Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door S1991 »

In verband met een discussie welke is ontstaan met Michiel01 de vraag.
Waarom moet er in vredesnaam in het Marktplaats gedeelte, voor elk item dat je wilt verkopen een apart topic aangemaakt worden? In mijn ogen onlogisch en neemt te veel ruimte in beslag op de server. Tevens is het zo dat als een iemand 20 items te koop heeft staan, 20 aparte topics moet aanmaken. Een iemand die net 3 items te koop heeft staan wordt binnen no-time naar pagina 3 gebumpt door mensen die 20 items te koop hebben staan.
Vandaar mijn vraag, waarom?! Het is toch veel eenvoudiger om 1 topic aan te maken voor bijvoorbeeld Amerikaanse items die je verkoopt of Duits.
Dan blijft het o.a. overzichtelijker voor je zelf waar al je te verkopen items staat evenals voor de potentiële koper.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door Proos »

Voor de server maakt 't niets uit.

Volgens mij is het handig als je in de topiclijst kijkt direct weet wat je aantreft en niet steeds opnieuw talloze verkooptopics moet doorlopen (elke dag? elke week?) om te zien wat er in al die verkoophoekjes te vinden is. Je kunt dat dan aan de topictitel niet zien, want die kun je ook na x-aantal weken niet meer wijzigen.
Met aparte topics zie je ook direct wat er nieuw is en ook direct wanneer het is verkocht (slotje, verplaatst).
Alles in één topic gepropt komt de overzichtelijkheid niet ten goede lijkt mij?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door Mr Mojo Risin »

Inderdaad Proos. Topics met hele lijsten items worden na verloop van tijd ook een hele warboel. En als je topic een paar plaatsen zakt, heeft het nog steeds een ongelezen-markering voor de forumgebruikers. Een item per topic schept gewoon veel meer duidelijkheid.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door wvd »

Denk dat er wel een punt is allemaal losse topics bump je de rest naar beneden. Waarom niet gewoon max van 3 items per topic ik noem maar wat denk dat dat wel te overzien is.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door Proos »

Bedankt voor je suggestie, Wvd. Ik denk dat we dit alleen niet echt in een aantal (zoals 3) kunnen vangen. Vooral omdat je buiten het topic (aan de titel) wilt kunnen zien wat er in het topic te vinden is. Dus het moet passen in de titel, dat zal niet altijd met drie items gaan, dat is afhankelijk van de items.

Zoals te zien in de huidige marktplaatsonderdelen op dit forum, staan we zonder problemen topics toe waar duidelijk aandacht aan is besteed en bijvoorbeeld (zoals hier is te zien) meerdere bidprentjes bij elkaar staan. Dat vinden we prima, het is handig - voor iedereen duidelijk - en dus staan we dat toe.

Het lijkt me niet goed om overal regeltjes voor te verzinnen, zoals max 3 items en dergelijke, het moet ook een beetje leuk blijven en volgens mij is de overzichtelijkheid (dat je aan de titel kunt zien wat er te vinden is) daar een belangrijk onderdeel van. Ik heb niet het idee dat het idee van S1991 de zaak beter maakt of dat een regel zoals Max 3 - beter is dan de huidige verstandhouding zoals we die met veel leden in #marktplaats hebben.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door Joep »

Proos, het is dus wel toegestaan een verkoop hoekje aan te maken als je meerdere van hetzelfde verkoopt in principe? Bijv. meerdere bidprentjes en meerdere foto's etc..
Verder vind ik het zelf ook niet echt overzichtelijk als er allerlei topics worden aangemaakt waaraan je aan de titel onvoldoende duidelijkheid hebt. Ik vind het ook niet erg om drie pagina's door te klikken en te scrollen, dus dat topics zo naar beneden worden gehaald is niet heel erg lijkt mij..
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door Mr Mojo Risin »

Joep schreef:Ik vind het ook niet erg om drie pagina's door te klikken en te scrollen, dus dat topics zo naar beneden worden gehaald is niet heel erg lijkt mij..
Hier treed ik Joep bij. Als verzamelaar ga je die extra muisklikken absoluut niet laten als er een kans is dat er nog een item van je verlanglijstje op de volgende pagina kan staan.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door S1991 »

Dus het is wel geoorloofd om bidprentjes in een topic te stoppen, maar US gerelateerde militaria niet?!
Beetje wazig verhaal zeg.... Tevens is het zo met het bumpen dat het merendeel van de mensen enkel op de eerste 2 pagina's kijken en niet verder...
Of doe het zoals op WAF of USMF, alles onderverdelen in groepen. I.e. uitrusting, foto's en papierwerk, uniformen etc. etc.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door Proos »

Inderdaad Joep, maar het gaat er vooral om dat het te snappen is. Zo is US miltaria nogal algemeen, en is een bidprentje best wel specifiek. We gaan er vanuit dat we dus ook niet alles hoeven specificeren en overal regeltjes voor hoeven opstellen.

