Inloggen gewijzigd

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Inloggen gewijzigd

Bericht door Proos »

Er is een wijziging aangebracht aan de manier van inloggen. Je browser schakelt nu automatisch over naar een beveiligde verbinding (https) voor het inloggen en na het inloggen weer naar de normale verbinding (http). We willen het internetten zo een stukje veiliger maken. Dat zorgt er voor dat als je met bijvoorbeeld openbare wifi zou inloggen op het forum, je inloggegevens niet meer voor iedereen mee te lezen zijn. Wel zo handig.

NIET MEER VAN TOEPASSING (Ivm aanpassing 11-09-2013 door Proos)
De technologie werkt echter niet op Windows XP met de standaard browser. Aangezien de end-of-life van XP nu in zicht is vinden we dit een goed moment om deze aanpassing nu eindelijk door te voeren. Mocht je gebruik maken van Windows XP - gebruik dan FireFox of Chrome om in te kunnen loggen.


Mocht iemand problemen hebben met inloggen - wel of niet in verband met het bovenstaande - neem dan even contact op!

Edit: titel aangepast, zie volgende post
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: [Belangrijk] Inloggen gewijzigd

Bericht door Proos »

Door een andere implementatie (omruiling met een andere site op mijn server) zou nu ook XP met IE6 toch weer moeten werken! Ik haal [belangrijk] daarom uit de topictitel. Ik heb btw geen idee of er nog XP-gebruikers zijn, want afgelopen week heeft niemand zich met problemen gemeld :) Overigens is het beveiligingscertificaat met het geld uit donaties van de afgelopen jaren betaald! Waarvoor mijn grote dank!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Inloggen gewijzigd

Bericht door CollectorWo2 »

Ik heb af en toe pc problems :( en dan heb ik tijdelijk een pc met xp erop maar geen problemen mee ondervonden :)
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Inloggen gewijzigd

Bericht door platoz »

Hier nog een verstokte XP-gebruiker. Inloggen gaat nog steeds prima hoor. Uberhaupt nooit problemen met XP :)
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Inloggen gewijzigd

Bericht door Proos »

Ik denk dat jullie een andere browser hadden dan Internet Explorer, danwel ingelogd zijn gebleven van een vorige keer inloggen.

De meeste leden maken gebruik van de cookie om ingelogd te blijven. Daar is geen wijziging geweest. Het ging om pagina's waar je echt je wachtwoord in moet typen. Die pagina's doen het nu ook weer bij jullie in Internet Explorer.

Je kunt controleren of het werkt zonder uit te loggen: klik op "gebruikerspaneel", "profiel" en dan op "wijzig registratiedetails". Dan schakelt de browser ook over op het beveiligde kanaal en kun je zien of het werkt: wanneer je een pagina krijgt om je wachtwoord te wijzigen werkt het allemaal.

Fijn dat jullie je gemeld hebben, heb ik niet voor niets mijn best gedaan voor de XP gebruikers!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Inloggen gewijzigd

Bericht door Proos »

Hadden jullie de laatste tijd er (net als ik) last van dat je uitgelogd was als je het forum bezocht na het afsluiten van de browser? Het blijkt te maken te hebben met de cookies en bepaalde omstandigheden rondom op heen- en weer schakelen tussen HTTP en HTTPS-verbinding. Ik heb nu het hele forum naar HTTPS omgezet en volgens mij is het probleem nu verholpen.

Het duurde allemaal wat langer, omdat Google pas sinds kort ondersteuning geeft aan website eigenaren om de diensten onder SSL te gebruiken. Dat is nu allemaal geregeld.

Bijkomend voordeel; alle communicatie tussen dit forum en jouw browser is nu beveiligd en dat is een prettig gevoel denk ik. We gebruiken een hoge encryptie tot 256 bit om het de NSA extra lastig te maken :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Inloggen gewijzigd

Bericht door rammsander »

Ik heb nu steeds de melding na het open van een bericht, "er word alleen veilige inhoud weergeven" en dan moet je klikken om alle inhoud te kunnen zien bij elk topic? Licht dat alleen aan mijn pc? Of misschien een andere instelling?

Groeten,
Sander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Inloggen gewijzigd

Bericht door D_Dutch »

rammsander schreef:Ik heb nu steeds de melding na het open van een bericht, "er word alleen veilige inhoud weergeven" en dan moet je klikken om alle inhoud te kunnen zien bij elk topic? Licht dat alleen aan mijn pc? Of misschien een andere instelling?

Groeten,
Sander
Dit probleem heb ik ook, alleen niet uitsluitend bij dit forum. Bij mijn adresbalk is nu ook een "verkeersbord" (Parkeerverbod) zichtbaar waarbij staat "Bepaalde inhoud op deze website wordt geblokkeerd om de privacy te waarborgen". Misschien een update van de browser die dit veroorzaakt?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Inloggen gewijzigd

Bericht door Proos »

Verschillende browsers gaan er verschillend mee om, maar de reden is hetzelfde: als in een topic bijvoorbeeld plaatjes van elders zijn toegevoegd en die zijn niet https (beveiligd) dan krijg je die waarschuwing. Overigens is mijn ervaring dat Internet Explorer er de meeste poeha van maakt. Kunnen jullie hier een of twee links naar topics plaatsen die de meeste meldingen geven, dan kijk ik voor de zekerheid even.

Zie je verschil in het topic nadat je op 'toestaan' van de onbeveilgde content klikt?

-edit: 19:22 - ik heb de knop van Twitter weggehaald, misschien dat het al iets beter is nu?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Inloggen gewijzigd

Bericht door rammsander »

Ik heb het nu niet meer! Vreemd! Maar misschien dat de oplossing bij de knop van twitter lag!
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie