Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Joep »

Bijvoorbeeld dat je foto's tot 5 mb kunt uploaden maar het forum ze zelf voor je verkleind.
Dat is voor mij de uitkomst betreft foto's! Een heel goed idee Proos, ik hoop dat je het toe wilt passen! :)
Als je serieus met verzamelen bezig bent en geen neonazi, dan lijkt het me juist zo dat je alle symbolen wilt kunnen zien: want je kunt anders niet vaststellen wat echt is of niet
Het is niet zozeer om te kunnen vaststellen dat iets 'echt' is of niet, het is een principe kwestie. Vaststellen van voorwerpen doen we bij Identificatie en Verificatie. Als je je verzameling wilt tonen aan collega-verzamelaars, ga je er al van uit dat wat hij of zij toont 'origineel' is. Tenslotte zijn er maar weinig mensen die replica's of reproducties verzamelen, met uitzondering van onze 'Re-enatment en Levende Geschiedenis' vrienden, maar dat is niet per se verzamelen, maar kopen omdat je het nodig hebt. Maar laat ik daar niet te ver van afwijken.

Dit is geen neonazi-forum, iedereen op dit forum heeft een mening over dat soort lui en die zijn hier absoluut niet welkom. Ik vind op dit forum dan ook geen neonazi en als die er zijn, of geweest waren dan ga ik er van uit dat hen een directe ban te wachten staat.
Is de oplossing van het afschermen niet gewoon een optie , men wil een open forum blijven maar dat blijf je dan toch niet de scholier die een foto van een item wil plaatsen met vragen daarover moet immers toch eerst registreren als het idee wat je oppert word uitgebreid, naar mijn mening heb je dus 2 vliegen in 1 klap bij het afschermen de mensen van de media kunnen niet zomaar meer met verhalen komen dan en de serieuze verzamelaar , scholier of andere soort geïnteresseerden melden zich dan echt wel , met als gevolg dat de kwaliteit ook weer omhoog gaat.
Jasper, ik snap je idee. Maar het volledig afschermen van een forum, lijkt me niet de juiste optie. Misschien wel gedeeltelijk.
Ik heb er zelf ook altijd een schurfthekel aan als ik een forum bezoek, maar niet gelijk er op kan. Dan krijg je het vaste ritueel 'even snel registreren, soms moet je wachten op screening van de Beheerder of Moderator, dan krijg je permissies toegevoegd en ten slotte na drie dagen kun je eindelijk op het forum'.. :zapped:
Er zijn veel mensen die informatie nodig hebben, betreffende veelal scholieren of hobbyisten en zo op dit forum terecht komen.

Het lijkt me makkelijker om alle foto's gewoon open te laten en zichtbaar te laten, ook voor niet-geregistreerden behalve het marktplaats onderdeel. Het marktplaats onderdeel moet ontoegankelijk worden voor buitenstaanders, dan krijgen we dit gezeik met dat riooljournalistiek ook niet.

Het enige gezeik wat we door de media en onprofessionele instanties hebben is in principe het verzamelen en het aanbod van WOII gerelateerde zaken, of zaken met betrekking tot de Holocaust. In dit geval het aanbod van Zyklon-B blikjes.

Ten slotte moeten nieuwe leden ook eerst twee weken gescreend worden door de Moderators voordat ze als het ware 'toegang' hebben in marktplaats. Ze hebben natuurlijk wel toegang in marktplaats, maar ze kunnen er geen berichten plaatsen. Op die manier proberen we ook mensen er van te weren van wie we geen gratie tot marktplaats willen verlenen.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Jasper J »

Dan los je nog niets op Joep op andere forum onderdelen staan ook foto`S van items waar deze mensen aanstoot aan nemen zolang het open en blood staat zal men zoeken naar een weg ons zwart te maken.
Er is niets mis mee als je even moet wachten voordat je kunt posten mijn ervaring op andere fora is dat dit meestal een paar uur duurt in het uiterste geval een dag , je kunt natuurlijk ook gewoon instellen dat je moet registreren en dan gelijk kunt posten de serieuze mensen zullen daar geen probleem mee hebben.
Als je wat wilt leren kun je best een beetje moeite doen nogmaals het moet kunnen dat je na registreren direct toegang hebt tot het forum .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door wvd »

Foto's afschermen voor niet leden is idd een optie binnen de forum software de meeste fora doen dat ook. De tekst is dan leesbaar maar de foto's zelf zijn niet te zien. Heeft iemand echt belang of interesse bv scholieren dan melden ze zich wel gewoon aan.

Bij afschermen voorkom je ook dat niet iedereen die hier op het forum uitkomt als niet lid andermans foto's jat. Het idee om open te zijn is misschien wat achterhaalt in deze tijd. Zie wat er de laatste tijd gebeurt zelf dat stuk van de nos staan de foto's verknipt van die hier op het forum gebruikt zijn. Was het afgeschermd hadden ze die ook niet kunnen jatten. Ik zeg hiermee niet dat we wat te verbergen hebben beslist niet maar zo hadden we de sensatie media wel op achterstand kunnen zetten.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door patrickh »

Helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Joep »

Jasper,

Waarom los je er niks mee op? We lossen dan het probleem op waar we nu mee kampen.
Het enige gezeik wat we door de media en onprofessionele instanties hebben is in principe het verzamelen en het aanbod van WOII gerelateerde zaken, of zaken met betrekking tot de Holocaust. In dit geval het aanbod van Zyklon-B blikjes.
Als ze daarna gaan zeiken over dat je het niet mag verzamelen, staan ze relatief zwak. Want dat mag wel!
We pakken eerst probleem A aan en als er nieuwe problemen ontstaan probleem B. Maar dat is nu nog niet het probleem.
Als je wat wilt leren kun je best een beetje moeite doen nogmaals het moet kunnen dat je na registreren direct toegang hebt tot het forum .
Het punt is dus juist, dat veel mensen helemaal niet uitgebreid lid willen worden van een forum, maar even snel informatie nodig hebben. Dat wij nou serieuze verzamelaars zijn en deze hobby graag willen delen en erover praten en zo via dit forum met elkaar uitgebreid kunnen communiceren geld niet voor iedereen.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik dan een forumlink krijg doorgestuurd, om een afbeelding te kunnen bekijken, maar dan was dit afgeschermd. Ik ga dan niet helemaal de moeite nemen om te registreren, permissies krijgen, screening ondergaan en drie dagen later eindelijk dat plaatje te kunnen zien...

Dat jij die moeite wel neemt, geld niet voor iedereen, er zijn talloze fora's op het internet en om bij alles wat je 'even snel wilt zien of opzoeken' uitgebreid een registratie te voldoen, nee. :frownno:

Ik zie ook dagelijks dat er buiten de geregistreerden aardig wat gasten dit forum bezoeken.
op andere forum onderdelen staan ook foto`S van items waar deze mensen aanstoot aan nemen
Dat is gewoon mierenneukerij. Ik had al eerder gezegd dat mensen die een forum bezoeken die WOII gerelateerd is, aanstoot kunnen verwachten op WOII gerelateerde en Holocaust gerelateerde zaken. Anders bezoek je zo'n forum niet!

Het enige waar we foto's mogelijk kunnen weren van niet-geregistreerden is het aanbod onderdeel, omdat daar nu het gezeik over gaat.

Als ik op wikipedia 'Auschwitz-Birkenau' ga opzoeken, verwacht ik dat ik Holocaust gerelateerde foto's of informatie kan tegen komen, daar neem ik dan ook geen aanstoot aan, omdat ik het zelf opzoek. Zo ook de mensen die gaan googlen naar WOII of andere WOII gerelateerde zaken en zo op dit forum komen.

