Proos schreef:Voor wat betreft een professionelere invulling van de overige onderdelen ben ik erg benieuwd naar jullie ideeën, maar ik zou niet aansturen op afgedwongen segregatie.
Dan wil ik wel het knuppel in de hoenderhok gooien! Te beginnen met "inderdaad geen segregatie".
Wat is de doelstelling van het forum? Als ik de titel bekijk denk ik dat het zou moeten gaan over WO2 in al zijn facetten. Als ik het forum bezoek gaat het voornamelijk over verzamelen.
Als het gaat om WO2 dient de verzamelaarswereld in een apart deel te worden ondergebracht met als titel "verzamelen en collecties" of zoiets (hoewel men weer liever geen collecties toont omdat-ie aan de lopende band worden gejat als ik de inzenders zou geloven)
Bij "verzamelen" kun je dan bijvoorbeeld de onderdelen "verificatie", "geallieerd/AS-mogendheden", "vraag & aanbod", "gezocht" kunnen aantreffen.
Bij WO2 ligt het breder. Wil je alleen het militaire deel of ook de burgers erbij betrekken? Verzet? Operatiegebieden? Literatuur? Moeten films besproken worden? Games?
"Overige fora" vind ik (maar ja, dat is ik) deels flauwekul.
"WO1 en overige tijdvakken". ? Noem dat dan "overige tijdvakken". Maar ook dat hoort niet in een WO2 forum. Onzin als "maar het heeft wel met elkaar te maken" houdt geen stand; de Tiendaagse veldtocht heeft ook te maken met het uiteindelijk uitbreken van WO2, als je maar in de chaostheorie gelooft. De Vietnamoorlog is ook maar een deel van de kolonisatie van Amerika en is dus gerelateerd aan WO2, zo blijf je bezig. Houdt het sec op WO2: 1939-1945. Het opnemen van een NVA-forum heeft net zoveel te maken met WO2 als het opnemen van een forum "U.S. Army 1960-1990".
Gaat ook op voor "reproductie en reenactment" (waarom die twee bij elkaar staan is mij ook een raadsel) "Reproducties" kunnen besproken worden in een apart deel bij de verzamelaarswereld, re-enactment is overbodig daar er al andere fora voor bestaan die daar veel beter voor ingericht zijn. WO2-forum moet een "kennisdocument" zijn, geen "doe-markt" (wat de reenactment grotendeels is) Games en hobby's: zelfde soort verhaal. Je maakt ook geen forum aan met "geloofsovertuiging". Boeit mij dat nou of iemand "Ass Thunder 4" speelt. WO1 is prima vertegenwoordigd in een aantal andere fora die de WO1-fanaat echt wel weet te vinden!
Mijn idee voor een nieuw ontwerp zou zijn:
- WO2 als kennisdocument; een trefpunt voor mensen die kennis uitwisselen over de oorlogsperiode 1939-1945 in een aantal vast te stellen onderwerpen;
- Als belangrijke nevenactiviteit een trefpunt voor verzamelaars van militaria.
- "Lagere-school-onderwerpen" zoals "was Hitlers snor blond of zwart", "noem je favoriete legergroene kleur", "Wat vind jij van de vorm van een geweerhuls" etc. niet weren, maar onderbrengen in een forum "vrije gedachten" of zoiets. Het draagt niet wezenlijk bij. Mijn kennis en daarmee kijk op de gebeurtenissen in WO2 zijn niet gebaat bij de mening van "German Hellcatwarrior45" die vindt dat de coltholster het geilste uitrustingsstuk van WO2 is.
Maar het valt of staat met "waartoe zijn wij als forum op aard"? Als je dat niet beantwoord, kom je niet tot een goed product!
Heb ik een aantal mensen nu erg boos gemaakt?