Heeft het nog zin ?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Haplo »

thunderbird schreef:Of als dries roelvink in zijn gele zwembroekje :P
En bedankt maar weer.
Zat net te eten.... :full:

De populariteit kan niet door de mods en admins worden gedaan.
Juist de leden bepalen de populariteit.
Indien de leden iets niet interessant genoeg vinden zal het desbetreffende topic zakken en eventueel verdwijnen.
Om nou (zoals Asjemenou zo mooi aanhaalt) tsjakka te gaan roepen om een topic levend te houden.....
Dat gaat gewoon niet werken.
Het feit is gewoon dat fora wat minder populair zijn als zeg 3 jaar terug.
De Facebook groepen zijn hier ook mede schuldig aan.
Hier ontkom je gewoonweg niet aan.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door John8 »

Persoonlijk vind ik fora super interessant voor het vinden van info over een bepaald item.
Soms bevatten topics of forums onderwerpen en leden met zeer veel nuttige info.
Natuurlijk moet dat topic dan gevonden kunnen worden, een topic met 100 foto's vind google niet, maar 100 woorden over een voorwerp dan weer des te beter. En ik kijk soms dagelijks op een forum, maar soms ook een maand niet...

EDIT: een nadeel vaak aan fora (en misschien minder bij facebook, weet ik niet, gebruik ik niet), soms kom je super interessante topics tegen, en zijn de foto's verdwenen :(
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door jurgen »

Ook die facebookgroepen zullen na een tijd aan populariteit moeten inboeten.
Ik vind het persoonlijk een totaal ongeschikt medium hiervoor en gebruik het dan ook niet.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Proos »

John8 schreef:EDIT: een nadeel vaak aan fora (en misschien minder bij facebook, weet ik niet, gebruik ik niet), soms kom je super interessante topics tegen, en zijn de foto's verdwenen :(
We zouden kunnen instellen dat alleen nog de uploadfunctie werkt en foto's niet meer vanaf externe servers geladen kunnen worden, maar dat zou ook veel weerstand kunnen oproepen?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Goed idee.

Leg me eens uit waarom dit weerstand zou kunnen oproepen Proos ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Proos »

Bijvoorbeeld leden die het forumsysteem niet prettig vinden werken, of hun foto's op een andere plek al hebben staan en niet nog een keer willen uploaden, of foto's in eigen beheer willen houden, de foto's juist willen kunnen weghalen.

Als ik dit aanpas zet ik een bestaande functionaliteit uit en dat is misschien ook nog even wennen. Geen idee hoeveel er voor of tegen zijn. Jij bent voor begrijp ik?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door patrickh »

Voor!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Proos,

Ik ben inderdaad voor.
Ik dacht gelezen te hebben dat foto's uit je post halen verboden was als men geen toestemming van het beheer hebt gekregen.
Dacht zelfs dat daar al bans zijn voor uitgesproken
zie
topic (centraal) Bans
Meld dit bericht

Berichtdoor michiel01 » 15 dec 2015, 16:55

Wesley92
wegens het verwijderen van info (foto's) uit een topic, welk essentieel was voor de leesbaarheid van het topic.

Dus Uw eigen foto's in beheer hebben is toch iets wat niet helemaal juist is.
Indien nodig, om een of andere reden, kan dan nog door een mod of beheerder de foto's verwijderd worden.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Proos »

Er is beleid dat je niet onderwerpen mag opblazen door alles leeg te editen, niet specifiek foto's. Het gaat vooral om of het met opzet is zonder begrijpelijke geldige reden.

Ik ben benieuwd naar bredere mening hierover onder meer forumleden en zal daarom morgen een poll aanmaken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Proos schreef:Er is beleid dat je niet onderwerpen mag opblazen door alles leeg te editen, niet specifiek foto's. Het gaat vooral om of het met opzet is zonder begrijpelijke geldige reden.

Ik ben benieuwd naar bredere mening hierover onder meer forumleden en zal daarom morgen een poll aanmaken.
Deze is er in principe al. maar vermoed opgesteld door Kevin. :)
zie
viewtopic.php?f=16&t=40812
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Jasper J »

Ook in ben niet vaak meer op het forum, puur omdat de sfeer niet meer is wat het moet zijn.
Ik kom te vaak met alle RESPECT 16 jarige tegen die een toon aanslaan die niet fatsoenlijk is, adviezen van de (OUDGEDIENDE) worden in de wind geslagen en soms zelfs worden er gewoon onwaarheden geschreven.Het lijkt wel dat iedere jongeling gewoon maar gaat verzamelen zonder er de minimale kennis van te hebben, vaak ontstaat er dan discussie omdat sommige het niet kunnen verkropen dat ze rotzooi hebben gekocht.
Lees eerst als je het niet weet vraag het neem adviezen aan van mensen die het kunnen weten en wees FATSOENLIJK! Wie weet kom ik dan nog eens een x gezellig op het forum.
Aude Audenda
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door ammo »

Helemaal mee eens Jasper, en dan maar te zwijgen over die gasten die je een antwoord geeft en vervolgens nergens meer op reageren.
En boeken kopen is er ook niet meer bij is schijnbaar te duur maar wel zooi kopen voor te veel geld.
Laatst gewijzigd door ammo op 14 jan 2017, 18:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door patrickh »

Klopt!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Ben er volledig met eens.

Dit is al elk forum geschreven dat men net impulsief moet kopen en zeker oppassen met de verhalen van de verkopers (ook al zijn dit soms verzamelaar !!) die niet verifieerbaar zijn.

Soms heb je daar tijd voor nodig en neem deze dan aub. anders krijg je van die reactie dat de collega verzamelaars hier boven reeds gepost hebben.

langs de andere kant als er iets beweerd wordt dat het fake zou zijn, haal dan tastbare bewijzen aan.
Dit helpt dan ook diegene verder die bedot is geweest. (moedwillig of niet door verkopers)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Jan m »

Dat betekend natuurlijk niet dat alle jongeren zo zijn. Ik ken genoeg mensen die serieus met de hobby bezig zijn en zich inlezen voordat ze iets kopen.
Plaats reactie