Overigens is het zeker een idee om op te splitsen, maar met maar ong. 130 onderwerpen in het drukste onderdeel (aangeboden) lijkt me dat nog niet nodig. We zullen het in de gaten houden en kunnen op termijn altijd nog splitsen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door Joep »

Dus het is wel geoorloofd om bidprentjes in een topic te stoppen, maar US gerelateerde militaria niet?!
Ik denk wel dat daar een flink verschil in zit! Bidprentjes is een heel specifiek item, als je 20 bidprentjes wilt verkopen kan je dat beter in één topic stoppen i.p.v. voor elk bidprentje een apart topic. Je kunt dan ook een fatsoenlijke titel bedenken waarmee je gelijk concreet bent!

US Militaira is heel breed, je kunt niet aan de titel zien wat er verkocht wordt; Foto's? Hulzen? Uitrustingsstukken? Papierwerk? Etc..
Stel je verkoopt van één product, meerdere items kun je dat in één topic stoppen lijkt me, maar niet als je twintig verschillende producten wilt verkopen ze allemaal in één topic stoppen.
Beetje wazig verhaal zeg.... Tevens is het zo met het bumpen dat het merendeel van de mensen enkel op de eerste 2 pagina's kijken en niet verder...
Ik denk dat er dagelijks mensen marktplaats in de gaten houden en wel degelijk verder kijken dan pagina 2. Ik althans wel, je ziet ook gauw welk topic je nog niet gelezen hebt en op die manier ook welke topics er nieuw zijn.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door S1991 »

Dan ben je een van de weinige Joep.. Ik kijk vaak niet eens verder dan pagina 1, zeker hier niet omdat ik toch weet dat de spullen die ik zoek, hier toch niet aangeboden worden. Daarbij komt nog ook al is US militaria breed, als er in de titel aangegeven wordt dat er diversen spullen aangeboden worden, lijkt me dit ook wel al duidelijk van wat je er kan aantreffen...
Maar dan vind ik het even goed nog "zielig" dat topics van mij welk ik pas geopened heb binnen no-time weer gesloten worden. Enkel omdat het niet geheel conform de wazige marktplaats regels is. Welk mij van te voren nooit opgevallen is en er enkel NU pas over gepraat wordt, terwijl ik de topics zo al een lange tijd heb staan.....
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 17 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Waarom 10-talle topics terwijl 1 voldoende is

Bericht door laurens jan »

Joep schreef:
Dus het is wel geoorloofd om bidprentjes in een topic te stoppen, maar US gerelateerde militaria niet?!
Ik denk wel dat daar een flink verschil in zit! Bidprentjes is een heel specifiek item, als je 20 bidprentjes wilt verkopen kan je dat beter in één topic stoppen i.p.v. voor elk bidprentje een apart topic. Je kunt dan ook een fatsoenlijke titel bedenken waarmee je gelijk concreet bent!

US Militaira is heel breed, je kunt niet aan de titel zien wat er verkocht wordt; Foto's? Hulzen? Uitrustingsstukken? Papierwerk? Etc..
Stel je verkoopt van één product, meerdere items kun je dat in één topic stoppen lijkt me, maar niet als je twintig verschillende producten wilt verkopen ze allemaal in één topic stoppen.
Beetje wazig verhaal zeg.... Tevens is het zo met het bumpen dat het merendeel van de mensen enkel op de eerste 2 pagina's kijken en niet verder...
Ik denk dat er dagelijks mensen marktplaats in de gaten houden en wel degelijk verder kijken dan pagina 2. Ik althans wel, je ziet ook gauw welk topic je nog niet gelezen hebt en op die manier ook welke topics er nieuw zijn.

Ben het met je eens joep :mrgreen:
Plaats reactie