Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Proos »

We willen graag dat voor alle nieuwe berichten in marktplaats de foto's van de objecten worden geüpload via het forumsysteem. Het gebruik van de IMG-tags om afbeeldingen toe te voegen wordt uitgeschakeld in deze onderdelen.

De toegestane omvang van een bijlage is verdubbeld tot 1 MB. We bekijken nog of verdere verruiming mogelijk is, of dat afbeeldingen misschien automatisch verkleind kunnen worden.

De handel in militaria is zoals bekend pas mogelijk op dit forum door toetreding aan een speciale gebruikersgroep, na screening. Door de foto's in dit speciale onderdeel via het forumsysteem te plaatsen kunnen we naar wens permissies instellen en bv. voorkomen dat een toevallige bezoeker op een nare manier met objecten uit de oorlog worden geconfronteerd, danwel afbeeldingen kunnen downloaden en voor oneigenlijk gebruik inzetten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door coco »

Erg jammer dat het maar 1 mb is, in verband met resizen van foto's 2mb zou beter zijn in mijn ogen!
Laatst gewijzigd door coco op 23 feb 2014, 09:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Joep »

Ik denk dat een bezoeker die een wo2forum bezoekt sowieso in staat is om met 'WOII' geconfronteerd te worden. Anders bezoek je zo'n forum niet. Maar dat terzijde..

Een beter systeem is het wel, zeker om in de toekomst riooljournalistiek te kunnen ontwijken.

Van mij mag de toegestane omvang van bijlagen nog wat verhoogd worden (1,5-2MB). De meeste foto's maak ik via mijn mobiel of tablet en zijn dan meestal tussen de 1 MB en 2 MB.
Ik kan ze wel resizen, maar meestal wordt een website als TinyPic of ImageShack dan de oplossing, omdat dit sneller gaat.
Van mij mag de omvang van de bijlage over het gehele forum verhoogd worden tot tussen de 1 MB en 2 MB.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door patrickh »

Wat is een fijn resizer programma? En waarom moet je in omgekeerde volgorde uploaden?
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door wvd »

Microsoft resizer even googelen is erg fijn en snel sneller dan tinypic enz enz.
Zelf gebruik ik photoshop daarmee gaan geen pixels verloren
Laatst gewijzigd door wvd op 23 feb 2014, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door patrickh »

Bedankt!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Jasper J »

Het zou trouwens mooi zijn als op heel het forum zoiets van toepassing zou kunnen zijn , zo blijven ook de topics mooi ik werk tegenwoordig alleen nog met het forum systeem zo raken mijn topics niet leeg , de foto´s die je plaats via bijvoorbeeld imageshack verlopen na verloop van tijd.
Wel zal ik er voor pleiten zoals je op andere forum ook ziet de voormaten van de foto`s te vergroten zo heb je duidelijke foto´s .
Hoor graag de reactie hier op :yes:
Aude Audenda
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door CollectorWo2 »

voorkomen dat een toevallige bezoeker op een nare manier met objecten uit de oorlog worden geconfronteerd, danwel afbeeldingen kunnen downloaden en voor oneigenlijk gebruik inzetten.
Dan kan je net zogoed het gehele forum hakenkruisvrij maken dus alle kruizen afschermen... :bonk:
Net wat joep zegt, als je een forum bezoekt dat wo2 gerelateerd is dan weet degene wat hij kan tegen kan komen,beetje krom.
En anders gewoon axis rubrieken afsluiten voor open publiek en alleen te zien als je ingelogd bent!
Verkoop gedeelte hakenkruizen afschermen voortaan.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Jasper J »

Ik snap het wel alleen is het misschien beter heel het forum afgeschermd te maken dit is niet dat we wat te verbergen hebben maar de stemmingmakerij in de media is op dit moment zo enorm groot dat het misschien beter is dat de onderdelen op dit forum afgezien van algemene vragen alleen zichtbaar is voor leden.
Het is niet mijn eerste keuze maar de campange van de media tegen alles en iedereen die wo2 verzameld word steeds krachtiger , ik denk dat we tegen de massamedia uiteindelijk geen tegenwicht kunnen bieden dus moeten we maatregelen nemen.
Aude Audenda
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door coco »

Het forum is opgericht om iedereen kennis te laten maken met de oorlog, dat er stemmingmakerij is vanuit verschillende organisaties nu is dus enorm zonde.
Ik weet dat er mee gelezen word en laat dit duidelijk gelezen worden:

Allen hier op het forum zijn hier om te herinneren dat de oorlog NOOIT vergeten mag worden, de een doet dat door verzamelen (geallieerd of Duits of beide) de ander door het lezen van boeken en weer een ander door het maken van diorama's.
Sommige organisaties zijn van mening dat zij het alleen recht hebben op herinneren van de oorlog, iets wat totaal krom is natuurlijk want het is aan ons allen om de GEHELE! Oorlog te herdenken!

Als mensen problemen hebben hiermee moeten ze misschien wel bij zichzelf te raden gaan of wat ze doen het correcte is, als we al het Duitse materiaal gaan verbieden danwel afschermen krijgen we hetzelfde probleem als enkele jaren geleden waarbij een Joodse rabbijn begroet werd met de hitlergroet, iets wat kwam (blijkt nu, 'Dit is de dag' aflevering ergens afgelopen week geweest) omdat de jeugd de oorlog niet meer mee krijgt en dus niet weet wie hitler was en wat voor gestoorde dingen er gebeurt zijn.

