Heeft het nog zin ?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Naar aankleding van een post van Patrickh in het topic 'Nieuw" in deze rubriek waar hij schreef dat er naar zijn inzien minder belangstelling is op dit forum.
"
Re: Nieuw

Meld dit bericht
Citeer

Berichtdoor patrickh » 31 dec 2016, 12:49
Waarom is er dan een ledenlijst? Ik zou wel graag willen weten hoeveel er nog actief zijn, en of het forum "leeft" Ik heb nu het idee dat het steeds minder wordt..."

Nu heb ik dit ondervonden.

Op 26 december 2016 heb ik een aantal stukken uit mijn verzameling gepost.
Om daar ik al lang met het zelfde idee zat als Parickh hierboven, heb ik eens de hits genoteerd.

Op 26 december ben ik dus begonnen met 15.431 hits
Nu op 4 januari 2017 zit ik dus aan 16.119 hits

Op een 9 tal dagen een vermeerdering van 688 hits (Hoera het forum leeft _/-\o_ ) Ik kan U verzekeren dat deze niet van mij komen. Kom enkel op die posten terug in het begin mocht er een fout ingeslopen zijn voor verbetering en bij een antwoord of vraag van een collega.

Wat mij wel verwonderd is dat er slecht 1reactie was op die 600 en zoveel hits. :? (het forum leeft niet meer en is een aan flinke reanimatie toe. :roll: )

De vraag is dan.
Leeft dit forum nog van actieve leden of is dit forum enkel bestemd voor kijklustige ?

Heeft het nog zin dat verzamelaars er tijd en moeite in stekken om zulke zaken dan op het forum te plaatsten ?

Door zulke dingen gaan verzamelaars ook de moeite niet meer doen om nog zaken te posten en gaat het forum stilaan de fles op.
Want, geachte Beheerder en Moderators, een forum moet leven ven de leden die actief posten; want anders is het ten dode opschreven en haken mensen snel af.

Ik wil hier enkele maar het profiel van de doorsnee verzamelaar laten uitschijnen en hoe zijn reacties zijn.
Niet meer en niet minder.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
DvdW
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2015, 10:48

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door DvdW »

Voor ik een hele lap ga tikken: Is dit een forum (puur) voor verzamelaars van WO2 artikelen?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Proos »

Dank je voor het bericht. Voor mij is belangrijk wat "het forum" kan doen. In de eerste plaats is een forum van iedereen, waarbij er zoveel voorkeuren zijn als mensen. Op je vraag of een lid er tijd en moete in wil steken kan alleen dat lid die vraag beantwoorden.

Persoonlijk stop ik er nog steeds moeite in, vooral financieel en technisch onderhoud en gebruikersondersteuning (inlog/registratieproblemen). Met een drukke baan is die inbreng momenteel even het maximale.

Wat een ander lid kan doen is dat gedrag te laten zien dat je ook zelf terug zou willen ontvangen. Positiviteit is aanstekelijk. Negativiteit is overigens ook aanstekelijk.

Een forum is veranderlijk, omdat er ook leden vertrekken en nieuwe bijkomen. Of leden hebben andere interesses gekregen, is het drukker in het dagelijks leven. Dat is goed overigens, zo is het leven nu eenmaal. Samen maak je een forumcultuur, maar ook die kan dus veranderen. Cultuur leg je niet van bovenaf op. Misschien in sommige landen wel overigens, maar dat lijken me geen goede voorbeelden om na te streven :).

Volgens mij is het dus een persoonlijke vraag of je als forumlid tijd en moeite in het forum wilt steken. Het gaat snel mis wanneer we dat voor anderen gaan invullen.

Onder de noemer "wat kan het forum doen" lijkt het me niets toevoegen om leden die alleen meelezen dat te verbieden. Misschien is zo iemand nog onzeker en wordt over drie jaar ineens wel een leuk actief lid. Ik kan ze ook wegjagen, maar dan wordt het hier een kliekje en na een tijdje is het forum dood. De ledenlijst opschonen gaat bijvoorbeeld ook niet bijdragen aan meer antwoorden in jouw topic. De enige wijziging is een getal, dat toch al nietszeggend was.

Ik hoor het graag wanneer er goede ideeën zijn en anders kun je weinig doen dan zelf de juiste dingen uitstralen. Dat is wel iets van de langere adem, want een omslag in voor jou wenselijk gedrag/cultuur ga je niet zomaar ineens bewerkstelligen. Dat is een geleidelijk proces en ontstaat het beste op een ongedwongen en natuurlijke wijze.

Het staat iedereen vrij om lid te worden of het forum de rug toe te keren. Het forum gaat dan niet dood overigens. Na drie jaar kunnen nieuwe mensen het ontdekken en er weer iets heel anders van maken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Proos,

Ik denk dat je het niet goed inschat.

Mij kan het nu geen z.. schelen of ik 1 of 500 reacties krijg. Ik ben wel op een niveau gekomen dat ik geen aanmoedigingen meer hoef in mijn verzameling en wat ik post maak ik zelf wel uit.
(heb ik de verzamling meer dan 250 uniformen en misschien wel een 350 hoofddeksels. Heb ze nooit geteld en ga daar ook niet aan beginnen)

Ik heb enkel dit geval gebruikt als voorbeeld hoe iets kan fout gaan.
Volgens mijn bescheiden mening kan een jong of straten verzamelaar wel een aanmoediging gebruiken.
Ga zelf maar eens na......

Ik tracht geen cultuur te veranderen, wat zou ik daar nu aan hebben.

Ik vind het ook niet fair dat U altijd zulke dingen als negatief gaat benaderen.

Aan DvwD

Ik denk van niet dat het alleen WW II bedoeld is, anders moeten er nog een heel deel posten en zelfs rubrieken van dit forum verdwijnen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Madman
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 mei 2007, 15:29
Locatie: Kubaard
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Madman »

Wat je hier ziet gebeurt op vele forums, zelf heb ik een luchtvaart forum. Op een gegeven moment zag je de bezoekers aantallen zakken tot een harde kern. Soms komt er een nieuwe enthousiasteling langs die na enige tijd weer verdwijnt. Het schijn dat de "jeugd" liever snelle media opzoeken zoals Facebook en Wikipedia. Ben bang dat er weinig aan te doen is. Ik blijf gewoon geregeld langskomen om te kijken wat voor moois er geplaatst wordt.

Groet,

Mathieu.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Mathieu,

Heb je al eens nagegaan waarom die enthousiastelingen zo snel verdwijnen ?

Ben ook moderator geweest op een forum en weet hoe mensen soms reageren.
(heb toen ook mensen gecontacteerd die het forum verlieten en heb daaruit veel opgestoken)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
DvdW
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2015, 10:48

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door DvdW »

uniformverzamelaar schreef:
Aan DvwD

Ik denk van niet dat het alleen WW II bedoeld is, anders moeten er nog een heel deel posten en zelfs rubrieken van dit forum verdwijnen.
Maar het forum is dus wel (puur) voor verzamelaars?
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

DvdW schreef:
uniformverzamelaar schreef:
Aan DvwD

Ik denk van niet dat het alleen WW II bedoeld is, anders moeten er nog een heel deel posten en zelfs rubrieken van dit forum verdwijnen.
Maar het forum is dus wel (puur) voor verzamelaars?
Volgens mij niet.

Het zijn niet allemaal verzamelaars.
Maar zeker wel mensen die geïnteresseerd zijn in militair materiaal.
Anders heeft het rondhangen op een dergelijk forum geen zin.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
DvdW
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2015, 10:48

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door DvdW »

uniformverzamelaar schreef:
DvdW schreef:
uniformverzamelaar schreef:
Aan DvwD

Ik denk van niet dat het alleen WW II bedoeld is, anders moeten er nog een heel deel posten en zelfs rubrieken van dit forum verdwijnen.
Maar het forum is dus wel (puur) voor verzamelaars?
Volgens mij niet.

Het zijn niet allemaal verzamelaars.
Maar zeker wel mensen die geïnteresseerd zijn in militair materiaal.
Anders heeft het rondhangen op een dergelijk forum geen zin.
Ik denk dat je met die laatste regel de mist in gaat. Het forum is breder dan alleen militair materieel, of je moet het forum een andere naam geven.... militairverzamelen.nl oid. Ik ben geen verzamelaar en mijn primaire interesse is ook niet de verzameling van anderen. Moet ik dan weg?
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

DvdW

Verklaar mij eens waarom ik met de laatste zin de mist zou ingegaan zijn ?
Mijn laatste zinnen voor de duidelijkheid :
Het zijn niet allemaal verzamelaars.
Maar zeker wel mensen die geïnteresseerd zijn in militair materiaal.
Anders heeft het rondhangen op een dergelijk forum geen zin.