Ik denk dat we nu te ver afdwalen van het topic. Het ging over 'Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem', misschien moet er als mensen suggesties hebben voor andere forum-onderdelen een nieuw topic aangemaakt worden. Als het marktplaats onderdeel ontoegankelijk was voor niet-geregistreerden had de foto van de Zyklon-B blikjes ook niet gejat kunnen worden.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Proos »

Joep schreef:Dat is voor mij de uitkomst betreft foto's! Een heel goed idee Proos, ik hoop dat je het toe wilt passen! :)
Willen is het probleem niet: ik ga mijn best doen. :)

Over het afschermen:

Op Wikipedia staan ook hakenkruizen. In mijn geschiedenisboek op school ook. Volgens mij is de context het belangrijkst: handel in de militaria is volgens mij het gevoelige punt. Je mag gewoon voorwerpen uit die tijd laten zien op dit forum, mits respectvol en volgens de wet. De wetgever wil juist (terecht) voorkomen dat door handel historische voorwerpen gebruikt kunnen worden om haat te zaaien. Dat willen wij met z'n allen ook niet en hebben daarin niets te verbergen. Dan wek je ook de schijn dat je iets doet dat niet mag.

Wat we willen voorkomen is dat de handel beperkt blijft - en het gebruik van de foto's rondom die handel - tot alleen geautoriseerde personen. Daarom hebben we die gebruikersgroep al, maar we hebben het nu over extra drempels om ook te voorkomen dat die foto's op zichzelf voor illegale doeleinden gebruikt kunnen worden buiten dit forum. Dat gaat dan om de foto's in de marktplaats.

Kortom: er is alleen handel in objecten omdat ze een historische waarde hebben en niet omdat er Nazi-symbolen op staan. Als iemand wel mee kan lezen is precies transparant wat er op dit forum staat, maar zonder dat hij de foto's kan uitprinten en aan zijn muur kan hangen.

Trouwens ook wel een aardig idee (dank je Joep) dat je bij registratie niet direct die foto's op het forum alsnog kunt zien. En denk ik makkelijk te implementeren. Ik kan nieuwe gebruikers in een speciale groep zetten die geen toegang hebben tot de foto's in marktplaats en dat ze automatisch uit die groep worden ontheven als je een bijvoorbeeld tien berichten op het forum hebt geplaatst. Dan hebben wij de kans gehad om te zien of 't een beetje een normale deelnemer is. Het dan nog zélf kunnen verhandelen blijft dan nog altijd voorbehouden aan de uitgebreidere screening, waarover in die onderdelen al sinds de oprichting van de gebruikersgroep een uitleg staat.

Als iemand iets wil weten over een voorwerp kan hij dat gewoon bij de verzamelaars halen, niet in de marktplaats.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Jasper J »

Joep

Het gaat er niet om of ze zwak staan het gaat er om dat het steeds in het nieuws komt keer op keer of ze nou gelijk hebben of niet het bedoezelt onze naam we moeten de massamedia een stap voor zijn.
Je kunt makkelijk zeggen dat is nu nog niet het probleem dat zien we dan wel, je kunt voorspelbare problemen beter oplossen dan maar te wachten hoe het gaat lopen.Als je een beetje het nieuws volgd dan had je al lang kunnen waarnemen dat er een campange gevoerd word tegen de verzamelaars gemeenschap Kassa, nos enz.
Als mensen geen moeite willen doen voor informatie dan zijn ze niet serieus werkstukken voor school bijvoorbeeld daar zou je toch echt moeite en tijd moeten insteken binnen 1 dag kom je er niet mee weg.
Het staat buiten kijf dat bepaaldse dingen gezeik is op het niveau dat grenst aan mierenneukerij maar daat gaat het niet om het feit is dat het voorloppig zo zou blijven en wij ons daar op een manier tegen moeten weren die effectief is.
Ik vind het trouwens niet heel ver afwijken want de discussie en de aanpassing ontstond door het gene waar we het nu over hebben.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Jasper J »

Proos schreef:
Joep schreef:Dat is voor mij de uitkomst betreft foto's! Een heel goed idee Proos, ik hoop dat je het toe wilt passen! :)
Willen is het probleem niet: ik ga mijn best doen. :)

Over het afschermen:

Op Wikipedia staan ook hakenkruizen. In mijn geschiedenisboek op school ook. Volgens mij is de context het belangrijkst: handel in de militaria is volgens mij het gevoelige punt. Je mag gewoon voorwerpen uit die tijd laten zien op dit forum, mits respectvol en volgens de wet. De wetgever wil juist (terecht) voorkomen dat door handel historische voorwerpen gebruikt kunnen worden om haat te zaaien. Dat willen wij met z'n allen ook niet en hebben daarin niets te verbergen. Dan wek je ook de schijn dat je iets doet dat niet mag.

Wat we willen voorkomen is dat de handel beperkt blijft - en het gebruik van de foto's rondom die handel - tot alleen geautoriseerde personen. Daarom hebben we die gebruikersgroep al, maar we hebben het nu over extra drempels om ook te voorkomen dat die foto's op zichzelf voor illegale doeleinden gebruikt kunnen worden buiten dit forum. Dat gaat dan om de foto's in de marktplaats.

Kortom: er is alleen handel in objecten omdat ze een historische waarde hebben en niet omdat er Nazi-symbolen op staan. Als iemand wel mee kan lezen is precies transparant wat er op dit forum staat, maar zonder dat hij de foto's kan uitprinten en aan zijn muur kan hangen.

Trouwens ook wel een aardig idee (dank je Joep) dat je bij registratie niet direct die foto's op het forum alsnog kunt zien. En denk ik makkelijk te implementeren. Ik kan nieuwe gebruikers in een speciale groep zetten die geen toegang hebben tot de foto's in marktplaats en dat ze automatisch uit die groep worden ontheven als je een bijvoorbeeld tien berichten op het forum hebt geplaatst. Dan hebben wij de kans gehad om te zien of 't een beetje een normale deelnemer is. Het dan nog zélf kunnen verhandelen blijft dan nog altijd voorbehouden aan de uitgebreidere screening, waarover in die onderdelen al sinds de oprichting van de gebruikersgroep een uitleg staat.

Als iemand iets wil weten over een voorwerp kan hij dat gewoon bij de verzamelaars halen, niet in de marktplaats.
Proos de gebruikers van het forum en de verzamelaars van wo2 items worden gewoon met argus ogen bekeken de makers van schoolboeken en artikelen op wiki worden zo niet bekeken.
Ik vind de maatregelen die er nu genomen zijn een goed begin maar voor mij mag het veel verder gaan we moeten zorgen dat we bepaalde personen en organisaties een stap voor zijn, we moeten niet wachten op de volgende problemen die er zeker gaan komen.
Het gedeeltelijk afschermen vind ik halfwerk juist nu kunnen we hun mond snoeren door gerichte aanpassingen .
Nogmaals ik laat mij niet wegjagen door stemmingmakerij van de media .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Joep »

Het gaat mij er wel degelijk om of ze zwak staan of sterk. Juridische maatregelen hebben dan namelijk geen effect.

Het forum wordt een keertje benadeelt door de NOS en we voelen ons gelijk op onze tenen getrapt. Net wat Proos zegt, als we het marktplaats onderdeel ontoegankelijk maken voor ongeautoriseerde personen, zijn alle problemen al verholpen. Op wikipedia staan hakenkruizen, in de geschiedenisboeken staan hakenkruizen, et cetera.

Als je een WOII gerelateerd forum bezoekt, verwacht en kun je aanstoot verwachten aan de Holocaust en het Derde Rijk. Veel gastbezoekers bezoeken dagelijks het forum en lezen veel onderwerpen van WOII waar ze wat aan leren. We kunnen hen niet in de gelegenheid stellen het gehele forum ontoegankelijk te maken.

