Ik vind het op die manier allemaal wat te gefragmenteerd.
Het is inderdaad fragmentarisch ingedeeld, mensen zoals wij zijn vrij bekend met het gehele forum, maar nieuwe leden of bezoekers die dit forum bezoeken en geen lid zijn, kunnen zo wel snel bepaalde zaken opzoeken.
Buiten dat denk ik dat het ook handiger ingedeeld is qua informatie en referentie. Bij een gecombineerde collectie zal een goede tip snel ergens midden in alle pagina's verdwijnen, als we alles onderschikken in mooie sub-fora's is alles snel en effeciënt op te zoeken. Buiten dat weet je gelijk dat als je bijv. iets over Amerikaans wilt weten of zien, je bij de sub-categorie 'Amerikaans' moet kijken, daar heb je meer aan dan het anders in een 'gecombineerd collectietopic' opzoeken, dan weet je tenslotte niet of je wel 'Amerikaans' tegen zult komen.
Dit is overigens even een voorbeeld, dit kan met allerlei militaria nationaliteiten voorkomen.
En persoonlijk geniet ik ook wel van Duitse collectietopics hoor.
Natuurlijk zijn er mensen die ook van Duitse collecties genieten, dit was ook maar een voorbeeld.
Absoluut zijn er mensen die persoonlijk een andere verzamelrichting hebben, maar ook naar Duitse collecties van anderen willen kijken, ik zelf ook! Je kunt dan makkelijk even op de sub-categorie 'Duits' klikken en tadà, je vindt allerlei prachtige Duitse verzamelingen!
En als we dat do moet ofwel iedereen nieuwe gesplitste topics opstarten of moeten de mods alle collectietopics uit elkaar gaan trekken, wat onbegonnen werk is
Dat is inderdaad onbegonnen werk!
Dat moeten we ook niet gaan doen, het is gewoon het idee dat nieuwe collectietopics die worden aangemaakt in die sub-categorieën geplaatst worden zodat je alles netjes bij elkaar hebt staan.
Topics uit elkaar gaan trekken is onbegonnen werk en niet te realiseren. Daarom moeten we het forum 'gecombineerde collecties' zeker nog laten staan, het idee is dat mensen kleine overzichtjes (of grote, ligt eraan hoe groot je collectie is natuurlijk) maken van hun collectie, stel ze verzamelen meerdere nationaliteiten dat ze dan vervolgens die nationaliteiten plaatsen in de juiste sub-categorie. Op die manier staat alles mooi bij elkaar.
Het klinkt allemaal wat fragmentarischer en complexer dan het daadwerkelijk is.
De eerste focus is denk ik om even de meningen van forumleden te horen over de huidige veranderingen van het forum!
Tot nu toe ziet het er heel mooi uit moet ik zeggen, goed werk!