Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Blastmaster1972 »

Beste mede-forumleden,

suggestie: ipv het munitie identificatie topic, dat ik een beetje onoverzichtelijk en rommelig vind, zou het geen idee zijn om er een subforum van te maken, zodat elke vraag in een aparte thread gesteld kan worden, en het duidelijk is wie waar op antwoord?

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Erik »

Inderdaad is de munitie-identificatie-topic (m.i.t.?) aardig volgelopen. Is het technisch mogelijk om het m.i.t. onder te verdelen in (bijvoorbeeld) "klein kaliber munitie" (tot 40 mM), "artillerie", "mortieren" o.i.d.?
En dan in de submap de vragen als aparte topic nee te zetten met de correcte namen erboven. Dat houdt dan wel in dat een moderator de topicnaam (die natuurlijk door een vraagsteller is opgezet) achteraf moet voorzien van de juiste naam, namelijk die van de behandelde munitiesoort.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Proos »

Dan zou het onderdeel "Verificatievragen" worden hernoemd naar "Verificatie en identificatie" met als subforum "Munitie". Vraag ligt dan nog bij de verzamelaarmoderators of ze dat kunnen bolwerken :) (ik ben geen verzamelaar)
Misschien ook het topic bodemvondsten in een subforum of is dat wat te veel volgens jullie?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Jasper J »

Proos dat lijkt me een prima idee omdat zowel munitie als bodemvondsten vaak op dit forum worden geplaatst het houd het absoluut overzichtelijker ,als het forum uitbreid moet je misschien nog een moderator erbij zoeken ik erken dat het inderdaad wel veel werk word om het goed bij te houden. :)
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Jasper J »

Misschien is het een idee om beiden onderwerpen in een subforum metaaldetector te plaatsen?
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Blastmaster1972 »

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Mij ging het vooral over munitie, dat is een beetje een hobby van mij.
Jasper J schreef:Misschien is het een idee om beiden onderwerpen in een subforum metaaldetector te plaatsen?
Waarom? Zowel bodemvondsten, als munitie, worden toch even vaak zonder detector gevonden?

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Jasper J »

Omdat de meeste munitie die ik hier zie bodemvondsten zijn dus als er een enkele keer een stuk munitie getoond word dat niet uit de bodem komt lijkt me dat geen probleem het subforum moet een naam hebben dit leek me wel geschikt meer niet.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Erik »

Jasper J schreef:Misschien is het een idee om beiden onderwerpen in een subforum metaaldetector te plaatsen?
Zou ik niet voor kiezen.
Niet de wijze waarop het item is verkregen, maar wat het item is, daar gaat het om. We hebben ook geen fora "veiling", "erfenis" of "schuur".
Ik zou pleiten voor een forum munitie-identificatie met submappen "klein kaliber", "artillerie" etc.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Jasper J »

Tja..ieder zijn idee maar het voorstel wat ik deed lijkt me ok het houd het overzichtelijk maar ik ga daar verder niet over dat is aan het forumbeheer.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door John8 »

Erik schreef:Ik zou pleiten voor een forum munitie-identificatie met submappen "klein kaliber", "artillerie" etc.
Goed idee!
Een sticky met info over hoe je een huls best ook opmeet is zeker handig (diameter en hoogte huls)
En voor kogelpunten is vooral de diameter belangrijk.

En in die sticky kan vb ook info staan als deze;
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/w ... ase_hulzen

Maar dan gelijkaardige sites die mogelijks bestaan met wo2 hulzen :wink:
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door coco »

Misschien is een determinatie topic voor bovo's ook handig, nu zie ik bij verificatie vragen 100 keer staan wat is dit?? En vervolgens een bonk roest.....
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Proos »

Zojuist aangemaakt:
Munitie
Bodemvondsten

De twee centrale topics zijn in de desbetreffende onderdelen geplaatst en gesloten, omdat nu alles afzonderlijk moet. Mogelijk dat we - als er wat tijd is - nog onderwerpen splitsen uit de gesloten centrale topics.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Jasper J »

Mooi zo :) .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door Blastmaster1972 »

Eersteklas!

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Suggestie voor "munitie identificatie topic"

Bericht door coco »

Top!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gesloten