Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Charly1975 »

De babbelbox is juist toch voor onzin?

Nee, ik snap je wel :) Met elkaar proberen we het forum 'normaal' te houden, gericht op onze interesse doch met ruimte voor wat luchtigere onderwerpen. Goede combi lijkt me.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Jasper J »

Voorzie het marktplaats gedeelde om te beginnen dan van een kopie protectie systeem als je niet wil dat maloten alles kopieren en er een mooie poster van maken?
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Proos »

Als het in beeld komt is het te jatten (screenshot is zo gemaakt). Beter is om de toegang te regelen zodat het niet in beeld komt. Dat hebben we nu ingesteld, maar geldt nog niet voor berichten die vóor vanmiddag geplaatst zijn en nog IMG-tags gebruiken met links naar externe afbeeldinghosters.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Proos »

Joep schreef:
Bijvoorbeeld dat je foto's tot 5 mb kunt uploaden maar het forum ze zelf voor je verkleind.
Dat is voor mij de uitkomst betreft foto's! Een heel goed idee Proos, ik hoop dat je het toe wilt passen! :)
Volgens mij heb ik dit nu opgelost *)

Als je nu grote afbeeldingen upload krijg je minder snel klachten van het systeem en probeert ie de foto te resizen. Maximale omvang is 2048 bij 2048.
Eventueel is de resolutie in de toekomst te verhogen, maar voorlopig is dit denk ik de beste oplossing.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Joep »

Ik heb het net even getest en het werk inderdaad!

Bedankt! :)
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door coco »

Het is echt kl*te.... Ik wil ff 5 foto's toevoegen dat duurt een eeuw en al klik je per ongeluk op wo2 forum logo ben je alles weer kwijt....
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Joep »

Ligt dan toch echt aan je Internetverbinding of je Browser. Een afbeelding uploaden (van circa. 1 MB) duurt bij mij ongeveer 5 tot 10 seconden.
Wel irritant dat je alles weer kwijt bent als je per ongeluk op de banner klikt, de tekst behoudt je wel volgens mij.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door coco »

Gebruik safari en iphone foto's zijn 5 mb ongeveer, toch met 3g nog redelijk traag.
Was tekst ook kwijt :-s.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Joep »

Gebruik je iPhone 5 of de oudere versies?

Ik gebruik zelf iPhone 4, foto's zijn meestal tussen de 1,8 en 3 MB. De 3G verbinding tipt natuurlijk niet aan wi-fi laat staan Ethernet verbinding.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door coco »

Ik heb het thuis met wifi nog eens geprobeerd, niet veel vlotter eerlijk gezegd.
Iphone 5 inderaad :-).

Achja met een beetje geduld kom je er wel alleen een max van 5 foto's en dat als je op het logo klikt alles kwijt bent is wel echt HEEL irritant!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Proos »

Lastig te zeggen waar de vertraging door komt. De server is ondergebracht in een datacentrum (eunetworks) in Amsterdam op een supersnelle internetverbinding. Sneller is er eigenlijk niet echt mogelijk voor ons.

Het kan de moeite waard zijn om te kijken of je misschien gebruik maakt van IPv6? Check hier of je IPv6 gebruikt. Sommige providers bieden dat al aan, maar hebben nog niet dezelfde investeringen gedaan als voor het bestaande netwerk. Als je IPv6 gebruikt kun je hier de snelheidsverschillen bekijken tussen het oude en nieuwe netwerk:

http://ipv6-test.com/speedtest/

Verder over mobiel internet: er zijn grote verschillen per provider en per abonnement. De uploadsnelheid is bijna altijd lager dan de download. Men noemt meestal alleen de downloadsnelheid op de sites. Een aantal providers heeft in januari aangekondigd de snelheid wat te verhogen en niet voor niets, want in sommige gevallen is de verhouding ver te zoeken: bijv tot 14 mbps download en 0,3 mbps upload. Als je dan een foto wilt uploaden schiet het nog niet erg op.

Je kunt je uploadsnelheid op (zowel voor 3G als Wifi) op verschillende websites testen (ik ken alleen uploadtests voor IPv4 vooralsnog): http://www.speedtest.nl/
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie