien.. Het idee in de vorige post is zo slecht nog niet :lol: ..
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door asjemenou »

johan willaert schreef:Ik zou er ook niet voor betalen.

Het gaat gewoon om elementaire regels ivm de omgang met andere mensen, zonder daarbij leugens te verspreiden of stoer te willen doen.

Voor mij blijft het duidelijk; 1 waarschuwing en daarna gewoon buiten....
_Arthur schreef:Of misschien hebben we een peuterspeelzaal-stukje nodig hier, voor de jeugdige forum bezoeker. Die kunnen zich daar dan naar hartelust uitleven. De rest van het forum is dan readonly voor hen. Tenzij ze dus de peuterspeelzaal zijn ontgroeid ;)
Dit onderwerp is op dit forum al meer ter sprake gekomen maar is het maar mijn idee "wishful thinking". Zoveel mensen, zoveel meningen. Het is hier net als op school of op het werk. Met bepaalde mensen kan je goed overweg en een ander kan je juist wel schieten. Ik laat het maar over aan de expertise van de moderators. Tenslotte beslissen zij wat toelaatbaar is en wat niet.
Ik lees iets over een peuterspeelzaal voor de jeugdige bezoeker. Dit vind ik eerlijk gezegd onzin. Er zijn ook oudere doorgewinterde verzamelaars verbannen van dit forum omdat zij zich niet aan de regels hielden.
Ik vind het logisch dat iemand van 12 jaar nog niet veel kennis heeft op het gebied van WOII verzamelen en daarom vol met vragen zit. Ook zal de vraagstelling anders zijn. Het is dan aan een oudere meer ervaren verzamelaar of hij deze vraag wil beantwoorden of niet.
Betweterigheid, stoerdoenerij en grof taalgebruik komt overigens niet alleen op dit forum voor. Ik zie het ook op andere fora. Soms lijkt het wel of dat bepaalde personen hiermee zich een aanzien willen verwerven. Het enige wat je hier tegen kunt doen is deze lieden negeren. Ik reageer dan ook meestal niet op zo'n reactie.
Misschien ten overvloede vermeld maar zoals mijn onderschrift al luidt; Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Jasper J »

Snap niet dat mensen moeite hebben met een kleine bijdrage wat je dan tegen gaat zijn de fun aanmelders en de vele irritaties we hebben het niet over tientallen euro's,nogmaals ook de serieuze jongelingen zullen zich dan zeker aanmelden.
De serieuze leden althans de meeste zullen ook blijven maakt het uit dat misschien de helft van de geregistreerde gebruikers afhaakt of afvalt,dat denk ik niet heel veel zijn er al lang niet meer actief.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Is dit het forum dat men wilt?

Bericht door Haplo »

Het is qua opzet nog steeds een forum voor schoolgaande kinderen.
Dus betalen is geen optie.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie