Nieuwe indeling militariafora

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Proos »

Zoals jullie hebben kunnen zien zijn er nieuwe onderdelen bijgekomen op het forum. De bedoeling is om het allemaal iets overzichtelijker te maken. Er gaan ook drie onderdelen sluiten; waarvan de topics worden verspreid over de nieuwe onderdelen. Dat zijn:

Verzamelaars & Collecties
Geallieerd verzamelwaar
As-mogendheden verzamelwaar

Op dit moment kun je geen nieuwe onderwerpen aanmaken in bovengenoemde drie onderdelen. Zodra we alle topics verplaatst hebben zullen de fora worden verwijderd. Overigens: alle topics worden verplaatst, niets wordt weggegooid.

De nieuwe opzet is:

Militaria:
- Militaria verzamelen ---- subfora: NVA/DDR
- Identificatie onbekende militaria ---- subfora: - bodemvondsten - munitie

Geallieerde militaria
- Algemeen (geallieerd)
- Collecties & aanwinsten (geallieerd)
- Verificatie & taxatie (geallieerd) ----subfora: - bekende namaak (geallieerd)

Asmogendheden militaria
- Algemeen (as)
- Collecties & aanwinsten (as)
- Verificatie & taxatie (as) ---- subfora: - bekende namaak (as)

Vragen of opmerkingen; ideeën en suggesties kun je hier kwijt.

Edit: dank je Haplo, stomme fout van mij :D
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Haplo »

Ik zou onder Geallieerde militaria toch het geallieerd spul zetten in plaats van as mogendheden en vice versa.
Ik heb het gevoel dat dat iets overzichtelijker is. :wink:
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Proos »

Haha, dank je Haplo, ik heb 't in de openingspost bijgewerkt. Ik was al zenuwachtig op de indexpagina aan het kijken of ik het daar ook fout heb gedaan, maar lijkt mee te vallen *)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Haplo »

Zullen we het zo doen?
Geallieerde militaria
- Algemeen geallieerd (geallieerd)
- Collecties & aanwinsten (geallieerd)
- Verificatie & taxatie (geallieerd) ----subfora: - bekende namaak (geallieerd)

Asmogendheden militaria
- Algemeen asmogendheden (as)
- Collecties & aanwinsten (as)
- Verificatie & taxatie (as) ---- subfora: - bekende namaak (as)

Stonden nog 2 foutjes in.
Maar je bent er dan ook al een behoorlijke tijd mee bezig, dus het is je vergeven. :)
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Proos »

OMG, nou, ik denk dat ik even geen belangrijke dingen meer ga doen vandaag voor de zekerheid :')
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Joep »

Ik heb misschien ook nog een kleine suggestie.

Het lijkt me ook overzichtelijk om in de fora 'Geallieerde Militaria' en 'As-Mogenheden militaria', bij de collecties sub-fora's te maken van verschillende landen.
Bijv.

Geallieerd

- Collecties & Aanwinsten

-Nederland
-Amerika
-Engeland
-Canada
-Etc.. Alle nog meer Geallieerde landen

En dit dan ook met As-Mogenheden Collecties. Alles onderverdelen in bepaalde landen. Zo hoeft er denk ik ook geen apart forum aangemaakt te worden voor 'Gecombineerde Collecties', want dan kunnen mensen met gecombineerde militaria, dat zelf posten in de sub-fora's.

Ideetje?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Haplo »

Als je alles mee rekent wat onder Engeland valt, ben je nog wel even bezig.
Ik zou er dan Groot Brittanie en het Commonwealth (of Gemenebest) van maken.
Dan heb je Engeland, Zuid- Afrika, Canada, India, Nieuw-zeeland, Australie, Newfoundland, Southern Rhodesia,
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Proos »

Ik hink op twee gedachten: 1) als we later splitsen is het meer werk, 2) voor alles een subforum is te veel inderdaad, maar wat zouden de belangrijkste zijn en hoeveel is dat. Hoeveel hebben we er nu van? Zo is er vast genoeg voor Brits, Amerikaans, misschien ook Nederlands? De rest kan dan gewoon in het hoofdforum worden ondergebracht.

Voorlopig zijn we sowieso nog even zoet met het verplaatsen naar de nieuwe onderdelen :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Joep »

Ik denk dat als we de sub-fora's aanmaken het er ongeveer als volgt komt uit te zien:

Geallieerde Collecties:

- Amerikaans
- Brits & Commonwealth (Ik denk dat bijna elke Brits verzamelaar, ook Commonwealth verzameld en/of bezit).
- Nederlands
- Belgisch
- Frans
- Etc.. (Ik denk dat de bovenstaand genoemde onderdelen, toch wel de meest verzamelde zijn, mocht iemand iets van Geallieerd verzamelen wat niet genoemd is, geef een suggestie zou ik zeggen).

As-Mogenheden Collecties:

- Duits
- Italiaans
- Japans
- Etc.. (Bovenstaande zijn ook het meest verzamelde van As-Mogenheden denk ik, nogmaals mocht iemand anders zich niet in het rijtje thuis voelen, geef een suggestie).

Als we dit op die manier indelen, d.m.v. sub-fora's hoeven we ook geen forum te maken voor 'Gecombineerde Collecties'.

Iemand die tenslotte van meerdere landen verzameld, bijvoorbeeld Amerikaans, Duits, Engels. Diegene post dan het Amerikaanse gedeelte in het Amerikaanse sub-fora, het Duitse gedeelte in het Duitse sub-fora en het Engelse gedeelte in het 'Engels & Commonwealth' sub-fora.

Zo wordt het lijkt mij een stuk overzichtelijker en voelen verzamelaars zich thuis, omdat ze hun 'eigen' plekje hebben. Normaliter zou je moeten gaan zoeken tussen verschillende gecombineerde collecties..

Bovendien hoeft iemand die geen interesse in bijv. Duitse militaria heeft, dan niet zijn of haar topic te plaatsen tussen topics waarin wel Duits voorkomt. Hij of zij post het waar het bij hoort. Bovendien is het ook overzichtelijker voor niet-leden van dit forum of nieuwe leden van dit forum, ze klikken een paar keer en vinden exact alles waar hun interesse bij ligt.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Auke »

Als het naar land opgesplitst gaat worden, zou ik ook het grootste geallieerde land een eigen onderdeel geven, de Sovjet-Unie :)
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Joep »

Sovjet-Unie hoort uiteraard ook thuis in dat rijtje! :wink:
Zeker omdat er een aantal verzamelaars daarvan zijn! Ik wist alleen niet zeker of Sovjet-Unie ook onder 'Geallieerd' zou passen. :zapped:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik vind het op die manier allemaal wat te gefragmenteerd. En persoonlijk geniet ik ook wel van Duitse collectietopics hoor. En als we dat do moet ofwel iedereen nieuwe gesplitste topics opstarten of moeten de mods alle collectietopics uit elkaar gaan trekken, wat onbegonnen werk is. Daarnaast heb je toch liever een totaalbeeld van iemands collectie in diens verzameltopic lijkt me?

En ik ga bijvoorbeeld ook voor die ene duitse riem en pollepel geen apart collectietipic beginnen bij asmogendheden. Je loopt dus ook het risico van inhoud te verliezen of mis te lopen op die manier.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door rammsander »

Het was even zoeken naar mijn topic van mijn verzameling en mijn topic over de Luchtbeschermingsdienst maar ik heb ze . Proos het ziet er top uit!

Sander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Joep »

Ik vind het op die manier allemaal wat te gefragmenteerd.
Het is inderdaad fragmentarisch ingedeeld, mensen zoals wij zijn vrij bekend met het gehele forum, maar nieuwe leden of bezoekers die dit forum bezoeken en geen lid zijn, kunnen zo wel snel bepaalde zaken opzoeken. :zapped:
Buiten dat denk ik dat het ook handiger ingedeeld is qua informatie en referentie. Bij een gecombineerde collectie zal een goede tip snel ergens midden in alle pagina's verdwijnen, als we alles onderschikken in mooie sub-fora's is alles snel en effeciënt op te zoeken. Buiten dat weet je gelijk dat als je bijv. iets over Amerikaans wilt weten of zien, je bij de sub-categorie 'Amerikaans' moet kijken, daar heb je meer aan dan het anders in een 'gecombineerd collectietopic' opzoeken, dan weet je tenslotte niet of je wel 'Amerikaans' tegen zult komen.
Dit is overigens even een voorbeeld, dit kan met allerlei militaria nationaliteiten voorkomen. :)
En persoonlijk geniet ik ook wel van Duitse collectietopics hoor.
Natuurlijk zijn er mensen die ook van Duitse collecties genieten, dit was ook maar een voorbeeld. :)
Absoluut zijn er mensen die persoonlijk een andere verzamelrichting hebben, maar ook naar Duitse collecties van anderen willen kijken, ik zelf ook! Je kunt dan makkelijk even op de sub-categorie 'Duits' klikken en tadà, je vindt allerlei prachtige Duitse verzamelingen! :)
En als we dat do moet ofwel iedereen nieuwe gesplitste topics opstarten of moeten de mods alle collectietopics uit elkaar gaan trekken, wat onbegonnen werk is
Dat is inderdaad onbegonnen werk! :frownno:
Dat moeten we ook niet gaan doen, het is gewoon het idee dat nieuwe collectietopics die worden aangemaakt in die sub-categorieën geplaatst worden zodat je alles netjes bij elkaar hebt staan.

Topics uit elkaar gaan trekken is onbegonnen werk en niet te realiseren. Daarom moeten we het forum 'gecombineerde collecties' zeker nog laten staan, het idee is dat mensen kleine overzichtjes (of grote, ligt eraan hoe groot je collectie is natuurlijk) maken van hun collectie, stel ze verzamelen meerdere nationaliteiten dat ze dan vervolgens die nationaliteiten plaatsen in de juiste sub-categorie. Op die manier staat alles mooi bij elkaar.

Het klinkt allemaal wat fragmentarischer en complexer dan het daadwerkelijk is.
De eerste focus is denk ik om even de meningen van forumleden te horen over de huidige veranderingen van het forum!

Tot nu toe ziet het er heel mooi uit moet ik zeggen, goed werk! _/-\o_
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door CollectorWo2 »

Ik moet wel even wennen hieraan,ik d8 dat alle info weg was,heb geen zin om opnieuw te plaatsten maar heb het weer gevonden :)
Ik ga ervanuit dat de gecombineerde verzameling nog verwijderd word? :?
Dus moet je je dan 3 subs maken wat je verzameling is?
Ik vond 1 plek wel handig.
Misschien dat ik het engels en amerikaanse collectie weg doe(niet weg doen)maar dan niet meer plaats en alleen duits nog plaats :roll:
Of alles en dat ik alleen nieuwe aanwinsten dan plaats. :roll:
Of een frisse start en alles maar opnieuw... :r
Plaats reactie