Als we het onderstaande toepassen op het marktplaats gedeelte zijn er mijn inziens geen problemen en ontstaan er geen problemen.
Ik kan nieuwe gebruikers in een speciale groep zetten die geen toegang hebben tot de foto's in marktplaats en dat ze automatisch uit die groep worden ontheven als je een bijvoorbeeld tien berichten op het forum hebt geplaatst. Dan hebben wij de kans gehad om te zien of 't een beetje een normale deelnemer is. Het dan nog zélf kunnen verhandelen blijft dan nog altijd voorbehouden aan de uitgebreidere screening, waarover in die onderdelen al sinds de oprichting van de gebruikersgroep een uitleg staat.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Jasper J »

Joep schreef:Het gaat mij er wel degelijk om of ze zwak staan of sterk. Juridische maatregelen hebben dan namelijk geen effect.

Het forum wordt een keertje benadeelt door de NOS en we voelen ons gelijk op onze tenen getrapt. Net wat Proos zegt, als we het marktplaats onderdeel ontoegankelijk maken voor ongeautoriseerde personen, zijn alle problemen al verholpen. Op wikipedia staan hakenkruizen, in de geschiedenisboeken staan hakenkruizen, et cetera.

Als je een WOII gerelateerd forum bezoekt, verwacht en kun je aanstoot verwachten aan de Holocaust en het Derde Rijk. Veel gastbezoekers bezoeken dagelijks het forum en lezen veel onderwerpen van WOII waar ze wat aan leren. We kunnen hen niet in de gelegenheid stellen het gehele forum ontoegankelijk te maken.

Als we het onderstaande toepassen op het marktplaats gedeelte zijn er mijn inziens geen problemen en ontstaan er geen problemen.
Ik kan nieuwe gebruikers in een speciale groep zetten die geen toegang hebben tot de foto's in marktplaats en dat ze automatisch uit die groep worden ontheven als je een bijvoorbeeld tien berichten op het forum hebt geplaatst. Dan hebben wij de kans gehad om te zien of 't een beetje een normale deelnemer is. Het dan nog zélf kunnen verhandelen blijft dan nog altijd voorbehouden aan de uitgebreidere screening, waarover in die onderdelen al sinds de oprichting van de gebruikersgroep een uitleg staat.
Nogmaals het gaat er niet om of je sterk staat je moet verder kijken ook de goede naam en imago staan op het spel ik weet ook wel dat wat we doen niet strafbaar is maar het is te gemakkelijk om het weg te wuiven.
Ja als je een wo2 forum bezoekt kom je items tegen die hakenkruizen enz kunnen bevatten dat weet jij dat weet ik , toch werkt de media anders .
Ik vind dat van veel gasten die dagelijks hier lezen gewoon de moeite kunnen nemen zich te registreren doen ze dat niet bestempel ik dat gewoon als luiheid het kost potdorrie nog geen 5 minuten .Ik ben trouwens niet op mijn tenen getrapt als je dat denkt ik heb principes niet alles hoeven we te accepteren daar valt stemmingmakerij ook onder het is een principe kwestie simpel misschien ben ik daar wel een ouwe lul in :/
Aude Audenda
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door asjemenou »

Toch jammer dat ons forum zo negatief in het nieuws moet komen. Je zou haast gaan denken dat het WOII forum een vergaarbak is van neo-nazi's, militaristen e.d. Ik zelf herken mij sowieso niet in dit soort personages.
Ik ben het dan ook eens met de verwoording van Coco. Het (online) wegstoppen van WOII en de daarbij behorende nazi symbolen lijkt mij geen goed idee. Het zou dan een zoveelste "vertrut" regel in onze maatschappij worden.
Voorbeeld; als kind zijnde speelde ik in een speeltuin waar o.a. een houten glijbaan stond. Als er iemand met een scherp voorwerp op het hout had geslagen dan kreeg ik splinters in mijn been als ik van de glijbaan afgleed. Conclusie; ik lette een volgende keer dus wel op als ik besloot om van deze glijbaan af te glijden. Anders gezegd, laat kinderen en ook volwassenen zelf ervaren wat goed of fout of veilig of gevaarlijk is. Deze keuze kunnen zij voor zichzelf heel goed maken. Dat behoeft de overheid, een instelling of een bepaalde bond niet voor hen of ons te doen. WOII is een te zwarte bladzijde in onze geschiedenis om weggestopt te worden.
Proos schreef:Wat we natuurlijk niet willen is dat eventuele buitenstaanders die foto's groot gaan uitprinten en er dan onwettige dingen mee gaan doen. Als we dat kunnen voorkomen moeten we dat doen.
Tegen de kwaadwillende buitenstaanders, die mijn bericht hopelijk ook lezen, zou ik willen zeggen; kom eens uit de kast, meldt je aan op dit forum en ga met ons de discussie aan. Daar is dit forum dan ook voor bedoelt. Ervaar zelf wie de mensen/bezoekers achter dit forum zijn en trek dan pas je conclusie.
Er zit hier genoeg expertise die niet alleen is voorbehouden aan medewerkers van bijvoorbeeld het NIOD, de Sectie Krijgsgeschiedenis van de Koninklijke Landmacht of wat dan ook. Buiten hen zijn er genoeg mensen die serieus bezig zijn met de WOII geschiedenis en die kun je op dit forum treffen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Proos »