Hoe meer we afschermen/in de doofpot stoppen hoe meer je dit soort praktijken krijgt en dat is iets waar we ons voor moeten hoeden!

Tot slot, dit is een open forum, een prachtig systeem waarbij de jeugd kennis leert maken met de geschiedenis en het moet in mijn ogen een open forum blijven zodat we kennis kunnen overdragen en opdat we NOOIT vergeten!
Laatst gewijzigd door coco op 23 feb 2014, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Haplo »

Helemaal mee eens Coco.
Dit heb je mooi verwoord.
Hoe meer je gaat afschermen, des te meer mensen gaan denken dat je wat hebt te verbergen.
Laat alles gewoon open.
Het initiatief van het forum was en is nog steeds de schoolgaande jeugd van informatie te voorzien.
De rest is in feite bijzaak en alleen maar in het leven geroepen voor en door de verzamelaars.
Ga je alles afschermen is het gehele informatieve gedeelte van de baan.
En dat kan nou net niet de bedoeling zijn.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Jasper J »

Je kunt natuurlijk doen als of er niets aan de hand is , maar feit is dat de verzamelaars wereld gewoon kapot gemaakt word door de massamedia je kunt heel leuk blijven zeggen we zijn een open forum en hebben niets te verbergen maar het is vechten tegen de bierkaai.
Ook ik hou het forum liever open maar het kan helaas niet . De scholier is mans genoeg om zich eventueel aan te melden we leven in een digitaal tijdperk.
Je kunt leuk blijven reageren dat we niets te verbergen hebben tegenover de media maar het is ee verloren strijd ze hebben macht en kunnen het brengen zoals zij dat willen.
Ik zal dit forum nooit verlaten om wat de media zegt maar als we geen maatregelen nemen zie ik de toekomst van wo2 verzamelen en interesse daar in somber in.

PS het voordeel van afschermen is dat de media nooit meer kan klagen dat je zomaar allerei hakenkruizen enz ziet ze hebben zich er dan specifiek voor moeten aanmelden.
Aude Audenda
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via frumsysteem

Bericht door CollectorWo2 »

Als de moderators zelf zeggen dat we toevallige bezoekers niet willen confronteren met symbolen e.d.
Ik ben ook niet voor het afschermen,misschien een idee om een meldings pop up te maken met daarop wat je te zien kan krijgen als je deze site bezoekt?
Die iedereen te zien krijgt als hij op de site komt,uiteraard mogelijkheid om die weg te vinken :)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Proos »

Als je serieus met verzamelen bezig bent en geen neonazi, dan lijkt het me juist zo dat je alle symbolen wilt kunnen zien: want je kunt anders niet vaststellen wat echt is of niet. Materialen die zijn gemaakt voor mensen die willen haten worden goedkoop verhandelt en zijn voor iedereen goed genoeg ook als je niet kunt zien of een voorwerp vervalst is of niet. Kortom: afplakken heeft geen zin. Wat we natuurlijk niet willen is dat eventuele buitenstaanders die foto's groot gaan uitprinten en er dan onwettige dingen mee gaan doen. Als we dat kunnen voorkomen moeten we dat doen. De oplossing daarvoor lijkt ons simpel genoeg: dat je foto's niet kunt zien als je niet bij dit forum hoort. We kunnen overwegen het uit te breiden, maar dan moet ik ook een nette oplossing bieden voor het gebruik er van.

Bijvoorbeeld dat je foto's tot 5 mb kunt uploaden maar het forum ze zelf voor je verkleind. De reden daarvoor is dat we betalen naar opslag en verbruik van MB's. Ik wil graag de herinnering aan de Tweede Wereldoorlog levend houden, maar het moet wel betaalbaar zijn.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Jasper J »

Proos schreef:Als je serieus met verzamelen bezig bent en geen neonazi, dan lijkt het me juist zo dat je alle symbolen wilt kunnen zien: want je kunt anders niet vaststellen wat echt is of niet. Materialen die zijn gemaakt voor mensen die willen haten worden goedkoop verhandelt en zijn voor iedereen goed genoeg ook als je niet kunt zien of een voorwerp vervalst is of niet. Kortom: afplakken heeft geen zin. Wat we natuurlijk niet willen is dat eventuele buitenstaanders die foto's groot gaan uitprinten en er dan onwettige dingen mee gaan doen. Als we dat kunnen voorkomen moeten we dat doen. De oplossing daarvoor lijkt ons simpel genoeg: dat je foto's niet kunt zien als je niet bij dit forum hoort. We kunnen overwegen het uit te breiden, maar dan moet ik ook een nette oplossing bieden voor het gebruik er van.

Bijvoorbeeld dat je foto's tot 5 mb kunt uploaden maar het forum ze zelf voor je verkleind. De reden daarvoor is dat we betalen naar opslag en verbruik van MB's. Ik wil graag de herinnering aan de Tweede Wereldoorlog levend houden, maar het moet wel betaalbaar zijn.

Is de oplossing van het afschermen niet gewoon een optie , men wil een open forum blijven maar dat blijf je dan toch niet de scholier die een foto van een item wil plaatsen met vragen daarover moet immers toch eerst registreren als het idee wat je oppert word uitgebreid, naar mijn mening heb je dus 2 vliegen in 1 klap bij het afschermen de mensen van de media kunnen niet zomaar meer met verhalen komen dan en de serieuze verzamelaar , scholier of andere soort geïnteresseerden melden zich dan echt wel , met als gevolg dat de kwaliteit ook weer omhoog gaat.
Aude Audenda
Plaats reactie