Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Proos »

Hoi Sander, de voorgestelde indeling zou je nu al op het forum moeten kunnen zien! De onderdelen waar (R) achter staat moet je wel even wegdenken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
veritable
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 22 jul 2013, 14:27
Locatie: Drenthe

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door veritable »

Vind zelf dat het forum steeds netter word.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Auke »

Ik begrijp dat de NVA het paradepaardje van een van de moderators is, maar het heeft niets met WO2 te maken en verdient daarom geen speciaal subforum op de hoofdpagina, als je het mij vraagt. Kun je de NVA niet kwijt onder "Overige fora" -> "Eerste Wereldoorlog en overige tijdvakken"?

Ik ben verder een groot voorstander van een subforum "Militaria verzamelen" onder bijvoorbeeld "Algemeen militaria".
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door rammsander »

Ik heb er over heen gekeken! Maar ik moe eerlijk zeggen! Ziet er goed uit!
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Jan Klaassen »

Auke schreef:Ik begrijp dat de NVA het paradepaardje van een van de moderators is, maar het heeft niets met WO2 te maken en verdient daarom geen speciaal subforum op de hoofdpagina, als je het mij vraagt.
Je mag het beestje best bij zijn naam noemen hoor - we zijn hier geen vreemden van elkaar en een vriendschappelijke toon moet niet moeilijk zijn.

Het ging mij er om dat het grootste gedeelte van de posts daar ook over "militaria" gaan - het hoeft wat mij betreft ook geen hele aparte sectie te zijn, maar kan bijvoorbeeld onder "militaria overig" of "militaria algemeen" - om maar wat te zeggen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Auke »

Was absoluut niet flauw bedoeld hoor - ik had er misschien een smilie bij moeten zetten. :wink:
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Jan Klaassen »

Auke schreef:Was absoluut niet flauw bedoeld hoor - ik had er misschien een smilie bij moeten zetten. :wink:
Had ook niet anders verwacht eigenlijk. Las het waarschijnlijk net even wat botter als het er stond, geen probleem :mrgreen:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Proos »

Goede input, dank jullie wel! Ik heb een algemeen forum voor het verzamelen toegevoegd en NVA/DDR daar ondergebracht. Het past denk ik daar beter onder militaria dan onder WO1/overig.

Ik twijfel nog over de as en geallieerd blokken. Ik heb daarom een nieuwe aanpassing gedaan, maar alleen onder as zodat jullie het verschil kunnen zien.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Jasper J »

Super Proos een archief namaak :cheer: .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Erik »

Misschien om de 'opzoekbaarheid' in het kader van archivering wat te vergroten:
Is het idee om een moderator de titel van een topic te laten veranderen nadat vastgesteld is over welk deel van de munitie of munitiesoort gesproken is? Nu krijgen we een serie topics met de algemene namen "identificatie gevraagd", "wat is dit?" etc. Prima om mee te beginnen maar zodra is vastgesteld wat het is: topicnaam veranderen. Bijvoorbeeld "huls 7,7", "25 pdr." etc.
Kunnen de mensen gericht zoeken!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door rammsander »

Ziet er beter uit naar mijn idee! Eigenlijk is collectie en nieuwe aanwinsten het zelfde denk ik?

Nee ik denk dat het beter is dat je Geallieerde militaria het zelfde maak als de As-mogenheden maakt! Dus met

Geallieerde militaria
-Algemeen
-Collectie & Aanwinsten
-Verificatie & taxatie

Wat vinden jullie?

Sander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Mr Mojo Risin »

Erik schreef:Misschien om de 'opzoekbaarheid' in het kader van archivering wat te vergroten:
Is het idee om een moderator de titel van een topic te laten veranderen nadat vastgesteld is over welk deel van de munitie of munitiesoort gesproken is? Nu krijgen we een serie topics met de algemene namen "identificatie gevraagd", "wat is dit?" etc. Prima om mee te beginnen maar zodra is vastgesteld wat het is: topicnaam veranderen. Bijvoorbeeld "huls 7,7", "25 pdr." etc.
Kunnen de mensen gericht zoeken!
Via de zoekfunctie van het forum kan je zowel in de titels als de tekst zoeken, dus dat lijkt me niet echt een groot probleem.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Erik »

Mr Mojo Risin schreef:Via de zoekfunctie van het forum kan je zowel in de titels als de tekst zoeken, dus dat lijkt me niet echt een groot probleem.
Snap ik, het gaat mij meer om de directe toegankelijkheid. Als een topicje gaat over de 25 pdr is dat sneller duidelijk dan "identificatie gevraagd". De zoekmachine leidt je niet direct naar het topic maar geeft meer mogelijkheden.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Proos »

Zojuist in de indeling overgenomen zoals bij As-mogendheden en alle onderdelen geopend. De drie forumonderdelen met de letter R er achter heb ik ingesteld dat er geen nieuwe onderwerpen in kunnen worden geopend. We zullen die moeten doorlopen om alle onderdelen op een nieuwe plek in de indeling te zetten en dat kan even duren. Ik open even een nieuw onderwerp met een mededeling zodat het beter opvalt en we kunnen daar verder discussiëren. Ik zet dit topic daarom even op slot.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten