Heeft het nog zin ?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste moderator,

Geef mij aan hoe ik in godsnaam vragen in bv mijn posten in verband met mijn verzameling moet stellen ?
Als ik iets post i.v.m. collectie is dit gewoonlijk gebaseerd op onderzoek, op natrekken van documenten en noem maar op. Dit kan soms maanden zelfs jaren duren eer men iets degelijks gefundeerd kan vinden.
Als ik zaken niet weet of kan vinden dan zal ik zeker niet nalaten op daarover een vraag te stellen.

Moet ik dan iets posten dat ik gewoon verzonnen heb om vragen uit te lokken ?
Foute info weergeven ?
Posten tegen mijn manier van werken ?

Ik heb deze zelfde zaken (laatste posten uit de verzameling van Guy) ook gepost op een andere forum.
(waar verschillende van de leden hier ook lid van zijn, die dit zouden kunnen beamen).
Een forum dat ook zeker niet Belgisch gericht is..

Daar 124 hits en 12 reacties. Dus daar wel vragen !!

Dus zie ik niet dadelijk in waarom ik dan de vragen zou moeten gaan stellen over ik wat ik voor zover ik kon gaan heb onderzocht en nagegaan met de werkelijkheid.

Ik zou zeker als forum beheer meer inzetten dat de moderatoren van de topics waarvoor zij zijn aangesteld hun steentje tot die topics moeten bijdragen.
Sommige van die moderatoren zijn volgens mij al lange tijd niet meer op het forum aanwezig geweest.


Durft het forum beheer deze statistieken niet weergeven ?

Minder populaire topics zijn soms ook de moeite om te lezen en bij na te denken.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door asjemenou »

Met vragen bedoel ik niet zozeer dat mensen bepaalde zaken moeten gaan uitzoeken voor jou. Je zou aan mensen kunnen vragen of ze een vergelijkbaar object hebben en of ze er over willen schrijven of dat ze willen vertellen over hun ervaring in het onderzoeken van een object. Aan dit soort vragen zou je dan kunnen denken. Misschien zijn mensen dan bereid om te reageren.
Daarnaast moet je rekening houden met het gegeven dat dit een Nederlands forum is. Hoe mooi je verzameling ook is, de interesse voor Belgische militaria zal hier minder zijn dan op een Belgisch forum.

Voor de rest komt je reactie bij mij over als een verwijt. Als er op dit forum minder wordt gereageerd op jouw verzameltopic dan op een ander forum, is dit de beheerder van dit forum dan aan te rekenen?
Het is in dit topic al een aantal malen door verschillende mensen geschreven, fora zijn niet meer zo populair als 10 jaar geleden. Mensen communiceren liever via een Facebook groep of WhatsApp o.i.d. Zelf ben ik ook actief op een paar andere fora. Op die fora is het niet anders dan hier.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Nogmaals en voor de laatste keer, het gaat niet alleen over mijn posten.

Denk dat jullie echt zeer gericht lezen of lezen met 1 bepaald idee in gedachte.

Ook heb ik reeds geschreven dat het Belgische niet zo populair is, dat is niet meer dan normaal.
Ik had evengoed kunnen verwijzen naar andere verzamelaars hun topics.

Op dat ander forum ben ik al langer lid dan op dit, dus een verwijt naar mij toe maken voor reactie af te pingelen is ver van wat ik wil bereiken. (wil enkel maar het gedrag van de bezoekers en de leden aantonen)
Het forum waar sprake van is, is een forum dat specifiek zich richt op Duitse militaria, maar waar ook een rubriek Belgisch 14-18/40-45 in voorkomt.
Kan U evengoed naar een Frans forum verwijzen waar ik ook al lang lid van ben.
Of mag men maar op één forum posten ?

Maar op beide fora is te zien dat daar wel mensen opzitten die een bredere kijk op militaria hebben dan enkel interesse in hun eigen verzamel -/of interesse sfeer.

Zolang ik antwoorden vind op mijn opzoekingen zal ik geen vragen formulieren op een of ander forum. Zoek niet altijd de gemakkelijkste weg om aan info te komen.
Indien er dan toch bijna geen interesse is in Belgische zaken, zou dan een vraag hierover op dit forum door velen beantwoord worden ?
Als ik in een ander topic ga kijken en zie iets waar ik mer over van wil weten, dan stel ik toch gewoon de vraag. (daar zijn ook voorbeelden van op dit forum)

Nogmaals en tot op heden heb ik daar van alle posters in dit topic nog geen antwoord of verklaring voor gekregen.

Als fora niet zo veel meer worden bezocht, hoe komt het dan dat de verschillenden verzameltopics die men toont zoveel hits krijgen.
Want voor de zoveelste maal : het is niet bij mij alleen.

Leg dat eens uit voordat je gaat beweren dat ik enkel over mijn posten praat.

Bij deze wil ik nogmaals asjemenou bedanken voor de tip dit hij gaf in een van zijn vorige posten en zal me ook trachten daaraan te houden.

Voor mijn part mag dit topic gerust afgesloten worden.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Charly1975 »

Omdat ik een aantal weken geleden zelf een vraag had heb ik mezelf toen weer eens ingelogd. Moest goed denken wat ook alweer mijn inloggegevens waren. Er zijn diverse redenen waarom ik lange tijd geen bezoek meer heb gebracht aan dit forum. Mijn privéleven is er een reden van, maar een andere reden was ook de manier waarop men hier aanspreekt c.q. men geschreven zaken soms te persoonlijk nemen en men zich direct in de wiek geschoten voelt. Zelfs in dit onderwerp lees ik alweer de nodige irritatie en onbegrip (of het gevoel van onbegrepen te worden).

Of dit forum nog zin heeft, ik denk van wel....zolang er nog beheerders zijn die hun tijd en energie er met veel plezier aan willen geven en er nog een (kleine) kern is van gebruikers die hun kennis willen delen en hun verzamelingen willen tonen.

Ik denk dat men als gebruiker/lid jezelf de vraag moet stellen of jijzelf (als gebruiker/lid) het nog nuttig vind om gebruik te blijven maken van dit forum. Indien men tot een negatief besluit komt dan zal dat toch het beste zijn en kan men afscheid nemen van het forum. De manier waarop is dan aan de gebruiker.

Naar mijn mening staan de beheerders hier altijd open voor verbeterpunten en kritiek.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Madman
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 mei 2007, 15:29
Locatie: Kubaard
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Madman »

uniformverzamelaar schreef:Als fora niet zo veel meer worden bezocht, hoe komt het dan dat de verschillenden verzameltopics die men toont zoveel hits krijgen.
Zoekmachines. Als ik soms op mijn eigen forum achter de schermen kijk kan ik zie dat veel zoekmachines als bezoeker gezien worden. Laatst had ik 60 bezoekers online, 3 geregistreerde bezoekers en zo'n 45 zoekmachines. De overige 12 waren "echte" mensen die zonder geregistreerd te zijn ( of niet ingelogd) iets op het forum aan het bekijken zijn.
Overigens zou ik het topic gewoon open laten, misschien komen er nog interessante reacties van mensen die minder vaak dit mooie forum bezoeken.

Groet,

Mathieu.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door asjemenou »

Ik wil toch nog wel reageren op je laatste post.
uniformverzamelaar schreef: Op dat ander forum ben ik al langer lid dan op dit, dus een verwijt naar mij toe maken voor reactie af te pingelen is ver van wat ik wil bereiken. (wil enkel maar het gedrag van de bezoekers en de leden aantonen)
Het forum waar sprake van is, is een forum dat specifiek zich richt op Duitse militaria, maar waar ook een rubriek Belgisch 14-18/40-45 in voorkomt.
Kan U evengoed naar een Frans forum verwijzen waar ik ook al lang lid van ben.
Of mag men maar op één forum posten ?

Maar op beide fora is te zien dat daar wel mensen opzitten die een bredere kijk op militaria hebben dan enkel interesse in hun eigen verzamel -/of interesse sfeer.
Dat het éne forum populairder is dan het andere kan meerdere redenen hebben. Zo zijn Engelstalige (Amerikaanse) fora nu eenmaal populairder dan Nederlandstalige. Logisch dat het bezoekersaantal hier lager ligt.
Op een internationaal veel bezocht militaria forum zal vast meer expertise zitten dan op een klein forum. Al vind ik de expertise van sommigen op de internationale militaria fora ook nog wel eens bedenkelijk.
Hoe dan ook je boodschap is duidelijk. Hoe de interesse voor dit forum zich in de toekomst zal ontwikkelen daar kan ik geen antwoord op geven. Ik heb er in ieder geval nog zin in. :wink:
Voel je vrij om foto's van je verzameling op dit forum te plaatsen. We kijken er naar uit.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door asjemenou »

Charly1975 schreef:Omdat ik een aantal weken geleden zelf een vraag had heb ik mezelf toen weer eens ingelogd. Moest goed denken wat ook alweer mijn inloggegevens waren. Er zijn diverse redenen waarom ik lange tijd geen bezoek meer heb gebracht aan dit forum.
Leuk om je terug te zien op het forum.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door patrickh »

Wilde toch reageren, omdat in de eerste post ikzelf geciteerd wordt.

Guy en ik hebben al vaker met elkaar verhitte discussies gehad op forum en via PB, maar juist (als ik zo bescheiden mag zijn) personen zoals hij en ik (zei de gek) zorgen WEL dat het forum bestaanswaarde heeft. Als personen zoals ons verdwijnen op dit forum zal dat een gemis zijn ( klinkt opschepperig, maar niet zo bedoeld). Derhalve vindt ik dan ook dat we gerust kritisch mogen zijn, ook over hoe dit forum gerunt wordt.

Mede daarom vindt ik het belangrijk dat leden ook actief meedoen uiteraard, niet verplicht, maar het houdt het forum wel levend. Dus, schroom niet, en post!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door CollectorWo2 »

Zelfde gevoel als mij dus ,ook vaak het gevoel dat het leeg loopt en dat ik me ga vragen of ik nog wel dingen ga posten op het forum.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door asjemenou »

Kritiek leveren mag van mij. Waar het in dit topic om draait dat is het afnemende bezoekersaantal.
Wat zou je er volgens jullie tegen kunnen doen?
Je kunt mensen tenslotte niet dwingen om een reactie te plaatsen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Inderdaad, Patrickh en ik hebben al discussies gehad, maar voor de goede gang van zaken ging dit over hoe wij nu, laat ons zeggen van mensen die die tijd niet meegemaakt hebben staan t.o.v. mensen die nu nog leven en een ondergeschikte/rol (voor de een wel en voor de ander niet) hebben gespeeld in die tijd.

Dus dit heeft helemaal niets te zien met de werking of het kritisch bekijken van een forum.
Want daar zitten we, volgens mijn inzichten, zeer dicht tegen elkaars mening aan.
Ook doen die gesprekken (soms al wat hevigere) niets af indien er moet samengewerkt worden om een forum beter en aantrekkelijker te maken.

@asjemenou.

Ik zou al het eerst beginnen met de moderatoren aan te moedigen dat zij hun eigen rubrieken en ook de posten binnen hun eigen rubrieken een duwtje in de rug geven. Kan al een hele stap in de goede richting geven.
Want daar zijn er een hoop bij waarvan je bijna nooit iets ziet.
Hebben ze geen tijd of weet ik wat. Dan moeten ze hun taak naast zich neerleggen en moeten er andere gezocht worden. Daar zijn er ook goede bij, maar gaan geen namen noemen mocht ik er eentje vergeten zou dit niet fair t.o.v. van hem zijn.
Maar dit is wat het beheer moet uitzoeken.

Ik weet dat ik hier weer tegen de schenen ga stampen, maar dan zij het maar zo.

Even voor de duidelijkheid. IK WIL GEEN MODERATOR WORDEN

Daarnaast indien er goede initiatieven willen genomen worden deze dan volmondig steunen en niet zoals in het verleden afschieten met allerlei drogreden.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Kevinbes »

uniformverzamelaar schreef:
Ik zou al het eerst beginnen met de moderatoren aan te moedigen dat zij hun eigen rubrieken en ook de posten binnen hun eigen rubrieken een duwtje in de rug geven. Kan al een hele stap in de goede richting geven.
Want daar zijn er een hoop bij waarvan je bijna nooit iets ziet.
Hebben ze geen tijd of weet ik wat. Dan moeten ze hun taak naast zich neerleggen en moeten er andere gezocht worden. Daar zijn er ook goede bij, maar gaan geen namen noemen mocht ik er eentje vergeten zou dit niet fair t.o.v. van hem zijn.
Maar dit is wat het beheer moet uitzoeken.
JUIST
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Haplo »

uniformverzamelaar schreef: Ik zou al het eerst beginnen met de moderatoren aan te moedigen dat zij hun eigen rubrieken en ook de posten binnen hun eigen rubrieken een duwtje in de rug geven.
Nou ben ik hier geen mod, (maar ik heb wel een gedeelde eigen forum en ben mod geweest op diverse fora) dus wou ik hier toch even op reageren, cq vragen hoe je dit wou bewerkstelligen.
Wat versta jij onder posten en rubrieken een duwtje in de rug geven?
Het levend houden van een topic is aan de leden.
Een mod / admin kan alleen alles in goede banen proberen te leiden.
Niet het omhoog halen van topics.
Dit is iets wat gewoon niet te doen is.
En ja, ook wij kampen op Tommy Talk met terug gang.
Het is iets wat gewoonweg niet tegen te houden is.
Kijk bijvoorbeeld eens naar Wehrmacht awards, Houd het forum nauwlettend in de gaten en je zal zien dat het daar ook speelt.
Het valt daar alleen minder op omdat het een wereldwijd bezocht forum is.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door asjemenou »

Jullie kritiek neem ik zeker ter harte.
Er wordt in dit topic geschreven dat je als moderator zijnde een rubriek of topic een duwtje in de rug zou moeten geven. Wat zou dat duwtje in de rug dan moeten zijn?
Moet ik mij als een soort Emile Ratelband op dit forum ga gedragen? Moet ik topics gaande houden door reacties te plaatsen als; "Gaaf" of "Vind ik ook" of van mijn part "Tsjakka!"
De populariteit van een forum wordt naar mijn inzicht niet alleen door de beheerders en moderators bepaald. De forumleden zijn hiervoor net zo belangrijk.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door CollectorWo2 »

Of als dries roelvink in zijn gele zwembroekje :P
Plaats reactie