Ik weet dat je dit graag zou willen om me zo op mijn woorden te pakken.

Maar als je geen belangstelling heb ik miliaria en / of WWII en eventueel andere gerelateerde items (zoals bv modelbouw) of conflicten, mag ik dan vragen waarom je hier op het forum bent ?

Kijk even je eigen posten na.....dit geeft misschien al een antwoord.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Was ik nog even vergeten

Het forum is meer dan alleen maar de "verzamelingen van een paar mensen" hoor.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
DvdW
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2015, 10:48

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door DvdW »

Jammer dat je zo'n toon aanslaat. Ik stel enkel vragen. Je hebt ook mensen met bredere interesse dan alleen een petje of vloetjes... ik ben op een breed front geïnteresseerd in WO2, de veldslagen, samenstelling van legers, de politiek, de strategieen en tactieken, etc etc etc. Daarom reageer ik ook minder op foto's van petjes, medailles of pakjes sigaretten. Mijn excuses voor het feit dat ik dacht dat dit een breed samengesteld WO2 forum was...
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Kevinbes »

Hoi allen,

Misschien worden er wel minder dingen gepost, misschien lezen mensen meer dan ze posten. Dat maakt toch niet uit? Het gaat toch om het plezier?

Ik heb zelf een minecraft (een spelletje) server er komen gemiddeld 2 à 5 mensen op (terwijl ik voor 500 heb ingesteld) natuurlijk vind ik dit jammer maar het is wel altijd leuk. Zo is het met dit forum toch ook zo? Als we maar leren van elkaar toch?

Groeten Kevin
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste DvwD,

Ik reageer gewoon op Uw uw vragen.

Wat is er mis met mijn toon ?

Mijn vraag is alleen aan U waarom ik de mist zou ingegaan zijn met mijn laatste zin. (waarin ik duidelijk stel dat het meer dan alleen verzamelingen zijn (was bijkomende post daar ik deze in het antwoord vergeten was)
Niet meer en niet minder.
Wat je oordeel over het forum is, dat is juist. (breed en militair gericht wat ook in mijn antwoord stond; niet letterlijk maar toch in die trend)

Dat je geen interesse of geen reacties geeft op petjes, decoraties en ander onbenulligheden is toch gewoon U keuze zeker.

Ik wil enkel maar waarschuwen wat ik geleerd heb in andere nationale en internationale fora doorheen de vele jaren dat ik al lid ban van vele fora.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Madman
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 mei 2007, 15:29
Locatie: Kubaard
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Madman »

uniformverzamelaar schreef:Beste Mathieu,

Heb je al eens nagegaan waarom die enthousiastelingen zo snel verdwijnen ?

Ben ook moderator geweest op een forum en weet hoe mensen soms reageren.
(heb toen ook mensen gecontacteerd die het forum verlieten en heb daaruit veel opgestoken)
Ik heb diverse mensen die ooit actief waren gevraagd waarom en wat er eventueel zou moeten veranderen aan het forum om het wel weer interessant te maken voor de mensen die ik de vraag voorlegde. Van de meeste kreeg ik niet eens een reactie. Als er reacties kwamen was het vaak in de trant van: druk met werk, familie etc of gewoon verandering van interesse. Wat ook wel meespeelt is dat jongere weinig belangstelling hebben voor historische luchtvaart, de meeste mensen die echt actief zijn, op een paar uitzonderingen, zijn gepensioneerde. Vele gepensioneerde zijn niet echt actief op het internet. Al moet ik zeggen dat we een hebben van 86 die wel lekker actief is.

Wat betreft dit forum, ik kijk er vrijwel elke dag op hoewel ik niets verzamel of actief ben met musea bezoeken. Maar ik vind het erg leuk/interessant om te zien hoe andere mensen dat wel doen.

Groet,
Mathieu
http://www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Plaats reactie