Ok, sinds twee minuten geleden moet je minimaal 15 berichten hebben op het forum om de plaatjes in marktplaats te kunnen zien. Het je minder berichten dan ben je een beginnend gebruiker en kennen we je onvoldoende. Dat wil zeggen: alleen de plaatjes geupload via het forumsysteem zijn niet zichtbaar, wel nog de afbeeldingen die extern worden opgeroepen via IMG-tags. Dat duurt een korte tijd en dan zijn die gearchiveerd. Voor der rest - tekst, titels - blijft precies te zien wat er op het wo2forum staat; omdat we geen achterkamertje zijn waar stiekeme dingen gebeuren.

Het marktplaatsgedeelte is het onderdeel van zorg: omdat dáár eventuele neonazi's aan spullen zouden kunnen komen. Dat moet dus goed afgeschermd zijn en het uitzetten van toegang tot plaatjes is daar onderdeel van. Zie ook eerste berichtje in deze draad.

Dank aan Joep voor het idee.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Joep »

Een beter systeem zo.

Zo kunnen we voorkomen dat ongeautoriseerde personen zomaar naar dit forum komen, puur voor de handel of zijn/haar neonazistische praktijken op weg te helpen.
Tevens hoop ik ook dat journalisten voortaan de discussie aangaan en niet van één bron uitgaan.

Chapeau! :)
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Charly1975 »

Proos schreef:Ok, sinds twee minuten geleden moet je minimaal 15 berichten hebben op het forum om de plaatjes in marktplaats te kunnen zien. Het je minder berichten dan ben je een beginnend gebruiker en kennen we je onvoldoende. Dat wil zeggen: alleen de plaatjes geupload via het forumsysteem zijn niet zichtbaar, wel nog de afbeeldingen die extern worden opgeroepen via IMG-tags. Dat duurt een korte tijd en dan zijn die gearchiveerd. Voor der rest - tekst, titels - blijft precies te zien wat er op het wo2forum staat; omdat we geen achterkamertje zijn waar stiekeme dingen gebeuren.

Het marktplaatsgedeelte is het onderdeel van zorg: omdat dáár eventuele neonazi's aan spullen zouden kunnen komen. Dat moet dus goed afgeschermd zijn en het uitzetten van toegang tot plaatjes is daar onderdeel van. Zie ook eerste berichtje in deze draad.

Dank aan Joep voor het idee.
15 berichtjes in de babbelbox zijn zo geplaatst, idee is goed. Wellicht ook even kijken welke inhoud die berichtjes hebben?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Afbeeldingen marktplaats via forumsysteem

Bericht door Proos »

Ja, dat is een goed punt. Daar letten we ook al op. In de forumregels is afgesproken dat er niet off topic en onzinberichten geplaatst mogen worden. Als iemand 15 van die berichtjes plaatst heeft ie sowieso een (tijdelijke) ban te pakken. Mochten jullie zoiets aantreffen dan zijn we te verwittigen via de knopjes met het uitroepteken dat bij ieder bericht op het forum te zien is.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie