Opmerking: Gaat dit forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Guido schreef:maar ik zie dat echt als een concurentie strijd.. roel toonde in begin van dit forum zeer leuke foto's van officieren dit en dat.. en ik denk dat mensen dat hebben opgenomen en hebben door gedreven om enkel elkaar te overtreffen (nu dus met foto's!)
Ik ben het hier niet mee eens, ik koop foto's voor mezelf en niet voor jullie. Het is mijn doel om voor mezelf een zo groot mogelijke verzameling met zo mooi mogelijke foto's bij mekaar te krijgen.
Het feit dat daar dan foto's tussen zitten waar andere (hopelijk :D) tegen op kijken staat daar los van.
Roel, gilles en brian (ik noem even 3 man waarvan ik weet dat ze vrij fanatiek met foto's bezig zijn) zijn totaal geen concurenten van mij. Met brian maak ik soms eens een onderlinge afspraak wie welke foto koopt, aangezien we allebij RAD foto's verzamelen. En zowel gilles als Roel gun ik foto's uit een serie waar hun de rest van gekocht hebben.

Misschien lijkt het als 'toeschouwer' een concurentiestrijd, maar dat is het naar mijn mening totaal niet..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Een "nu weer ontopic" post is eigenlijk ook offtopic :)

Wat ik wel jammer vind is dat soms een heel topic vol loopt omdat bijvoorbeeld een plaatje 't niet doet. Dat wordt dan door een aantal mensen gemeld, terwijl dat ook bijvoorbeeld per pb naar die gebruiker verzonden had kunnen worden. Het is niet zo dat moderators daarop ingrijpen, maar als posters 't zelf goed oplossen ziet 't er gewoon mooier uit ;)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Miesjel schreef:
Guido schreef: Misschien lijkt het als 'toeschouwer' een concurentiestrijd, maar dat is het naar mijn mening totaal niet..

zou dan wel
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Hier mijn mening: :lol:

Over dat concurrentie: Dit vind ik onzin! (in mijn ogen) *vriendelijk gezegt* :lol: .Ik ga niet een foto kopen om iemand te overbieden hoor.Mijn geld is me daarvoor te veel waard.Ik heb me zelf al bij enkele leden ingehouden om te bieden om hun niet te overbieden en als ik dat dan wel deed, is het meestal wel onbewust.Ook ben ik niet begonnen met foto's kopen om andere leden te overtroeven !Wat heb ik daar nou aan ! :?

En ja...soms erger ik me aan mensen die niks kunnen verdragen en dat soms topics worden gesloten.

Totdaar :)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ik ken mensen die gewoon "stoer" willen doen ook op dit forum die zeggen "ik verzamel duitse insignes, maar omdat er zoveel fake is hou ik het bij goedkope spullen" dat vind ik zelf een slap excuus!!!!
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Re: Opmerking: Gaat dit forum achteruit?

Bericht door Die andere Timo »

Wellicht zeg ik dingen die overbodig zijn maar toch:
Adrian schreef:We horen hier de laatste tijd meer en meer dat dit forum achteruit gaat.
...maar waar horen "we" dit dan? Voor mij is het nieuw. Daarmee is meteen een toon gezet. Een vage mening die "we" blijkbaar horen, geen idee waar het vandaan komt en je staat zelf niet achter deze uitspraak.

Mijn twee centen in deze discussie,

De sfeer zou achteruit gaan op "het forum". Bedoelen we hier niet eigenlijk vooral de verzamerlaars en marktplaats secties? Alle voorbeelden en frustraties die ik hierover in deze thread lees komen voornamelijk uit die hoek.

Toch zie ik ook wel dingen gebeuren die de sfeer aantasten. En ik zie mijzelf daar ook weleens een rol in spelen Voorbeelden? Veel forum bezoekers kunnen blijkbaar slecht overweg met mijn stijl die zich laat kenmerken als kort door de bocht, weinig geduld en gelijk willen halen. Anderen noemen dit arrogant. Toch heeft David C. Clarke (AHF en Feldgrau forums) hier ooit een opmerking over gemaakt. Hij gaf aan dat ik weinig geduld heb met mensen als ik zeker weet dat ik gelijk heb en als ik merk dat mijn oponent in de discussie geen feitelijke onderbouwing kan geven voor zijn opinie. En daar heeft hij denk ik gelijk in en daarin zit hem dan ook de krux Ik meng mij alleen op deze wijze in discussies als ik werkelijk meen ergens verstand van te hebben. In andere gevallen is mijn bijdrage hooguit een vraag om meer informatie of om verduidelijking van een standpunt of mening. Helaas, en dat moet mij toch van het hart, zie ik dat heel veel mensen "agressief" reageren als ik hun mening niet deel en dat ze erg moeilijk om kunnen gaan met de wijze waarop ik dan vaak regel voor regel de mening van de ander ga ontleden en weerleggen. Als laatste uitvlucht volgt dan meestal het gruwelijke "ja, dat is jouw mening".

Hierover wil ik graag het volgende kwijt. Zonder namen te noemen zou ik het persoonlijk prettig vinden als mensen tijdens een discussie wat meer open zouden willen zijn voor scheiden van meningen en feiten en wat wat meer hun best zouden willen doen om hun standpunten te onderbouwen. Anders krijg je veel hoogoplopende discussies waarin je gelijk halen belangrijker is dan tot een vaststelling van de feiten komen. Waarin irritatie over de ander preveleert boven het uitwisselen van informatie.

Daar staat tegenover dat ik best wil proberen mijn korte opmerkingen en vragen wat duidelijker te formuleren om daarmee misverstanden (en ergernis) te voorkomen.

Tot slot: misschien kunnen mensen wat meer de moeite nemen om anderen te bedanken voor geboden informatie en hulp. Het kan knap irritant zijn als je allerlei dingen gaat scannen en info gaat opzoeken en overschrijven om vervolgensniets meer te horen (maar dat is zeker niet alleen op dit forum)
Laatst gewijzigd door Die andere Timo op 25 jul 2004, 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Vind je het dan ook een slap excuus dat ik zeg dat ik geen abzeichen meer verzamel omdat er zoveel fakes zijn?
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

sommigen van ons dragen nu eenmaal het hart op de tong en dan krijg je weleens uitspraken die soms wat te krenkend kunnen zijn.....gewoon menselijk gedrag is dat....
Zoals ik al zei........gewoon zeggen waar het opstaat en noem mij gerust een lul als je dat vindt..lekker duidelijk.....(dan kom je wel in mijn zwarte boekje hoor ehheheahha :evil: )
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Opmerking: Gaat dit forum achteruit?

Bericht door KevinP »

Die andere Timo schreef:Daar staat tegenover dat ik best wil proberen mijn korte opmerkingen en vragen wat duidelijker te formuleren om daarmee misverstanden (en ergernis) te voorkomen.
Ik denk dat je er ook rekening mee moet houden met wie je in discussie gaat. Als ik het goed begrijp ben je docent en ben je een stuk ouder dan vele andere topicgebruikers dan is het dus niet zo gek dat je vaker gelijk hebt. Iemand die niet dezelfde opleiding genoten heeft als jij en iemand die veel jonger is, is qua kennis en communicatievermogen niet altijd een gelijke discussiepartner en dat is iets waar je misschien toch wel wat meer rekening mee zou kunnen houden.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Guido schreef:ik ken mensen die gewoon "stoer" willen doen ook op dit forum die zeggen "ik verzamel duitse insignes, maar omdat er zoveel fake is hou ik het bij goedkope spullen" dat vind ik zelf een slap excuus!!!!
Ik vind dit een rotopmerking, iedereen weet nou heel erg precies op wie je doelt en dat je hem dus niet mag. (zeggen dat iemand stoer doet, en slappe excuses geeft, komt in mijn ogen neer op iemand niet mogen).

Om te beginnen vind ik niet dat gilles stoer doet, ik kan veel begrip tonen voor iemand die stopt met het verzamelen van medailles omdat deze zo enorm veel nagemaakt worden.
En het is dan ook jammer dat jij (Guido) zo "tijdschrift achtig" geciteerd hebt, want gilles heeft duidelijk uitgelegd dat hij goedkopere items is gaan verzamelen omdat deze beduidend minder nagemaakt worden.

Deze post van jou Guido maakt het in mijn ogen alleen maar duidelijk dat je mensen iets te makkelijk beoordeeld, en iedereen over een kam scheert. (je doet alsof hij net als velen anderen doet alsof hij heel veel geld uit kan geven terwijl dat niet zo is)

Misschien kun je dus in het vervolg iets langer nadenken voor je iets post, zodat je mensen niet op deze manier kunt gaan kwetsen.
Laatst gewijzigd door Miesjel op 25 jul 2004, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

jacob schreef:sommigen van ons dragen nu eenmaal het hart op de tong en dan krijg je weleens uitspraken die soms wat te krenkend kunnen zijn.....gewoon menselijk gedrag is dat....
Zoals ik al zei........gewoon zeggen waar het opstaat en noem mij gerust een lul als je dat vindt..lekker duidelijk.....(dan kom je wel in mijn zwarte boekje hoor ehheheahha :evil: )
LUL....................
je vroeg er toch om

nee just kidding :lol: :lol: :lol:
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Opmerking: gaat deze thread achteruit?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

kijk de hele verzamelaars wereld is een hele grote concurentie slag
ik zit er al 20 jaar in
ook onder de mensen die zich bezig houden met WO1 en WO2
als ik al eens zie hoe het soms in de Vereniging er aan toe gaat
iedereen proebeer de ander af te troefen

Ik vraag mij af en toe af waarom dit nou nodig is................
het zelfde zie ik ook op het forum
waarom kan men het niet eens eens zijn met elkaar
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Re: Opmerking: Gaat dit forum achteruit?

Bericht door Glenn Janssens »

Die andere Timo schreef:Wellicht zeg ik dingen die overbodig zijn maar toch:
Adrian schreef:We horen hier de laatste tijd meer en meer dat dit forum achteruit gaat.
...maar waar horen "we" dit dan? Voor mij is het nieuw. Daarmee is meteen een toon gezet. Een vage mening die "we" blijkbaar horen, geen idee waar het vandaan komt en je staat zelf niet achter deze uitspraak.

Mijn twee centen in deze discussie,
Waar ik dit vandaan haal?
Staat letterlijk in deze topic:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=329 ... =achteruit

En hier:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=294 ... &start=315

Overtuigd?
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Die andere Timo schreef:Opmerking: gaat deze thread achteruit?
kom kom niet zo zeuren
jacob geeft men een open goal

ik vind dat een geintje moet kunnen

(ik ben nu eenmaal zo ik vind dat er meer lol in de wereld moet zijn
dus ik zal vast wel eens wat meer van dit soort ongein uit halen)
Plaats reactie