Heeft het nog zin ?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door patrickh »

Ook dat klopt!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Er zijn natuurlijk jongeren die zich eerst goed informeren dat kan ik alleen maar toejuichen.

Want soms zie je dingen (waar men van ver al kan zien dat er iets mis mee is) op veilingsites, ebay, 2de hand enz waar dan flink op geboden wordt en dan veronderstel ik niet dat dit alleen maar om jongeren gaat. Vooral als men op de bedragen die er geboden worden gaat letten.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Kevinbes »

uniformverzamelaar schreef:Er zijn natuurlijk jongeren die zich eerst goed informeren dat kan ik alleen maar toejuichen.
:D :D
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Kugelblitz »

Het is aan de beheerder van ieder forum om de afweging te maken of een forum nog een toegevoegde waarde heeft en nog een zinvolle bijdrage levert. En het is aan ons om zelf te beslissen lid te blijven, te lezen of wel of niet te posten.
Met deze opmerking van Jim ben ik het geheel eens. Het forum, of welke andere website dan ook, heeft zin wanneer er mensen gebruik van maken en de eigenaar/beheerder er nog zin in heeft. Wordt je site of forum een succes, dan is dat mooi en een extra reden hier (nog) meer tijd een aandacht in te steken. Flopt het, dan kun je je afvragen of je er voldoende energie van krijgt het enkel voor jezelf draaiende te houden.

Los daarvan kun je er als beheerder, forumteam, maar zeker ook als lid voor proberen te zorgen interessante informatie te plaatsen. Dit is immers de reden waarom mensen het forum bezoeken. Deze 'verantwoordelijkheid' dient iedereen voor zichzelf te nemen. Het forum is als lid gratis en vrijblijvend, zolang je je aan de gestelde regels houdt.

Dat een forum en wellicht fora in het algemeen aan populariteit verliezen is afhankelijk van een hoop factoren zoals sfeer, inhoud, design/gebruikersgemak, onderwerp en tijdsgeest. Als iedereen die graag van dit forum gebruik maakt zich gewoon prettig gedraagt en zinvolle/relevante posts plaatst hebben wij met z'n allen ons best gedaan. Je kunt een forum wel als een bedrijf gaan runnen en alles precies analyseren en inspelen op allerlei factoren en een bepaalde visie en beleidsplannen opstellen etc. maar of je daar zin in en tijd voor hebt is natuurlijk de vraag. Wellicht ga je dan ook aan het ongedwongen en informele karakter van een forum zoals dit voorbij.

Ik kan me tenslotte niet geheel aan de indruk onttrekken dat een aantal leden dit forum waar kan de grond in probeert te stampen en een ongegronde weerzin tegen het, in hun ogen incapabele en inconsequente, forumteam heeft. Toch denk ik dat zij wellicht degenen zullen zijn die nog het meeste zouden 'lijden' onder het verdwijnen van datzelfde forum.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Kugel! :mrgreen:

Als je mij bedoeld mag je dat gerust zeggen.

Heb niet zo'n lange tenen hoor .

Mvg

Uniformverzamelaar
aka
Guy
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door CollectorWo2 »

Ik heb zelfs bij een andere forum gezien dat veranderingen leidde tot zelfvernietiging van de site...
Ik had ze gewaarschuwd dat dit zou gaan gebeuren bij naamsverandering en andere veranderingen.
Maar ja,niet luisteren naar mede gebruikers die dit ook al zeiden/waarschuwde..
Binnen het jaar forum naar de knoppen en iedereen ging weg.
Ook ik ben met jim eens dat het ook aan de leden ligt en niet alleen het beheer.
Ik heb de pest aan facebook en co.
Stuk ongeleid projectiel is die site bv, je vind niet 1 2 3 iets terug wat je zoekt e.d.
Ik heb liever een forum als hier en ik hoop dat het niet kapot gaat door ons allemaal!
En iedereen heeft zover het kan een baan en kan niet 24/7 aanwezig zijn toch?
Dit gedoe komt allemaal door die kl*te smartphone,kijk maar op straat altijd dat kutding in je handen,het is een wereldwijde plaag!
Ik wil iets weten?O ik ga wel googlen en ze zien het nut van een forum niet meer in...
Dat is de oorzaak vanalles...
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door patrickh »

Kugel, sorry, maar volgens mij heb je toch geheel een verkeerde indruk, hoor...en dan doel ik op je laatste alinea.
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door rood »

Kugelblitz schreef:
Het is aan de beheerder van ieder forum om de afweging te maken of een forum nog een toegevoegde waarde heeft en nog een zinvolle bijdrage levert. En het is aan ons om zelf te beslissen lid te blijven, te lezen of wel of niet te posten.
Met deze opmerking van Jim ben ik het geheel eens. Het forum, of welke andere website dan ook, heeft zin wanneer er mensen gebruik van maken en de eigenaar/beheerder er nog zin in heeft. Wordt je site of forum een succes, dan is dat mooi en een extra reden hier (nog) meer tijd een aandacht in te steken. Flopt het, dan kun je je afvragen of je er voldoende energie van krijgt het enkel voor jezelf draaiende te houden.

Los daarvan kun je er als beheerder, forumteam, maar zeker ook als lid voor proberen te zorgen interessante informatie te plaatsen. Dit is immers de reden waarom mensen het forum bezoeken. Deze 'verantwoordelijkheid' dient iedereen voor zichzelf te nemen. Het forum is als lid gratis en vrijblijvend, zolang je je aan de gestelde regels houdt.

Dat een forum en wellicht fora in het algemeen aan populariteit verliezen is afhankelijk van een hoop factoren zoals sfeer, inhoud, design/gebruikersgemak, onderwerp en tijdsgeest. Als iedereen die graag van dit forum gebruik maakt zich gewoon prettig gedraagt en zinvolle/relevante posts plaatst hebben wij met z'n allen ons best gedaan. Je kunt een forum wel als een bedrijf gaan runnen en alles precies analyseren en inspelen op allerlei factoren en een bepaalde visie en beleidsplannen opstellen etc. maar of je daar zin in en tijd voor hebt is natuurlijk de vraag. Wellicht ga je dan ook aan het ongedwongen en informele karakter van een forum zoals dit voorbij.

Ik kan me tenslotte niet geheel aan de indruk onttrekken dat een aantal leden dit forum waar kan de grond in probeert te stampen en een ongegronde weerzin tegen het, in hun ogen incapabele en inconsequente, forumteam heeft. Toch denk ik dat zij wellicht degenen zullen zijn die nog het meeste zouden 'lijden' onder het verdwijnen van datzelfde forum.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Gr. Marcel
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste allemaal,

Er wordt hier zeer selectief gelezen, maar het probleem is dat ze dat zelf niet inzien.

Er is NERGENS in een post sprake dat een forum (of dit forum) geen zin meer heeft.
Dat was de vraag ook niet.

MAAR wel dat zaken uit een verzameling (waar duidelijk op bedoeld werd) om dit nog te posten.

niets meer en niets minder.

@Kugel,

Ik kan best begrijpen dat U niet 24/24 op het forum bent, maar ik zou toch graag antwoord van U krijgen op mijn vraag.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door patrickh »

Ook moderator Rood heeft het niet begrepen....of selectief gelezen.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Jasper J »

Heel simpel het is in en in triest de gesteldheid van het forum.
De staf leest selectief , heel erg jammer het forum sterft langzaam de staf weigert er ook maar iets aan te doen. Juiste keuze mij bijna niet meer te vertonen op het forum lekker blijven volhouden dat alles ok gaat.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Kugelblitz »

uniformverzamelaar schreef:Beste Kugel! :mrgreen:

Als je mij bedoeld mag je dat gerust zeggen.

Heb niet zo'n lange tenen hoor .

Mvg

Uniformverzamelaar
aka
Guy
Onder andere inderdaad. Dat neemt uiteraard niet weg dat je hier welkom bent en dat we beiden evenveel recht hebben om onze mening te verkondigen.

@patrickh: Daarin verschillen we dan van mening. Ik vind dat er sinds een tijd een zuur sfeertje heerst dat af en toe wat milder wordt, maar dan weer opspeelt. Kritiek is goed en wenselijk, maar ik mis vaak de concrete ideeën. En als het forumteam soms ook niet direct gehoor geeft aan de wens van één of enkelen, dan is het ook niet goed.
Het forum vaart een bepaalde koers en daar hebben de leden uiteraard wel enige invloed op. Toch bepaalt het forumteam, met als hoofd de beheerder, uiteindelijk wat er daadwerkelijk gebeurt.
Zo werkt het in elke situatie waarbij meerdere mensen betrokken zijn. Iemand moet de koers bepalen en dat dat nooit geheel tot tevredenheid van alle betrokkenen leidt lijkt me helaas duidelijk en onvermijdbaar. Dat is geen dictatuur, dat is iets anders.

Een strak regime, waarbij iedereen eruit geflikkerd wordt die kritiek uitoefent of een persoonlijk conflict heeft zoals bij andere fora is wellicht wel fijn voor de serieuze verzamelaar, maar is niet de oorspronkelijke insteek van dit forum. Iemand zoals de heer Graaff zou er op andere fora allang afgegooid zijn, evenals een 13-jarige die zich niet netjes gedraagt, maar dat is niet de manier waarop wij werken.
We geven mensen meerdere kansen en accepteren ook andere geluiden, zelfs als de sfeer daardoor misschien een tijdje gespannen wordt. Dit alles echter binnen de gestelde forumregels!

Dit is in essentie geen verzamelaarsforum, ook al zijn hier veel verzamelaars actief. Dit forum is bedoeld voor iedereen die interesse heeft in de WO2 en dit forum is een platform waarop dat kan. Wij proberen ons inhoudelijk zo min mogelijk te bemoeien en willen alles slechts in goede banen leiden.

Dit forum heeft nooit de ambitie gehad een Lowlands of Wehrmacht Awards forum te worden en zal dat waarschijnlijk ook nooit worden. Als je alleen maar met je collectie bezig wilt zijn en geen zin hebt in kinderen met onhandige vragen of kritische personen die zich afvragen waarom jij dingen met hakenkruizen verzamelt moet je hier misschien niet komen. Ook die dingen mogen hier besproken worden, maar let wel: wederom met inachtneming van de gestelde kaders!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Charly1975 »

Mensen mensen mensen toch....het heeft er nu meer de schijn van dat het, in plaats van een constructieve discussie, een zeer moderne vorm en kunstig geformuleerde vorm van ouderwets moddergooien is geworden. Zonder man en paard te noemen worden er over en weer verwijten vermaakt. Nee dat doet het forum in zijn geheel (en niet alleen het subforum verzamelen waarover de vraag in eerste instantie draait) geen goed.

Als men eerst eens begint om gewoon eens de personen bij de naam te noemen, indien een lid een moderator/of moderatoren niet goed vind functioneren benoem die moderator/moderatoren dan nu ook gewoon bij naam/namen. Andersom geldt exact hetzelfde...een moderator (laatste alinea Klugel) die bepaalde leden nu bedoeld....geef dan ook die namen op...

Indien men een volwassen forum wil hebben dan moet dit ook op een volwassen manier opgelost worden, en ja dat houd soms in dat men een klap incasseert die men niet verwacht en zeker niet fijn vind. Maar kom op hé....er zijn ergere dingen in de wereld (gebeurd....een rede waarom dit forum er is....) dan een tijdelijk gekrenkt ego.

Ik heb dan wellicht niet veel inbreng, maar er is een reden waarom ik ooit mijzelf hier heb ingeschreven: om te leren van anderen.

Groet,

Charly

PS: Ik was al bezig met deze tekst voordat ik zag dat Klugel een nieuw antwoord had geschreven....dus met de laatste alinea van Klugel ...bedoelde ik dus van zijn voorlaatste post.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door patrickh »

Juist, die laatste alinea viel ik dus ook over, en slaat ook nergens op. Kugel, concrete ideeën heb ik al vaker gegegeven, netzozeer als commentaar op bepaalde dingen. Niets mis mee toch? Dat is toch geen zuur sfeertje creëren? Maar je zegt het zelf al, beheer en mods bepalen. Zal me dan ook nergens meer mee "bemoeien". Posten blijf ik uiteraard wel doen op vragen van forumleden, want volgens mij deed ik dat al veelvuldig op een POSITIEVE manier...
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Charly,

Ik heb ooit een moderator met naam genoemd en dat heeft mij 7 dagen ban gekost. (deze moderator is op dit ogenblik geen moderator meer).

Maar ik leer bij ondanks mijn leeftijd.

Meer ga ik daarover niets zeggen

@Patrickh

Misschien wel een goed idee wat je daar zegt.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie