Ik vind niet dat dit een vereiste is voor een goed functionerend forum. Ook fora die zogenaamd wel toonaangevend zijn barsten van de nicknames.
Dat het leuker en persoonlijker is iedereen bij naam te kunnen noemen ben ik met je eens, maar helaas leven we in een wereld waar ook veel idioten rondlopen. Ik wil niet dat iedereen mij bij naam en toenaam kent op dit forum, iedereen kan tenslotte zien wat ik post, wat ik verzamel etc. Duitse militaria is helaas nog steeds voor velen een taboe en je wordt al gauw als nazi of sympathisant beschouwd door mensen die niet kunnen/willen inzien wat het leuke en interessante aan deze hobby is. Denk ook aan eventuele toekomstige werkgevers, het verzamelen van Duitse militaria (hoe serieus ook) is nog steeds geen aanbeveling voor velen.
Daarnaast gaat er soms veel geld gepaard met sommige verzamelingen en tegenwoordig is een adres snel achterhaald als je bepaalde gegevens hebt. Het gebeurt nog dikwijls dat ineens je huis wordt leeggehaald doordat mensen schijnbaar toch weten dat er ergens iets te halen valt.
Ook heb je soms leden die heel raar uit de hoek kunnen komen en rondom bedreigend tegen een stafflid kunnen optreden, zoiemand hoeft niet te weten hoe ik heet, voor je het weet heb je een of andere schizofreen voor je deur staan. Zal wel niet gebeuren, maar je weet nooit, mensen kunnen heel bizar optreden als je ze normaal op de regels wijst.
Dit zijn in ieder geval mijn beweegredenen 'anoniem' te blijven. Natuurlijk zijn er ook leden die mijn naam wel kennen, maar ik heb deze gevraagd dit voor zich te houden. Op het forum ben ik Kugelblitz, Kugel of weet ik het en daar buiten heet ik anders. Ik heb er persoonlijk geen probleem mee en het is ook mijn goed recht.
Dat anderen dit jammer vinden kan ik goed begrijpen en het zou natuurlijk ook ideaal zijn als iedereen normaal en vriendschappelijk met elkaar zou omgaan, maar zo werkt dat in de huidige samenleving niet meer en al helemaal niet binnen de meeste fora en deze hobby. Misschien ben ik een pessimist, maar zo ervaar ik het.
Ik heb ook Facebook, maar ook dit heb ik goed afgeschermd want al je gegevens liggen op straat als je niet uitkijkt. Daarnaast weten enkel mijn beste vrienden en kennissen dat ik Duitse militaria verzamel, op FB is dit bijvoorbeeld niet te zien. Ik denk dat dit bij velen slecht in de smaak zou vallen, dus ik houd het liever voor me. Daarnaast heb ik ook niet de behoefte dit aan de grote klok te hangen, ik verzamel voor mezelf en niet voor de reacties van vrienden of het forum. Ik schaam me totaal niet voor mijn hobby en kom er ook eerlijk voor uit als ernaar gevraagd zou worden, maar ik ga het niet nodeloos aan mensen vertellen of publiekelijk (onder mijn eigen naam) ten toon stellen, dat kan alleen maar negatieve gevolgen hebben en ik zie de meerwaarde er ook niet van.
Groet, Kugel!