Nieuw

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Nieuw

Bericht door uniformverzamelaar »

Men krijgt ook geen mail meer wanneer er een reactie komt op een post.

Het gevolg daarvan is dat het langer kan duren eer men antwoord of reactie krijgt.
Wel wordt dit aangegeven in de notificatie.
Had dit ook, al aangepast in mijn profiel dat ik daze wel zou krijgen. Maar helaas.

Persoonlijk vond ik de gang van zaken (posten en bijsluiten van foto's) bij het oudere veel beter dan bij dit nu.

Maar dit is mijn mening.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Nieuw

Bericht door patrickh »

Bij het opnieuw bekijken van de nieuwe posten, als ik dan klik op nieuwe berichten, staan er nog steeds oude berichten.

Eerst was het dat na elke keer dat je gekeken had de posten waar niets meer was gepost die automatisch wegvielen.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Nieuw

Bericht door Erik »

Ik heb een ander 'probleem' (ik word er niet gillend wakker van of zo, maar misschien dat het opgelost kan worden): Bij mij staat in de melding rechtsboven: Privéberichten [2]. Maar alle privéberichten zijn gelezen! Waar komt dat 2-tje vandaan?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Nieuw

Bericht door Proos »

patrickh schreef:Bij het opnieuw bekijken van de nieuwe posten, als ik dan klik op nieuwe berichten, staan er nog steeds oude berichten.

Eerst was het dat na elke keer dat je gekeken had de posten waar niets meer was gepost die automatisch wegvielen.
Je kunt overwegen de knop "ongelezen berichten", die zijn wel persoonlijk - in tegenstelling tot de nieuwe berichten. Overigens werken de nieuwe berichten ook in combinatie met de gelezen berichten. Wanneer je op de knop "markeer forums als gelezen" klikt kun je een en ander naar eigen wens in beeld brengen; die werkt ook eventueel per forumonderdeel.
Erik schreef:Ik heb een ander 'probleem' (ik word er niet gillend wakker van of zo, maar misschien dat het opgelost kan worden): Bij mij staat in de melding rechtsboven: Privéberichten [2]. Maar alle privéberichten zijn gelezen! Waar komt dat 2-tje vandaan?
Je hebt hetzelfde probleem als thunderbird... ik heb zojuist het forum de berichtentellers opnieuw laten synchroniseren, maar weet ook niet of dat de oplossing is. Ik zal even wat meer onderzoek moeten doen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Nieuw

Bericht door uniformverzamelaar »

Graag zou ik ook een antwoord krijgen op mijn opmerking betreffende de mails die men normaal zou krijgen nadat er een reactie gekomen is op een post.

Bv hier heb ik alles aangevinkt en natuurlijk verstuurd zodat dit normaalgezien moet opgenomen.

"Hier kun je je voorkeursnotificatiemethodes voor het forum instellen".

Maar mails krijg ik dus niet !!

Bedankt
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Nieuw

Bericht door Kevinbes »

Waar zijn de bedankjes?
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Nieuw

Bericht door Proos »

Kevinbes schreef:Waar zijn de bedankjes?
Ik ben de bedankjes nog aan het bekijken of die mee kunnen, het is een kleine legpuzzel :)

@Guy, doet ie 't nu weer?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Nieuw

Bericht door Kevinbes »

Proos schreef:
Kevinbes schreef:Waar zijn de bedankjes?
Ik ben de bedankjes nog aan het bekijken of die mee kunnen, het is een kleine legpuzzel :)

succes :)

groetjes Kevin
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Nieuw

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo Proos,

Prima werk !!
Ja, hij doet het weer.

Bedankt.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Bas J.
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2012, 10:49

Re: Nieuw

Bericht door Bas J. »

Dun forum nu, maar toch wel mooi dat ik fotos niet meer kleiner hoef te maken in paint.

Mvg,
Bas
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Nieuw

Bericht door Kevinbes »

Nieuwe berichten blijft wel erg lang staan
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Nieuw

Bericht door patrickh »

Vond ik dus ook al. Vind ook de snelle links geen verbetering eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Nieuw

Bericht door patrickh »

Wat ik nog steeds graag zou willen is een opschoning vd ledenlijst. Wat heeft een ledenlijst uberhaubt voor zin als er leden op staan die al 5 jaar niet ingelogd hebben?

Overigens vindt ik wel dat je goed werk levert hoor Proos, petje af _/-\o_
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Nieuw

Bericht door Proos »

Kevinbes schreef:Nieuwe berichten blijft wel erg lang staan
Het is aan uit- en inloggen gekoppeld. Als je op "uitloggen" klikt en daarna weer inlogt zou de lijst leeg moeten zijn. Omdat de nieuwe versie van het forum je sessies beter vasthoudt is het sluiten van je browser niet meer voldoende. Ik heb het getest en hier werkt het in ieder geval.
Een veel handiger alternatief is om gebruik te maken van de gelezen en ongelezen functionaliteit (zie ook mijn berichtje van 21 december). Je kunt die namelijk veel makkelijker zelf resetten en eventueel ook per forumonderdeel.

Ter info verder nog:
Je kunt al je browsersessies bekijken in de instellingen: ucp.php?i=ucp_profile&mode=autologin_keys
patrickh schreef:Vond ik dus ook al. Vind ook de snelle links geen verbetering eerlijk gezegd.
Wat is er minder fijn aan de snelle links? Ik vind het zelf wel een verbetering, met name omdat het nu adaptief is met de resolutie en een stuk minder rommelig is. Het gaat hier overigens om standaard functionaliteit, waar ik juist niet te veel aan wil veranderen - in verband met het excessieve onderhoudswerk dat 't veroorzaakt.
patrickh schreef:Wat ik nog steeds graag zou willen is een opschoning vd ledenlijst. Wat heeft een ledenlijst uberhaubt voor zin als er leden op staan die al 5 jaar niet ingelogd hebben?

Overigens vindt ik wel dat je goed werk levert hoor Proos, petje af _/-\o_
Dank je! Over het ledenaantal verwijs ik je graag naar een eerder antwoord: viewtopic.php?p=489794#p489794
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Nieuw

Bericht door patrickh »

Snelle links werkt gewoon niet fijn. Laat nieuwe berichten, je berichten ed gewoon direct in beeld staan, naast het woord forumoverzicht. Zo werken bijna alle fora, is overzichtelijker, en werkt véél fijner. Kijk de diverse fora er maar eens op na.
Plaats reactie