"Let's build" topics...

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

Is dit niet ongeveer hetzelfde als wat binnen de WOII-kennisdoos op dit forum gedaan wordt?
-F.U.B.A.R-
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Het lijkt mij een erg goed plan om gezamelijk informatie op te zoeken. Zijn ook anderen actief bezig. (sommigen schrijven een stuk, ik ga 6 augustus (morgen) ook beginnen) Nu motiveer je ook anderen :)

Texel lijkt mij een goed idee!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

barry schreef:Is dit niet ongeveer hetzelfde als wat binnen de WOII-kennisdoos op dit forum gedaan wordt?
Misschien heb ik het "kennisdoos" idee niet goed begrepen hoor, maar is het niet zo dat bij "kennisdoos" een schrijver aan een artikel werkt zonder de samenwerking met het forum te zoeken op de manier die bij een "let's build" gebruikelijk is?
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

Volgens mij is het ook bij de Kennisdoos de bedoeling dat iemand begint en dat de anderen dan inspringen:
Wat is de functie van dit forumonderdeel?
Dit forumonderdeel is een ondersteuning bij de ontwikkeling van de website WO2.nl. Iedereen kan meehelpen met het uitbouwen van de site. Artikelen die iemand wil bijdragen kunnen hier geplaatst worden. Alle leden op het forum kunnen het artikel dan keuren en eventueel verbeteren of aanvullen. Dit komt de kwaliteit van de artikelen ten goede.
Maar het lijkt inderdaad zo te zijn dat er als start een bijna compleet artikel geplaatst moet worden.
-F.U.B.A.R-
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Juist, dat bedoel ik. Bij "let's build" topics ligt de nadruk meer op het gezamelijk verzamelen van informatie en discussieren over de bruikbaarheid cq. betrouwbaarheid van de aangedragen info voordat de schrijver zich over het daarwerkelijke schrijven van het artikel buigt. Daarna kan alsnog het "kennisdoos" principe in werking treden; dus plaatsen in die forum sectie ter beoordeling en correctie.
Super Grover
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2004, 16:03

Bericht door Super Grover »

dus bij de kennisbox bepaald de schrijver het onderwerp?... en wij mogen aanvullingen geven... met Timo's idee kiezen 'wij' het onderwerp, leveren 'wij de informatie, en Timo schrijft 'ons' verhaal.... (zo zie ik het)
Is het een vliegtuig... ? Nee!, Is het een vogel? Nee! Het is: SUPER GROVER !!!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Een onderwerp als de tewerkstelling van Nederlandse burgers in Duitsland lijkt me een interessant onderwerp.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Klopt. Je ziet: er zijn talloze onderwerpen te bedenken. Misschien kunnen meer schrijvers zich melden, dan kunnen we te meerdere "let's build" threads tegelijk laten lopen. Naast het schrijven van artikelen wil eventueelk tekstcorrectie van andere artikelen op mij nemen. Zoals bij dat artikel van Yorrick (die was het toch?) over Arnhem. Die jongen kan best goed schrijven en die kleine tekstcorrecties wil ik dan best doen.
Laatst gewijzigd door Die andere Timo op 05 aug 2004, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Lijkt me een heel goed idee, ook om wat meer te weten te komen over sommige onderwerpen. Het zou wel best zijn dat we niet teveel afwijken tot buiten de oorlog.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Veteraan schreef:Lijkt me een heel goed idee, ook om wat meer te weten te komen over sommige onderwerpen. Het zou wel best zijn dat we niet teveel afwijken tot buiten de oorlog.
Daar heb je helemaal gelijk in. Sterker nog: omdat het een Nederlands/Belgische site is zou ik mij in de eerste plaats concentreren op het effect dat de oorlog op die twee landen had.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

De tewerk telling in Duitsland lijkt me bijzonder interessant. Vooral de Duitse kant (organisatie) daarvan.

Mijn interesse komt doordat mijn opa is meegenomen en uiteindelijk in Berlijn lijken heeft moeten ruimen.
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Ik zou voor dat van Texel gaan
Super Grover
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2004, 16:03

Bericht door Super Grover »

aan een hoe groot stuk tekst denken we eigelijk, 1, 2, 3 -10, meer a 4tjes... Ik wil me even tueeel weol opgeven om een stuk te schrijven, maar dan moet het wel iets met 'het strijdende'gedeelte te maken hebben... (Texel was een optie van me, maar er zijn natuurlijk meerdere onderwerpen)... het moet dan wel een onderwerp zijn wat ook is uit te zoeken in in bepaald tijdbestek... (dus het liefst een vergeten slag van enkele dagen...)
Een tweede voorstel: slag bij Meijdel ? (lijk mij ZEER interessant, gezien ook het feit van de strijd van Amerikaanse troepen op NL gronddgebied (dit zou meer mijn eigen voorkeur hebben....
Laatst gewijzigd door Super Grover op 05 aug 2004, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Is het een vliegtuig... ? Nee!, Is het een vogel? Nee! Het is: SUPER GROVER !!!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Let's build topics op ahf beginnen over het algemeen met het opzoeken van rauwe informatie,

Laten we het zo doen:

Bepalen onderwerp
Opzoeken grove lijn

Daarna kunnen we afspreken wie welk onderwerp, persoon, etc uitzoekt. ?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Super Grover schreef:aan een hoe groot stuk tekst denken we eigelijk, 1, 2, 3 -10, meer a 4tjes...
Geen idee, is er op wo2.nl een standaard of maximale lengte?
Plaats reactie